آشپزی, غذاها

دستور پخت خوراک یتیمچه با روغن زیتون

دستور-پخت-خوراک-یتیمچه-با-روغن-زیتون

در خدمت شما عزیزان هستیم با یک دستور آشپزی خلاقانه دیگر. این بار در بلاگ زرگون، قرار است دستور پخت خوراک یتیمچه با روغن زیتون را آموزش دهیم. این غذا همچنین مناسب گیاهخواران و افرادی است که رژیم گوشتی دارند. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه یتیمچه با روغن زیتون

نام دیگر این غذا یتیمک است که می‌تواند در مهمانی ها یا مراسم به عنوان پیش غذا سرو شود. گرچه یک وعده غذایی کامل به حساب می‌آید. این غذا بسیار ساده و در عین حال خوشمزه است. در تهیه یتیمچه گوشت استفاده نمی شود و تنها با بادمجان یا کدو سبز و سایر سبزیجات آن را آماده می کنیم. برویم به سراغ مواد اولیه مورد نیاز:

  • بادمجان (برای یک وعده غذایی مناسب ۴ نفر، ۴ عدد بادمجان کافیست، اگر به بادمجان علاقه ندارید، می‌توانید از کدو هم استفاده کنید.)
  • پیاز (۱ عدد)
  • گوجه فرنگی (۵ عدد)
  • روغن زیتون (به مقدار لازم) برای خرید روغن زیتون فرابکر اعلا می‌توانید از فروشگاه اینترنتی زرگون استفاده کنید.
  • نمک، فلفل و زردچوبه

مراحل آماده کردن غذا

طرز تهیه یتیمچه بسیار ساده است. ابتدا بادمجان ها را پوست بکنید. اگر بادمجان ها تخم زیادی دارند، برای اینکه غذا تلخ نشود، برای یک ساعتی در آب نمک بخوابانید و بعد آنها را بشویید. اگر از کدو برای یتیمچه خود استفاده می‌کنید، نیازی به انجام این مرحله نیست.

بادمجان یا کدوها را حلقه حلقه خرد کنید. بسته به عمق تابه ای که در نظر گرفتید، می‌توانید ضخامت حلقه ها را بزرگ یا کوچک در نظر بگیرید. اگر خیلی حلقه ها نازک باشند، سریع له می‌شوند. اما اگر ضخامت آنها زیاد از حد باشد هم خوب نمی پزند.

در مرحله بعدی پیاز را خلال کنید. زیر تابه را روشن کرده و روغن زیتون بریزید. از آنجایی که بادمجان روغن زیادی به خود می گیرد، توصیه می کنیم حتماً از روغن زیتون استفاده کنید که جذب بسیار پایین تری دارد. اما به طور کل در هنگام سرخ کردن، حرارت را خیلی زیاد نکنید تا خواص روغن زیتون از بین نرود. پیازها را داخل روغن تفت دهید تا طلایی شوند.

بعد از تفت دادن پیاز، بادمجان ها را اضافه کنید و تفت دهید. می‌توانید درب تابه را برای چند دقیقه ای بگذارید تا بادمجان ها خوب مغزپخت شوند. اما توجه داشته باشید که خیلی موقع هم زدن فشار نیاورید که غذا له نشود. وقتی احساس کردید که بادمجان ها تا حدی سرخ شده اند، گوجه فرنگی ها را خرد کرده و به غذا اضافه کنید. ادویه های نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را با توجه به سلیقه غذایی و حجم غذایتان روی غذا بپاشید.

این غذا به دلیل نداشتن گوشت یا سبزیجات دیرپز، در مدت زمان کمی حاضر می‌شود. اما بهتر است بعد از ریختن ادویه جات حدود یک ربعی آن را هم بزنید، درب تابه را بگذارید تا خوب جا بیفتد. در این صورت موقع سرو غذا، طعم خامی ادویه جات از بین می رود.

امیدواریم که از این آموزش لذت برده باشید و خیلی زود این وعده غذایی خوشمزه را برای خود و خانواده محترمتان تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.