آموزش

حلال روغن زیتون چیست؟ دیگر نگران لکه روغن زیتون نباشید!

حلال روغن زیتون چیست؟

ریختن روغن روی لباس به هنگام آشپزی یا خوردن غذا یکی از مواردی است که برای اکثر ما اتفاق افتاده. خانم‌های خانه‌دار موقع سرخ کردن مواد غذایی با این مشکل بیشتر روبرو می شوند. قطراتی از روغن‌های گیاهی و نباتی در زمان پخت و پز یا سرخ شدن انواع غذاها ممکن است به اطراف پرتاب شده و به روی لباس یا فرش بریزند. در این لحظات شاید وحشت‌زده شوید. تنها راه حل استفاده از پاک‌کننده قوی برای از بین بردن لکه‌های روغن است. پس خونسردی خود را حفظ کرده و دیگر نگران ظاهر لباس یا دیگر وسایل لک افتاده‌تان نباشید. اما آیا می دانید حلال روغن زیتون چیست؟ زرگون در این مطلب راهکارهای مفیدی را ارائه خواهد کرد.

۸ روش کاربردی برای رهایی از لکه‌های چرب روغن زیتون

یکی از سخت‌ترین شرایط این است که در یک مهمانی خاص مثل عروسی یا جشن تولد باشید. ناگهان به طور ناخواسته زمان غذا خوردن یا استفاده از سس و روغن زیتون بر روی سالاد، کمی از آن بر روی پیراهن شما بریزد. در چنین مواقعی تا پایان مراسم، شما حواستان به لکه‌های ایجاد شده و کثیفی لباس زیبایتان است. در دقایق اول ممکن است کمی کلافه شوید. ولی خوشبختانه روش‌های مختلفی برای پاک کردن لکه‌های به جای مانده از چربی روغن وجود دارد. از آنجایی که ماندگاری قطرات چربی روغن‌ها زیاد است، اطلاع از اینکه بهترین حلال روغن زیتون چیست به نابودی لکه‌های به جای مانده از این ماده غذایی ارگانیک کمک فراوانی می‌کند.

۱. به کارگیری شوینده‌هایی مثل صابون، شامپو یا مایع ظرفشویی

چربی بدن و موها با مواد شوینده به راحتی پاک می‌شوند. همچنین ترکیبات این محصولات بهداشتی به نحوی است که می‌توان از آن‌ها برای پاکسازی لکه‌های روغن زیتون نیز استفاده کرد. مقداری از شامپو یا صابون را در اطراف قسمت لک شده ریخته و به آرامی روی سطح آن پخش کنید. سپس برای شستشو براساس دستورات قید شده بر روی برچسب لباس اقدام کنید.

۲. مصرف پاک کننده‌های طبیعی

·  نشاسته

نشاسته ذرت یک ماده غذایی ساده است. ابتدا لباس را درون ظرفی از نشاسته و آب قرار داده تا لکه‌ها به مدت نیم ساعت خیس بخورد. سپس با استفاده از یک برس کوچک مایع ظرفشویی یا صابون را در قسمت‌های روغنی بکشید.

·  آلوئه ورا

ورقی نازک از برگ گیاه آلوئه ورا را برش داده و ژل آن را با قاشق یا چاقو خارج کنید. بعد از خیس شدن لباس لکه‌دار در آب، کمی از ژل آلوئه ورا را روی قسمت های کثیف بمالید. بعد از نیم ساعت لباستان را با خیال راحت بشویید.

·  سرکه

سرکه هم یک حلال طبیعی روغن به شمار می‌رود. ابتدا یک پارچه زبر مانند حوله را انتخاب کنید. در مایع آب و سرکه زده و روی لکه روغن زیتون بمالید. با گذشت ۱۵ دقیقه می‌توانید لباس را آبکشی نمایید.

·  نمک

یک قاشق غذاخوری نمک و سه برابر آن الکل را درون ظرفی ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید. سپس حوله‌ای را برداشته و به محلول آغشته نمایید. در مرحله آخر لباس را پهن کرده و مایع فوق را بر روی لکه‌ها بکشید. این کار به پاکسازی لکه های چرب روغن زیتون کمک زیادی می‌کند.

۳. خمیردندان

ترکیبات پاک‌کنندگی موجود در خمیردندان باعث از بین رفتن سریع قطرات ریخته شده روغن زیتون بر روی لباس یا فرش می‌شود. کمی از خمیردندان را با یک مسواک کوچک یا برس نرم مخصوص شستشو در ناحیه چرب شده به صورت دورانی بمالید. بعد از ده دقیقه لباستان را با دقت بشویید. در مهمانی، این روش می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. کافیست چند دقیقه ای عذرخواهی کنید و در سرویس بهداشتی، آن قسمت از لباس خود را که روغن زیتونی شده، با خمیردندان تمیز کنید.

۴. مصرف گچ

برای اینکه بدانید آسان‌ترین حلال روغن زیتون چیست و چگونه لکه های آن را پاک می‌کند، حتماً پودر گچ را امتحان کنید. کافی است بر روی محل آسیب دیده کمی گچ بمالید تا چربی باقی‌مانده مایع روغن زیتون از بین برود. بعد از چند دقیقه پودر را پاک کرده و لباس را با آب ولرم شستشو دهید.

۵. زغال

یک عدد زغال کوچک را بردارید. به حالت خط کشیدن، روی لکه روغن زیتون دایره‌وار بکشید. بعد از ۶۰ دقیقه لباس را با آب خالی بشویید.

۶. استفاده از سفید کننده‌های قوی

در بسیاری از فروشگاه‌ها برای از بین بردن لکه‌های چربی انواع لباس‌، مایع‌های تمیزکننده با برندهای مختلف به فروش می‌رسد. اگر لکه روی لباس، با هیچ کدام از روش‌های بالا پاک نشد، یکی از سفید کننده ها را بخرید. ابتدا تشتی متوسط را از آب پر کرده و مقداری از محلول شوینده را درون آن بریزید. بعد از گذشت ده دقیقه لباس کثیف را داخل ظرف قرار داده تا آب به طور کامل آن را بپوشاند. در مرحله آخر آن را شستشو دهید.

۷. الکل

برای لکه‌های خیلی کوچک روغن زیتون می‌توانید از الکل استفاده کنید. کمی از این محلول را روی پنبه یا دستمال کاغذی بریزید. سپس مایع الکل را از قسمت بیرونی لکه روغن به سمت داخل به آرامی بمالید. بعد از مالیدن الکل بر سطح لباس، شاهد پاک شدن چربی روغن زیتون خواهید بود.

۸. پودر بچه

خاصیت شگفت انگیز این پودر به شما کمک می‌کند تا بدانید واقعاً حلال روغن زیتون چیست. ابتدا با یک دستمال مرطوب روغن زیتون ریخته شده بر روی لباس‌تان را به طور کامل پاک کنید. در مرحله بعد سطح قسمت روغنی را با پودر بچه به دقت پوشش دهید. پس از ۲۰ دقیقه با یک قاشق یا پارچه زبر آن را بردارید. ظرفی از آب را به همراه مقداری از مایع ظرفشویی هم بزنید.

با یک مسواک بلااستفاده لکه‌های روغن زیتون را با کف ایجاد شده به آرامی تمیز کنید. نحوه پاکسازی باید به نحوی باشد که هر دو طرف لباس را در بر بگیرد. بعد از تمیز شدن لکه‌ها، برای شستشوی لباس با آب داخل تشت اقدام کرده یا درون ماشین لباسشویی با تنظیم درجه آبکشی دمای سرد بیاندازید. یادتان باشد که آب داغ باعث باقی ماندن لکه‌های روغن زیتون خواهد شد. پس از شسته شدن لباس آن را در معرض نور خورشید قرار دهید تا با گرمای طبیعی به خوبی خشک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.