آشپزی, غذاها

میرزا قاسمی با روغن زیتون را حتماً امتحان کنید!

میرزا قاسمی با روغن زیتون

مردم مهمان دوست گیلانی در بیشتر اوقات با غذایی خوشمزه و محلی به نام میرزا قاسمی پذیرایی می‌کنند. روش تهیه میرزا قاسمی با روغن زیتون بسیار ساده است. در آماده سازی این غذا باید بادمجان و سیر تازه استفاده شود. ترکیبات این غذا یعنی تخم مرغ، روغن زیتون، سیر و بادمجان دارای خواص فراوانی هستند. همان طور که می‌دانید روغن زیتون سرشار از ویتامین، آنتی اکسیدان، چربی‌های تک غیراشباع و املاح معدنی مورد نیاز بدن انسان است. پس با ادامه مطلب همراه زرگون باشید تا دستور تهیه یک غذای مقوی را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی با روغن زیتون

  • بادمجان 6 عدد قلمی
  • سیر رنده شده  7 حبه
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ 2 عدد
  • رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
  • پیاز یک عدد
  • زردچوبه به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه و زیره به میزان دلخواه
  • گوجه فرنگی تازه 3 عدد

مراحل آماده سازی این دسر و غذای خوشمزه

ابتدا بادمجان ها را شسته و بعد بدون پوست کندن روی اجاق گاز یا منقل ذغال کبابی کنید. حتماً دو طرف بادمجان به طور کامل کبابی شود. بادمجان ها را داخل یک سینی بگذارید. پس از خنک شدن روی آن ها را با پلاستیک بپوشانید. این کار در جداسازی پوست بادمجان ها به شما کمک می کند.

بعد از 15 دقیقه، نایلون را از روی بادمجان بردارید. پس از کندن پوست بادمجان ها را ساطوری کنید. یک عدد پیاز را با سایز درشت رنده نمایید.

یک قاشق غذاخوری از روغن زیتون را در ماهی تابه بریزید. روی حرارت اجاق گاز با شعله ملایم بگذارید. بعد از داغ شدن پیازها را داخل آن ریخته به آرامی با قاشق هم بزنید. زمانی که پیازها به رنگ طلایی درآمد، سیر رنده شده را به آن اضافه کرده تا همزمان تفت بخورند. سیر و پیاز برای خوش طعم شدن میرزا قاسمی با روغن زیتون تأثیر بسزایی دارد.

در مرحله بعدی، نمک، فلفل سیاه، زیره و زردچوبه را پیاز و سیر مخلوط کنید. رب گوجه فرنگی را با مواد قبلی ترکیب کرده و مجدداً باهم تفت دهید. تا جایی که رنگ باز کنند. در این میان، گوجه فرنگی ها را بشویید. پوست آن ها را جدا کنید. گوجه ها با استفاده از غذاساز یا گوشت‌کوب له شوند.

گوجه فرنگی های پوره شده را به مواد داخل ماهی تابه اضافه کرده تا آب آن تبخیر شود. وقتی مایع فوق غلیظ شد. بادمجان های کبابی و ساطوری را به آن بیافزایید. 15 دقیقه زمان لازم است تا ترکیبات میرزا قاسمی به خورد هم بروند. بادمجان ها باید به خوبی با این سس غلیظ تفت بخورند.

نکات تکمیلی

دو عدد تخم مرغ را می‌توان از قبل نیمرو کرده و در آخرین لحظات روی ترکیبات میرزا قاسمی با روغن زیتون بریزید. تا با گذاشتن درب ماهی‌تابه به آرامی بپزند. یا اینکه به صورت جداگانه نیمرو کنید. در برخی موارد تخم مرغ‌ها را شکسته و داخل میرزا قاسمی می‌ریزند. تا با هم زدن آن‌ها با دیگر مواد این غذای خوشمزه به مدت 10 دقیقه روی حرارت گاز بپزند. میرزا قاسمی با روغن زیتون در کنار سبزی خوردن و نان تازه بسیار لذیذتر می‌شود. غذای گیلانی پرطرفدار آماده سرو است. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.