آشپزی, دسرها

طرز تهیه شیرینی بهشتی با روغن زیتون

شیرینی-بهشتی-با-روغن-زیتون

شیرینی بهشتی یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌های ایرانی است. بسیاری از ما این شیرینی خوش طعم را به عنوان شیرینی عید نوروز هم می‌شناسیم. ممکن است شما هم تا به حال به فکر تهیه شیرینی بهشتی با روغن زیتون افتاده باشید اما فکر کرده باشید که نمی‌توانید این کار را انجام دهید. خوب است بدانید که تهیه روغن بهشتی با روغن زیتون، زیاد هم سخت نیست و به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید. در این مطلب طرز تهیه شیرینی بهشتی با روغن زیتون را به شما آموزش می‌دهیم تا یک شیرینی بهشتی ترد و خوشمزه داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی بهشتی با روغن زیتون

برای تهیه شیرینی بهشتی با روغن زیتون در خانه، به مواد زیر نیاز دارید. همانطور که می‌بینید، مواد لازم برای تهیه شیرینی بهشتی، ساده و در دسترس هستند. لازم به ذکر است که روغن صاف را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم شیرینی بخرید و یا خودتان آن را تهیه کنید. برای این کار کافی است روغن جامد را روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود؛ سپس اجازه دهید تا دوباره خود را بگیرد و منجمد شود.

  • پودر قند: ۱۰۰ گرم
  • آرد سفید: ۲۰۰ گرم
  • روغن زیتون: ۲۵ گرم
  • روغن صاف قنادی: ۱۰۰ گرم
  • پودر کاکائو: یک قاشق غذاخوری
  • وانیل: یک سوم قاشق چای‌خوری
  • پودر هل: یک سوم قاشق چای‌خوری
  • تخم خرفه، سیاه دانه یا کنجد برای تزیین شیرینی بهشتی: به میزان دلخواه

طرز تهیه شیرینی بهشتی با روغن زیتون

حالا نوبت به طرز تهیه شیرینی بهشتی با روغن زیتون رسیده است. مراحل زیر را به ترتیب و با دقت دنبال کنید، در انتهای کار یک شیرینی بهشتی خانگی فوق‌العاده خواهید داشت.

مرحله اول: ترکیب کردن مواد لازم شیرینی بهشتی

پودر قند و روغن صاف را در کاسه‌ای ریخته و با همزن آنقدر هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شده و رنگ کرمی به خود بگیرند. سپس بیه مواد شامل روغن زیتون، آرد، وانیل و پودر هل را نیز اضافه کنید. دقت داشته باشید که برای یکست شدن  مواد، باید آرد را دوبار الک کنید. مواد را آنقدر هم بزنید تا فرم یکنواختی بدست آید.

مرحله دوم: تقسیم مواد ترکیب شده

اگر دوست دارید ظاهر شیرینی بهشتی با روغن زیتون شما متنوع‌تر باشد، می‌توانید آن‌ها را در دو رنگ مختلف تهیه کنید.‌برای این کار کافی است مواد شیرینی بهشتی را نصف کنید. سپس به یک قسمت از آن‌ها یک قاشق آرد و به نیمه بعدی، یک قاشق پودر کاکائو اضافه کنید. در نهایت هرکدام از این دو بخش را به طور جداگانه هم بزنید تاغ مواد آن‌ها به خوبی ترکیب شوند.

مرحله سوم: قالب زدن شیرینی بهشتی با استفاده از قیف

کف سینی فر یک کاغذ روغنی پهن کنید تا از چسبیدن شیرینی‌ها به سینی در حین پخت جلوگیری شود. مواد شیرینی‌ها را در قیف شیرینی پزی بریزید. ماسوره یا طرح قیف را می‌توانید به دلخواه خود انتخاب کنید. مواد را با فاصله مناسب روی کاغذ روغنی قالب بزنید. این کار را برای هردو رنگ شیرینی بهشتی انجام دهید.

مرحله چهارم: تزیین شیرینی بهشتی و آماده‌سازی فر

فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. برای رسیدن فر به این دما، چیزی حدود ۲۰ دقیقه زمان لازم است. در این حین می‌توانید کار تزیین شیرینی بهشتی را انجام دهید. کمی از تخم خرفه، سیاه دانه و یا کنجد روی شیرینی‌ها بپاشید. می‌توانید شیرینی‌ها را به سه قسمت تقسیم کرده و روی هر یک سوم، از یکی از این دانه‌ها استفاده کنید.

مرحله پنجم: پختن شیرینی بهشتی در فر

پس از اینکه فر به دمای مورد نظر رسید، سینی را داخل فر بگذارید. مدت زمان پخت شیرینی بهشتی کوتاه است و چیزی در حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. هنگامی که مشاهده کردید کف شیرینی‌ها کمی رنگ قهوه‌ای گرفته است؛ باید سینی را از فر خارج کنید. شیرینی بهشتی شما آماده است و پس از سرد شدن می‌توانید آن را در ظرف بچینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.