آموزش

با طریقه مصرف روغن زیتون برای زخم معده آشنا شوید

سال‌هاست که از روغن زیتون به عنوان بهترین مواد برای سلامت اجزای مختلف بدن به خصوص سیستم گوارش یاد می‌شود. خاصیت قابض روغن زیتون از آن ماده‌ای ساخته است که به درمان برخی بیماری‌های گوارشی مانند سندروم روده تحریک پذیر کمک می‌کند. در واقع از آنجایی که مواد غذایی بعد از معده وارد روده می‌شوند کارکرد درست معده نیز می‌تواند بر عملکرد روده تاثیر گذار بوده و به عملکرد هضم غذا کمک کند. به طور کلی استفاده از روغن زیتون در کنار غذا به بهبود زخم معده و بیماری‌های از این قبیل کمک می‌کند. اما طریقه مصرف روغن زیتون برای زخم معده چیست؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم.

شاید اولین چیزی که در مصرف روغن زیتون برای درمان زخم معده به ذهن‌تان برسد این باشد که چه نوع روغن زیتونی عملکرد بهتری خواهد داشت؟ به طور کلی روغن زیتون‌های بکر و فرابکر هر دو دارای خاصیت‌های مفیدی برای سلامتی معده و اجزای آن هستند. اما بهتر است از مصرف زیتون‌هایی که در نگهداری آنها از سود سوزآور استفاده شده است خودداری کنید. زیرا یکی از خطرناک‌ترین مواد شیمیایی برای بدن خواهند بود که به تشدید زخم معده نیز منجر می‌شود.

مهمترین کاری که زیتون برای کاهش بیماری‌های مربوط به معده انجام می‌دهد کاهش اسیدیته آن است. به عبارت دیگر اگر طریقه مصرف روغن زیتون برای زخم معده به صورت صحیح باشد این توانایی را دارد که میزان اسیدی بودن معده را کم کرده و از بروز برخی اختلالات گوارشی جلوگیری کند.

خواص زیتون برای کاهش ورم معده

یکی از عوامل اصلی ورم معده و زخم آن باکتری هلیکوباکترپیلوری است که محل اصلی زندگی آن جداره معده انسان و سایر موجودات زنده است. در واقع این باکتری به اسید معده مقاوم بوده و به راحتی از بین نمی‌رود. در صورتی که در مداوای این باکتری سهل انگاری شود به مرور زمان باعث از بین رفتن سیستم ایمنی و التهاب در معده شده که در نهایت به زخم معده ختم می‌شود. یکی از طبیعی‌ترین راه‌های درمان ورم معده استفاده از روغن زیتون خواهد بود.

در واقع ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در روغن زیتون باعث از بین رفتن آثار مخرب این باکتری شده و سلامتی را به معده شما باز می‌گرداند. در صورتی که طریقه مصرف روغن زیتون برای زخم معده به صورت صحیح و مداوم انجام شود از تکثیر و رشد این باکتری مخرب در معده جلوگیری شده و در صورت ابتلا به زخم معده آثار آن را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید از روغن زیتون برای درمان زخم معده استفاده کنید توصیه می‌شود از آن در وعده‌های غذایی به عنوان چاشنی استفاده کنید تا هضم غذا آسان‌تر شده و در کاهش درد و درمان زخم معده به شما کمک کند.

طریقه مصرف روغن زیتون برای زخم معده

اکثر افرادی که زخم معده دارند باید در مصرف بسیاری از غذاها محتاط عمل کنند و سعی کنند از مواد غذایی ارگانیک تازه و سالم در رژیم غذایی خود استفاده کنند، در غیر این صورت ممکن است زخم معده آنها تشدید شده و عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد. خوشبختانه روغن زیتون شرکت زرگون به صورت ارگانیک تهیه شده و بدون هیچ گونه مواد افزودنی به بازار وارد و به دست مصرف کننده می‌رسد.

شما هم می‌تواند به عنوان یک چاشنی مفید مواد غذایی از آن استفاده کنید. بنابراین در طریقه مصرف روغن زیتون برای زخم معده این نکته را به یاد داشته باشید که روغن زیتون مصرفی شما باید عاری از مواد افزودنی باشد و هیچ گاه نباید آن را با معده خالی و به صورت ناشتا مصرف کنید. معمولاً به افرادی که دچار زخم معده هستند توصیه می‌شود از یک قاشق روغن زیتون در طول روز و در وعده های غذایی خود استفاده کنند.

طبع گرم روغن زیتون مرهمی برای معده درد

یکی از مهمترین ویژگی‌های روغن زیتون این است که طبع گرمی داشته و می‌تواند بسیاری از دردهای مربوط به معده که ناشی از خوردن و مصرف غذاها و مواد غذایی با طبع سرد است را کاهش دهد. بنابراین افرادی که دچار معده دردهای غیر قابل تحمل می‌شوند می‌‌توانند با ماساژ روغن زیتون روی شکم خود به گرمی مزاج معده کمک کرده و دردهای مزمن آن بکاهند.

همچنین بسیاری از پزشکان برای کودکانی که رفلاکس معده دارند توصیه می‌کنند صبح و عصر روی شکم و معده آنها را با روغن زیتون ماساژ دهند. طریقه مصرف روغن زیتون برای زخم معده و کاهش دردهای مربوط به آن بسیار مهم است. برای مثال در رفلاکس معده و ماساژ روغن زیتون بر روی بدن کافیست تا تنها ۱۰ دقیقه آن را بر روی پوست ماساژ دهید تا جذب شده و درد معده را کاهش دهد.

تاثیر زیتون در جذب غذا توسط معده

زیتون سرشار از ویتامین E بوده و مصرف منظم آن سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می‌شود. در واقع ویتامین E و چربی‌های تک غیراشباع روغن زیتون با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد می‌تواند از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری کند. علاوه بر این روغن زیتون دارای مقدار فیبر زیادی است که موجب می‌شود غذا در دستگاه گوارش بهتر و راحتتر حرکت کرده و از این طریق به هضم غذا در معده کمک می‌کند.

علاوه بر این افرادی که دچار سندروم روده تحریک پذیر هستند، مواد غذایی زودتر از زمان طبیعی از معده و روده عبور کرده و دفع می‌شوند به همین دلیل جذب مواد معدنی در بدن کاهش یافته و بیماری‌های مختلف را برای اجزای بدن به همراه دارد. اسهال نیز یکی از شایع ترین اختلالات بین این افراد است. این در حالی است که روغن زیتون می‌تواند به عملکرد بهتر معده کمک کرده و آن را تقویت کند.

همچنین به افرادی که دچار سندروم روده تحریک پذیر هستند کمک می‌کند تا هضم و جذب مواد معدنی موجود در غذاها افزایش یابد. اما همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم روغن زیتون را نباید با معده خالی مصرف کرد. طریقه مصرف روغن زیتون برای زخم معده و بیماری‌هایی مانند سندروم روده تحریک پذیر این است که قبل از خواب و همراه با وعده‌های غذایی مصرف شود تا بهترین عملکرد خود را بر روی بدن نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.