آموزش

آموزش تهیه شیرینی کشمشی با روغن زیتون در خانه

شیرینی کشمشی با روغن زیتون

اگر اهل خوراکی‌های ایرانی باشید برای یک بار هم که شده شیرینی کشمشی را امتحان کرده‌اید. این شیرینی بیشتر در مراسم‌های خاص مذهبی از جمله نذری دادن بین مردم پخش می‌شود. حتی اعضای خانواده آن را به عنوان میان وعده با چای یا شیر میل می‌کنند. شیرینی کشمشی با روغن زیتون طعم متفاوتی پیدا می‌کند. برای یادگیری این شیرینی خوشمزه و ساده با زرگون همراه باشید.

مواد لازم برای تعداد افراد بالای شش نفر

  • آرد الک شده قنادی ۲ لیوان متوسط
  • کشمش ۱۵۰ گرم
  • روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
  • پودر قند ۲۰۰ گرم
  • وانیل نصف قاشق مرباخوری

مراحل آماده کردن شیرینی کشمشی با روغن زیتون

شیرینی کشمشی با روغن زیتون را می‌توانید به دو صورت خشک شده و نرم بپزید. ابتدا روغن زیتون فرابکر زرگون و تخم مرغ‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در فضای آشپزخانه قرار داده تا با دمای محیط یکسان شوند. دو قاشق روغن زیتون را به همراه پودر قند درون یک ظرف جادار بریزید. سپس به مدت ۵ دقیقه با همزن برقی آن ها را با یکدیگر مخلوط کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که یک مایع سفید و کش‌دار به دست بیاید. در این میان تخم مرغ‌ها را یکی یکی با کمی فاصله به آن اضافه نمایید. سپس وانیل را درون ظرف ریخته و مجدداً با یکدیگر ترکیب کنید.

در مرحله بعد، کشمش‌ها را تمیز کرده و به خوبی شستشو دهید. دانه‌های انگور پس از چیده شدن در معرض هوا و آفتاب قرار می‌گیرند. در نتیجه گرد و خاک یا سنگ ریزه به آن‌ها می‌چسبد. بعد از این که آب کشمش‌ها گرفته شد. به مواد قبلی در کاسه اضافه کرده و به آرامی هم بزنید.

در این مرحله، بیکینگ پودر و آرد قنادی را با یکدیگر ترکیب کنید. بعد دو بار آن‌ها الک کرده تا حسابی نرم شوند. بعد پودر به دست آمده کم کم به مواد قبلی اضافه شود. با یک قاشق همه ترکیبات را هم بزنید تا آرد گلوله نشده و خمیر شیرینی کشمشی با روغن زیتون شکل بگیرد.

برای گرم شدن فر، آن را روی ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. کف سینی را با روغن زیتون چرب کرده یا از یک ورق روغنی استفاده شود. خمیر مایه شیرینی را با قاشق بزرگ بردارید. سپس به شکل گلوله‌های کوچک درون سینی فر با فاصله دو سانتی‌متری بچینید. زیرا مواد شیرینی بعد از چیدن در سینی به آرامی باز می‌شوند. پخت شیرینی کشمشی با روغن زیتون در فر به مدت ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

وقتی رنگ شیرینی‌ها به صورت طلایی درآمد. به این معنی است که آماده سرو هستند. اگر دوست دارید شیرینی‌ها خشک و کمی ترد شود. زمان پخت را به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه افزایش دهید. برخی از افراد علاقه فراوانی به اضافه کردن گردو در شیرینی‌ها دارند. برای این شیرینی می‌توانید ۵۰ گرم گردوی پودر شده یا خلالی را به مایه خمیر شیرینی کشمشی با روغن زیتون اضافه کنید. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.