آشپزی, غذاها

سوپ کدو حلوایی با روغن زیتون برای مقابله با سرماخوردگی

سوپ کدو حلوایی با روغن زیتون

به طور کلی طرز تهیه انواع سوپ خیلی ساده است. یک غذای مقوی و خوشمزه که همه سنین از میل کردن آن لذت میبرند. کدو حلوایی یکی از میوههای خوش خوراک در بین ایرانیها است. از جمله خواص اصلی این میوه نارنجی رنگ می توان به سرشار بودن از انواع ویتامینهای ث، دی، ب ۶ و ۱۲، کلسیم، منیزیم، فیبر و آهن اشاره کرد. سوپ کدو حلوایی با روغن زیتون هم جزء محبوب ترین سوپها محسوب می شود.

این سوپ در فصل پاییز و زمستان طرفدار بیشتری پیدا کرده است. با توجه به ذائقه خودتون یا اعضای خانواده میتوانید ترکیبات آن را تغییر بدهید. با زرگون همراه باشید تا با طرز تهیه این سوپ لذیذ آشنا بشوید.

مواد لازم

  • نصف کدو حلوایی با اندازه متوسط
  • هویج     ۲ عدد
  • روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
  •  آب مرغ     ۳ لیوان بزرگ
  •  سیب زمینی   یک عدد
  •  خامه        یک قاشق غذاخوری
  • بلغور جو یا گندم       نصف پیمانه
  •  نمک، فلفل و دیگر ادویه جات   به میزان دلخواه
  • پودر سیر        یک چهارم قاشق غذاخوری
  • سبزی تازه و معطر مخصوص سوپ  به مقدار مورد نیاز

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با روغن زیتون برای چهار نفر

برای آماده سازی سوپ، ابتدا بلغور گندم یا جو را در داخل یک ظرف آب به مدت ۶۰ دقیقه خیس کنید. از قبل هم یک مرغ را پخته و آب آن را برای تهیه سوپ کنار بگذارید.

در مرحله بعد یک قابلمه با اندازه متوسط را انتخاب کرده و کدو حلوایی را به همراه دو لیوان آب درون آن بریزید. ظرف را روی شعله با حرارت ملایم بگذارید تا به طور کامل بپزد. کدو را خارج نموده با گوشت‌کوب حسابی آن را له کنید. البته برای راحتی کار می توان از مخلوط کن یا میکسر هم استفاده کرد.

حالا نوبت به ریختن آب مرغ و کدو حلوایی پوره شده درون یک قابلمه بزرگ‌تر است. سپس بلغورهای خیس شده را آبکش کنید. در ادامه کار، پودر سیر، نمک و ادویه را با بلغورها به بقیه مواد اضافه نمایید. سیب زمینی و هویج را پوست کنده و به صورت نگینی خرد شود. خامه صبحانه و سبزی تازه را به همراه روغن زیتون فرابکر زرگون درون ظرف بریزید. روغن زیتون به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها، چربی‌های تک غیر اشباع و املاح معدنی فراوان، یک روغن خالص گیاهی و مفید برای پخت غذاها است.

در مرحله بعد، محتویات فوق را با مقداری آب، داخل قابلمه ریخته تا با شعله ملایم به مدت ۶۰ دقیقه بپزد. برای میل کردن آسان، سوپ را بعد از برداشتن از روی اجاق گاز با میکسر به حالت پوره درآورید. جهت تزیین سوپ کدو حلوایی با روغن زیتون می‌توانید از لیمو ترش برش زده یا سبزی ریحان و جعفری استفاده کنید. برخی از افراد برای طعم بهتر و لذیذتر شدن، مقداری شیر و پودر جو دو سر را به مواد سوپ اضافه می‌کنند. سوپ کدو حلوایی با روغن زیتون برای سرماخوردگی و تقویت قوای جسمانی بسیار عالی می‌باشد. غذای شما آماده سرو است. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.