آشپزی, غذاها

طرز تهیه کوکی ساده با روغن زیتون

همیشه یک میان وعده خوشمزه و سبک، خستگی کار روزانه را از تن آدم بیرون می‌برد. شیرینی و بیسکوییت جزء محبوب‌ترین خوراکی‌ها بین تمام افراد به شمار می‌روند. اگر قرار باشد خودتان این میان وعده‌های خوشمزه را درست کنید، هر چقدر زمان آماده‌سازی آن‌ها کمتر باشد، لذت خوردن شیرینی را با یک لیوان چای یا آب میوه دوچندان می‌کند. خصوصاً در سال‌های اخیر که کوکی‌ها طرفداران زیادی بین کودکان و افراد بزرگسال پیدا کرده‌اند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مطلب زرگون به آموزش مرحله به مرحله کوکی ساده با روغن زیتون بپردازیم. با ما همراه باشید.

کوکی‌ها را می‌توان با طعم و مخلفات متفاوت آماده کرد. اگر قصد دارید یک جشن دورهمی کوچک خانوادگی یا دوستانه ترتیب بدهید، نیاز به تهیه مواد گران قیمت و وسایل کیک‌پزی هزینه‌بر ندارید. با کمی صبر و حوصله می‌توانید کوکی ساده با روغن زیتون را در منزل یا محل کار بپزید. مدل‌های مختلفی از کوکی با طعم نارگیل، شکلات یا کاکائو، گردو، کره، بادام زمینی، موز، بلغور جو دوسر و … را می‌توانید با کمی خلاقیت درست کنید. این کار باعث می شود حتی کودک دلبندتان چنین خوراکی خوشمزه و مقوی را با لذت بیشتری میل کند. انتخاب ترکیبات در سلامت اعضای خانواده نقش مهمی دارند. محتویات کوکی ساده با روغن زیتون سرشار از کربوهیدرات، پروتئین، آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب تک غیر اشباع، امگا ۳ و ۶، انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و … است.

مواد لازم

  • آرد          ۳ لیوان
  • روغن زیتون       یک سوم پیمانه
  • تخم مرغ          ۲ عدد
  • شکر                ۷۰ گرم
  • بیکینگ پودر     نصف قاشق چای خوری
  • نشاسته ذرت    یک سوم پیمانه

مراحل تهیه کوکی ساده با روغن زیتون

ابتدا با همزن برقی یا دستی تخم مرغ‌ها و شکر را در ظرفی متوسط ریخته و به مدت ۲ دقیقه مخلوط کنید. مقداری از روغن زیتون را همراه با نشاسته ذرت با محتویات قبلی ترکیب کرده و به آرامی هم بزنید. در مرحله بعد آرد الک شده و بیکینگ پودر را کم کم به آن اضافه نمایید. این مواد باعث چسبندگی و نرم شدن خمیر کوکی می‌شود. حالا خمیرها را به اندازه‌های دلخواه خود برش بزنید. اگر طعم ساده کوکی را می‌پسندید کمی آرد به آن اضافه کنید. در غیر این صورت می‌توانید گردو، کاکائو، وانیل، شکلات، بادام زمینی و … را درون خمیرها قرار دهید. تا طعم متفاوتی از کوکی را حس کنید.

بهتر است خمیرهای آماده شده به مدت نیم ساعت درون نایلون قرار بگیرند. سپس با شکل دادن به آنها، طرح‌های زیبا از کوکی‌های خود درست کنید. البته قالب‌های آماده کوچک و بزرگ در بازار برای انواع کیک و شیرینی‌های خانگی وجود دارد. دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. البته می‌توانید کمی روغن زیتون را با قلموی مخصوص بر سطح آن بکشید. خمیرهای کوکی را با فاصله مناسب کنار هم بچینید. ده دقیقه زمان برای پخت این شیرینی خوشمزه و متفاوت لازم دارید. این کوکی ساده با روغن زیتون برای پذیرایی از میهمانان یا میان وعده های روزانه‌تان آماده است. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.