آشپزی, سس‌ها

طرز تهیه سس سیر با روغن زیتون

اگر طرز تهیه سس سیر با روغن زیتون را یاد بگیرید دیگر هرگز دست از درست کردنش بر نخواهید داشت. یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین سس‌های موجود در جهان که هر کسی عاشقش خواهد شد. درست است که با گفتن کلمه سس ما به یاد استفاده از آن در سالاد می‌افتیم، و انصافاً انتخابی بی‌نظیر است؛ اما این سس هم به عنوان اردور هم برای داخل ساندویچ و هم مزه‌دار کردن غذا فوق العاده عمل می‌کند. برای آموزش طرز تهیه سس سیر با روغن زیتون با ما همراه باشید.

سس سیر خامه ای

این مدل از سس سیر حالت مایونز دارد. ترکیب جادویی سیر، لیمو و روغن زیتون، عطر و مزه‌ای به شما می‌دهد که کمتر تجربه‌اش کرده‌اید.

مواد لازم

  • سیر: 1 بوته کامل
  • روغن زیتون: یک چهارم فنجان
  • آب لیموی تازه: یک قاشق چایخوری
  • رنده پوست لیمو: یک پنسه
  • خامه ترش: نصف فنجان
  • نمک و فلفل: به میزان دلخواه

مرحله اول

بوته سیر را تمیز کنید. با چاقو زیرش را بگیرید. پوستش را نگیرید و آن را درسته درون فویل قرار دهید. اندکی نمک بپاشید. فویل را ببندید. سینی را برای حدود 25 دقیقه درون فر با دمای 180 درجه سانتیگراد که از قبل گرم شده بگذارید. سیرها کبابی می‌شوند و آب‌شان در می‌آید. بعد سینی را از فر بیرون بیاورید و اجازه بدهید سیرها خنک شوند. پوست تک تک حبه‌های سیر را بگیرید. ریز خردشان کنید. یک فشار کوچک با پهنای چاقو قبل از خرد کردن باعث می‌شود عطر بیشتری بیرون بزند.

مرحله دوم

روغن زیتون را روی شعله ملایم گاز کمی داغ کنید. از روی گاز بردارید و تمامی مواد را باهم مخلوط نمایید. با همزن دستی یا سر چنگال هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. در ظرفی بریزید و به عنوان سس یا دیپ استفاده کنید.

نکته: به ترکیب این سس اگر جعفری خرد شده یا پیازچه تکه تکه شده هم اضافه کنید، برای روی سیب زمینی تنوری یا سرخ شده عالی است. همچنین طعم این سس در ساندویچ ژامبون بسیار جالب است و پر طرفدار می‌باشد. در کنار تکه‌های هویج، کلم بروکلی، کرفس، فلفل دلمه ای، قارچ و خیار دیپ بسیار خوشمزه‌ای است. برای تند شدنش کمی فلفل قرمز به مواد اضافه کنید.

طرز تهیه سس سیر با روغن زیتون

صرف نظر از فواید بی‌نظیر سیر که آن را به خوراکی پر طرفدار تبدیل کرده است، طعم بی‌نظیرش در هر ترکیبی متقاضیان زیادی را در جهان به خود جلب کرده است. برای اینکه شما هم بتوانید این طعم را به صورت‌های مختلف امتحان کنید ما در این قسمت طرز تهیه سس سیر با روغن زیتون به ساده‌ترین شکل را در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد لازم

  • تخم مرغ: 1 عدد
  • سیر: 1 حبه
  • روغن زیتون: 1 فنجان
  • آب لیموی تازه: نصف استکان
  • خردل: یک چهارم قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل: به میزان دلخواه

طرز تهیه

سیرها را پوست بگیرید و له کنید. آب لیمو ترش را داخلش بریزید. مواد را به تخم مرغ در حال هم زدن اضافه نمایید. خردل، نمک و فلفل را هم درونش بریزید. روغن زیتون را به آرامی داخل ظرف بریزید تا بافتی نرم و مایونز مانند به شما بدهد. سس شما آماده است.

کلام پایانی

این دو روش طرز تهیه سس سیر با روغن زیتون از پر طرفدارترین دستور تهیه‌های سس سیر است. تنوع زیادی را در درست کردن این سس در بین مردم کشورهای مختلف می‌بینید. بد نیست که برخی از آن‌ها را امتحان کنید. چرا که ترکیبی از خواص بی شماری نصیبتان خواهد شد.

نکته: سس‌هایی که دارای سیر هستند به دلیل کاهش غلظت خون از سکته قلبی جلوگیری می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.