آشپزی, سس‌ها

طرز تهیه سس مایونز با روغن زیتون

سس مایونز یکی از مواد غذایی پرطرفدار است که در دستور تهیه انواع سالاد به کار می‌رود، با این وجود بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که مصرف این ماده غذایی را محدود کنیم. تهیه سس مایونز خانگی یک گزینه عالی برای جایگزین کردن نمونه‌های ناسالم و البته گران موجود در بازار است. اگر شما هم علاقه دارید از یک سس مایونز سالم و تازه در کنار غذاهای خود استفاده کنید، با این مطلب از سایت زرگون همراه باشید تا طرز تهیه سس مایونز با روغن زیتون را با هم یاد بگیریم.

سس مایونز خانگی با روغن زیتون، یک جایگزین عالی برای نمونه بازاری

سس‌ها از مهم‌ترین چاشنی‌هایی هستند که در کنار غذا مصرف می‌کنیم و می‌توان گفت که سس مایونز یکی از پرطرفدارترین آن‌ها است. سس مایونز در دستور تهیه انواع سالاد ها و غذاها کاربرد دارد و جایگزین کردن آن با ماده غذایی دیگر، تقریباً غیر ممکن است. به علاوه، سس مایونز به عنوان ماده اولیه برای تهیه سس‌های دیگر مثل سس تارتار نیز استفاده می‌شود. کمتر کسی می‌تواند در برابر طعم سس مایونز و خوشمزگی‌ای که به غذا می‌بخشد مقاومت کند، به خصوص کودکان علاقه زیادی به مصرف سس مایونز به همراه غذا دارند.

با این وجود، نگرانی بابت مضرات مصرف سس مایونز، بسیاری از ما را بر این داشته است که استفاده از آن را محدود و یا حتی قطع کنیم. گذشته از این، محدود کردن این ماده غذایی برای کودکان نیز دشواری‌های خاص خود را دارد. اما راه حل بهتری هم وجود دارد و آن تهیه سس مایونز با روغن زیتون در خانه است. با این کار هم می‌توانید از طعم خوشمزه و لذیذ سس مایونز بهره‌مند شوید و هم خیالتان بابت سالم بودن آن راحت باشد.

علاوه بر این، با توجه به گران شدن سس مایونز کارخانه‌ای، استفاده از طرز تهیه سس مایونز با روغن زیتون انتخاب خوبی برای صرفه جویی در هزینه مواد غذایی محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب از سایت زرگون به سراغ طرز تهیه سس مایونز با روغن زیتون می‌رویم تا بتوانید در مدت کوتاهی نسبت به تهیه سس مایونز سالم خانگی اقدام کنید.

چگونه سس مایونز خانگی درست کنیم؟

نکته جالب در مورد این دستور این است که تمام موادی که برای درست کردن سس مایونز با روغن زیتون لازم دارید، همیشه در خانه موجود هستند، برای همین هر زمان که بخواهید می‌توانید سس مایونز خانگی خود را تهیه کنید. در ادامه لیست مواد لازم سس مایونز را می‌بینید:

مواد لازم برای تهیه سس مایونز با روغن زیتون

  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • آبلیمو: یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: سه چهارم پیمانه
  • نمک: یک چهارم قاشق چای خوری
  • سس خردل: نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه سس مایونز با روغن زیتون

تخم‌مرغ‌ها را مدتی قبل از شروع کار از یخچال خارج کنید تا با دمای آن‌ها با دمای اتاق یکی شود. سپس آن‌ها را شکسته و زرده و سفیده را جدا کنید. دقت داشته باشید که برای تهیه سس مایونز خانگی به سفیده تخم مرغ ها احتیاجی نداریم و فقط از زرده تخم مرغ استفاده می‌کنیم. زرده تخم‌مرغ را به همراه نمک درون یک ظرف ریخته و هم بزنید. برای راحتی بیشتر و دستیابی به نتیجه بهتر، بهتر است از یک همزن برقی یا غذاساز استفاده کنید.

طرز تهیه سس مایونز با روغن زیتون

پس از این که زرده تخم‌مرغ و نمک به خوبی با هم مخلوط شدند، سس خردل و آبلیمو را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید. همزمان با مخلوط کردن مواد، روغن زیتون را کم‌کم و به صورت قطره قطره به مواد درون ظرف اضافه کنید. توجه داشته باشید که فرآیند اضافه کردن روغن زیتون به مواد سس مایونز، باید به آرامی انجام شود، در غیر این صورت با مواد دیگر به خوبی مخلوط نشده و سس شما بافت مناسبی نخواهد داشت. این مرحله را تا مخلوط شدن کامل مواد و تمام شدن روغن زیتون ادامه دهید.

پس از پایان کار و پیش از خارج کردن سس از ظرف یا غذاساز، اندکی از آن را بچشید تا در صورت نیاز بتوانید نمک یا آبلیموی بیشتری به آن اضافه کنید.

چند نکته در مورد طرز تهیه سس مایونز با روغن زیتون در خانه

  • گرچه بهتر است سس مایونز تهیه شده را به صورت تازه استفاده کنید، اما با پوشاندن درب ظرف سس با سلفون، می‌توانید تا پنج روز آن را در یخچال نگه دارید.
  • سس تهیه شده طبق این دستور را می‌توانید بدون نگرانی در انواع سالاد و غذا استفاده کنید، چرا که تازه، سالم و بدون هرگونه مواد نگهدارنده است.
  • طبق سلیقه و ذائقه خود می‌توانید مقداری فلفل سیاه و سیر رنده شده نیز به ترکیب اضافه کرده و هم بزنید.
  • برای تهیه سس مایونز با روغن زیتون، حتما از روغن زیتون طبیعی استفاده کنید. توصیه ما خرید روغن زیتون بکر یا فرابکر است، چرا که با انتخاب این محصولات، از فواید بی‌نظیر روغن زیتون سالم و بدون افزودنی برخوردار می‌شوید. شما می‌توانید انواع مختلف روغن زیتون را در فروشگاه زرگون مشاهده و بسته به نیاز خود آن‌ها را تهیه کنید. خرید روغن زیتون از سایت زرگون، تنوع بالایی از بسته‌بندی با حجم‌های مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهد. روغن زیتون شیشه‌ای و روغن زیتون حلبی از جمله محصولات زرگون هستند که می‌توانید آن‌ها را با قیمت مناسب خریداری کنید.
پک اقتصادی روغن زیتون

برای کاهش هزینه های خانوار، پیشنهاد ما پک اقتصادی زرگون است

مزایای سس مایونز خانگی با روغن زیتون

  • استفاده از مواد اولیه تازه و سالم
  • عدم استفاده از هرگونه مواد نگهدارنده
  • امکان تهیه سس مایونز به اندازه نیاز روزانه
  • رژیمی بودن سس مایونز خانگی نسبت به نمونه بازاری
  • قیمت بسیار مناسب‌تر در مقایسه با نمونه‌های تولید شده در کارخانه

جمع‌بندی

تهیه سس مایونز خانگی با روغن زیتون، جایگزین مناسبی برای خرید سس مایونز از بازار محسوب می‌شود. با استفاده از دستور تهیه سس مایونز با روغن زیتون می‌توانید نمونه تازه و سالم این ماده خوراکی را با صرف زمان بسیار کوتاه در خانه درست کنید و از طعم آن لذت ببرید. این سس خانگی را می‌توانید بنا به سلیقه خود طعم‌دار کرده و یا از آن برای تهیه سس‌های دیگر استفاده کنید. مصرف سس مایونزی که در ترکیبات آن از روغن زیتون بکر یا فرابکر استفاده شده است، بسیار مفید است و از لحاظ سلامتی نیز نگرانی خاصی بابت ان وجود ندارد، برای همین می‌توانید بدون دغدغه آن را در سبد غذایی خود و فرزندانتان قرار دهید. البته فراموش نکنید که این سس به دلیل دارا بودن روغن، دارای میزان چربی و کالری بالایی است و نباید در مصرف آن افراط کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.