آشپزی, غذاها

طرز تهیه کونگ پائو توفو با روغن زیتون اصل فرابکر

طرز تهیه کونگ پائو توفو

آیا تا به حال مزه غذاهای چینی را چشیده‌اید؟ کدام یک از آن‌ها با مزاج شما سازگارتر است؟ همان طور که می‌دانید این نوع غذاها بسیار سبک و ساده هستند. نحوه آماده سازی غذای چینی راحت است. در کمترین زمان می‌توانید یک غذای خوشمزه را برای اعضای خانواده تدارک ببینید. زرگون در این مطلب طرز تهیه کونگ پائو توفو با روغن زیتون را آموزش می‌دهد. غذایی با طعمی متفاوت و سرشار از مواد مغذی که چشیدن آن لذتی دوچندان برایتان به ارمغان می‌آورد. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر

  • مرغ تکه ای یک چهارم مرغ
  • میگوی آب پز نیم کیلو
  • فلفل دلمه ای ۳ عدد متوسط
  • کلم بروکلی یک شاخه
  • سیر تازه ۳ حبه
  • پودر زنجبیل نصف قاشق غذاخوری
  • بادام زمینی سرخ شده یک فنجان
  • روغن زیتون اصل ۳ قاشق غذاخوری
  • آب لیموی تازه یک استکان
  • زردچوبه، فلفل و نمک به مقدار دلخواه
  • سس فرانسوی یک چهارم لیوان

مراحل آماده سازی کونگ پائو توفو با روغن زیتون

طرز تهیه کونگ پائو توفو با روغن زیتون مانند بقیه غذاهای چینی آسان و سریع است. این غذا با میگو سرو شده و اکثراً همراه سس مخصوص چینی میل می‌کنند. ابتدا مرغ و میگوها را با مقداری زردچوبه، نمک و آبلیمو به طور مجزا تفت دهید. بادام زمینی سرخ کرده را با مواد قبلی ترکیب کنید. بعد از تفت دادن همه آن‌ها را در ظرفی جداگانه ریخته و کنار بگذارید.

در مرحله بعدی، سیر تازه، کلم بروکلی و فلفل دلمه ای‌ها را به صورت تکه‌های مساوی ریز کنید. پودر زنجبیل، فلفل و نمک بدون آب، بخار پز شود. بعد به مدت ۱۵ دقیقه بر روی شعله ملایم گاز حرارت دهید تا به آرامی بپزد. پس از پخت، غذا را در ظرف سرو بریزید.

همان طور که در مطلب طرز تهیه ژیالونگ با روغن زیتون اشاره کردیم این غذا با سس مخصوص میل می‌شود. در یک کاسه متوسط، روغن زیتون اصل فرابکر، سیر رنده شده، زنجبیل، سس فرانسوی و آبلیمو را با یکدیگر مخلوط کنید. آن قدر مواد سس را با استفاده از چنگال هم بزنید تا به صورت صاف و یکدست قابل مصرف باشد. یک نکته قابل توجه درباره طرز تهیه کونگ پائو توفو با روغن زیتون این است که غذای فوق باید سرد در فضای صمیمی و گرم اعضای خانواده نوش جان شود.

طرز تهیه کونگ پائو توفو

خواص کونگ پائو توفو

مواد به کار رفته در غذای کونگ پائو توفو حاوی املاح معدنی ضرروی برای سلامت بدن است. روغن زیتون فرابکر زرگون سرشار از ویتامین های D، A، E و K، آنتی اکسیدان فراوان، امگا ۳ و ۶ می‌باشد. فرابکر بهترین نوع روغن زیتون محسوب می‌شود که برای پخت غذاها و ترکیبات سالاد کاربرد دارد. سبزیجات تازه مانند کلم بروکلی و فلفل دلمه‌ای آهن، پتاسیم، فیبر، پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین K و C به میزان بالایی هستند. میگو، یک خوراک محبوب دریایی در جهان بوده که حاوی منابع غنی از ید، کلسیم و پروتئین است. زنجبیل و زردچوبه به تولید صفرا کمک کرده و باعث تحریک بزاق می‌شوند. این ادویه‌ها در درمان یبوست و سرطان روده نقش دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.