آموزش

خرید روغن زیتون فرابکر از معتبرترین فروشگاه اینترنتی روغن زیتون

روغن زیتون از جمله سالم‌ترین روغن‌های گیاهی است که با خیال راحت می‌توانید آن را به صورت خوراکی و موضعی مصرف کنید. شاید موقع خرید روغن زیتون فرابکر و دیگر انواع آن با این سوال مواجه باشید که کدام فروشگاه یا مغازه روغن زیتون استاندارد و سالم را عرضه می‌کند؟ روغن زیتون با کیفیت دارای چه مشخصاتی است؟ آیا فروشگاه‌های اینترنتی برای خرید روغن زیتون فرابکر و بکر معتبرند؟ به هنگام انتخاب محصولات روغن زیتون چه ویژگی‌هایی را باید مورد توجه قرار دهیم؟ با ادامه مطلب همراه زرگون باشید.

درباره روغن زیتون بیشتر بدانید

زیتون بیشتر در نواحی مدیترانه‌ای کشت می‌شود. گیاهی پرخاصیت که دانه‌های آن سرشار از انواع ویتامین، فیبر، آنتی اکسیدان و املاح معدنی مفید برای بدن انسان است. محبوبیت زیتون در کشورهای مختلف باعث شده که به عنوان یک میوه مغذی پرمصرف در سبد غذایی خانواده‌ها قرار بگیرد. فرآیند روغن‌گیری از دانه‌های زیتون با دو روش سنتی و صنعتی انجام می‌گیرد. در شیوه اول، لاشه میوه‌های زیتون را پس از جداسازی هسته در سنگ‌های آسیاب بزرگ ریخته و روغن زیتون خالص تولید می شود.

در روش بعدی، کشاورزان زیتون‌های سالم و درشت را به کارخانه ها ارسال می‌کنند. سپس با خارج کردن هسته و شستشوی کامل با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و نظارت کارشناسان، روغن زیتون آماده‌سازی می‌شود.

اکثر تولیدکنندگان روغن زیتون برای تهیه روغن زیتون مرغوب تمام تلاش خود را می‌کنند تا محصولی معتبر روانه بازار فروش شود. رقابت بین این صنف باعث شده که روغن زیتون در بسته‌بندی و وزن‌های مختلف از طریق مغازه‌ها، فروشگاه‌های کوچک و بزرگ به دست مشتریان برسد. تا چندین سال پیش، خرید روغن زیتون فرابکر و بکر از این مراکز به صورت حضوری صورت می‌گرفت. اما امروزه با روی کار آمدن سایت‌ها و شبکه‌های مجازی روال فروش تغییر یافته است.

تشخیص محصولات باکیفیت و غیر استاندارد در چنین فضاهایی برای مصرف‌کنندگان، نیاز به اطلاعاتی موثق دارد. زرگون در این مطلب سعی نموده به معرفی مشخصات و نحوه خرید روغن زیتون فرابکر و دیگر تولیدات روغن زیتون بپردازد.

مشخصه روغن زیتون مرغوب

اگر به دنبال تهیه یک روغن زیتون خوب و خالص هستید نیاز به اطلاعات درست و جامعی دارید. تولیدکنندگان بایستی طبق استانداردهای انجمن بین المللی روغن زیتون موارد مهمی را برای تولید مدنظر بگیرند. رعایت چنین مؤلفه‌هایی باعث اعتماد مشتریان، بالا رفتن کیفیت و فروش بیشتر محصولات روغن زیتون خواهد شد.

۱٫ گلچین میوه های درشت و سالم

کشاورزان برای روغن‌گیری، بهترین دانه‌های زیتون را انتخاب می‌کنند. زیتون‌های لک‌دار و فاسد به هیچ عنوان استفاده نمی‌شوند. در کارخانه‌ها زیتون‌های چیده شده را در دیگ‌های بزرگ به خوبی می‌شویند. هسته‌های آن را جدا می‌سازند. سپس برای تولید روغن زیتون در داخل دستگاه‌های مخصوص می‌ریزند.

۲٫ به کارگیری نیروهای متخصص

مراحل تولید روغن زیتون با نظارت مستقیم نیروهای انسانی آموزش دیده و حرفه‌ای صورت می‌پذیرد. این افراد بدون دخالت مستقیم در روغن‌گیری و رعایت موازین بهداشتی انجام وظیفه می‌کنند. با کنترل دستگاه‌های پیشرفته و تنظیمات دقیق روغن زیتونی باکیفیت و خالص تولید می‌شود. در خرید روغن زیتون فرابکر و بکر، این مورد از اهمیت فراوانی برخوردار است. چراکه مشتریان در رابطه با کیفیت و بهداشت محصولات تولید شده با اطمینان بیشتری روغن زیتون مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند.

۳٫ عدم استفاده از افزودنی های شیمیایی

یکی از مهمترین عوامل مؤثر در روغن‌گیری از دانه‌های زیتون برای آماده‌سازی روغن زیتون فرابکر و بکر، اضافه نکردن مواد شیمیایی نگهدارنده است. این امر در خرید روغن زیتون فرابکر توسط مصرف‌کنندگان نقش بسزایی دارد.

۴٫ تولید بدون تصفیه شدن و گرمادهی

از جمله ویژگی‌های اصلی روغن زیتون فرابکر و بکر فرآیند تولید بدون عمل تصفیه و گرمادهی است. با این تفاوت که روغن زیتون بکر نسبت به فرابکر از لحاظ اسیدیته بودن در سطح پایین‌تری قرار دارد. در روش آماده‌سازی این نوع از روغن‌های گیاهی تمامی فواید روغن زیتون مانند آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها، اسیدهای چرب تک غیراشباع و املاح معدنی به خوبی حفظ می‌شود.

۵٫ بسته بندی استاندارد

طبق قوانین مرتبط با تولید محصولات خوراکی، ذکر مشخصات بر روی ظروف امری ضروری است. کارخانه‌داران برای نگهداری روغن زیتون و فروش آسان از بطری‌های شیشه‌ای به رنگ زرد کهربائی و سبز تیره استفاده می‌کنند. این نوع ظرف‌ها، در برابر گرما و فاسد شدن مقاوم هستند. در زمان خرید روغن زیتون فرابکر و بکر به اطلاعات مندرج بر روی بطری‌ها دقت کنید. قبل از خرید روغن زیتون فرابکر و بکر حتماً نام تجاری، آدرس و تلفن کارخانه، شماره پروانه بهداشت، وزن، قیمت، جدول ارزش غذایی، تاریخ برداشت محصول، مدت نگهداری، درجه حرارت، علامت استاندارد کالا و نوع مصرف را مورد بررسی قرار دهید.

در برخی فروشگاه‌ها و مغازه‌ها برای دید بهتر محصولات، آن‌ها را در ویترین‌های بیرونی می‌گذارند. به شما توصیه می‌کنیم از خرید بطری‌های روغن زیتونی که در مقابل نور خورشید و گرما چیده شده‌اند حتی الامکان خودداری کنید. روغن زیتون به دلیل ساختار خاصی که دارد در این شرایط دچار فساد و خرابی خواهد شد. بعد از خرید روغن زیتون فرابکر و بکر یادتان باشد که بطری‌ها را در فضای خنک و خشک نگهداری کنید. از گذاشتن ظروف روغن زیتون در کنار بخاری، اجاق گاز، پشت پنجره‌ها پرهیز نمایید.

همین امروز روغن زیتون زرگون را جایگزین روغن‌های پر ضرر کنید!

روغن زیتون فرابکر بیشتر برای پخت و پز انواع غذاها، سالاد و درمان بیماری‌ها به صورت خوراکی و موضعی قابل استفاده است. برخی مواد غذایی مانند بادمجان، سیب زمینی، پیاز، سیر، سبزیجات و قارچ را می‌توان با روغن زیتون بکر سرخ کرد. روغن زیتون را با شعله کم گاز حرارت دهید. دمای دود استاندارد روغن زیتون بین ۱۸۵ تا ۲۱۰ درجه سانتی گراد است. قبل از مصرف روغن زیتون با پزشک مشورت کنید. برخی از افراد نسبت به این روغن گیاهی در موارد نادر حساس بوده و دچار آلرژی می‌شوند.

2 نظر در “خرید روغن زیتون فرابکر از معتبرترین فروشگاه اینترنتی روغن زیتون

  1. روشنک گفت:

    مرسی از مطالب خوب و جالبی که میگذارید بسیار عالیست

  2. پروانه گفت:

    سلام، وقت بخیر
    هر زمان که تماس گرفتم تا ۲ روز بعد سفارشم به دستم رسیده
    ممنون برای راهنمایی ها و هماهنگیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.