آشپزی, غذاها

دستور آشپزی سوپ ذرت با روغن زیتون

سوپ-ذرت-با-روغن-زیتون

آیا می دانید ذرت و روغن زیتون هر کدام به تنهایی برای سلامت انسان چه فوایدی دارند؟ آیا می توان در تهیه سوپ ذرت با روغن زیتون از شیر استفاده کرد؟ چه موادی را باید از قبل، برای آماده سازی سوپ ذرت تدارک ببینیم؟ در این مطلب از مجله زرگون، به پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.

سوپ ذرت با روغن زیتون یک پیش غذای خوشمزه!

اگر دلتان هوس یک سوپ خوشمزه و مقوی را کرده که خیلی سریع آماده شود؛ یا اگر دوست دارید غذایی متفاوت را همراه خانواده یا دوستان نوش جان کنید، با زرگون همراه باشید تا طرز تهیه سوپ ذرت با روغن زیتون را آموزش ببینید.

مواد لازم:

  • سیب زمینی یک عدد بزرگ
  • پیاز یک عدد متوسط
  • ذرت ۳۰۰ گرم
  • روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
  • آب ۵/۱ لیوان متوسط
  • سیر ۳ حبه
  • کره یک قالب کوچک یا یک قاشق غذاخوری
  • شیر یک لیوان
  • هویج یک عدد بزرگ
  • سبزیجات معطر (آویشن، جعفری، ریحان، تره و …)    به میزان دلخواه
  • ادویه، نمک به مقدار کافی

مراحل تهیه سوپ ذرت با روغن زیتون

ابتدا سیر و پیاز را به اندازه های کوچک نگینی خرد کنید. بعد آنها را با ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را درون ظرفی بزرگ مانند قابلمه یا ماهی تابه ریخته و با شعله کم اجاق گاز تفت دهید. سپس سیب زمینی و هویج پوست شده را ریز کرده و به مواد قبلی اضافه کنید. در ادامه ذرت و ادویه جات مانند زردچوبه، زیره، نمک و فلفل را مخلوط نمایید. به شما توصیه می کنیم تمامی مواد غذایی اضافه شده را به آرامی بر روی شعله کم حرارت دهید. حالا نوبت به سبزیجات خوش عطر مانند جعفری، ریحان، تره خرد شده است. البته انتخاب نوع این سبزی ها به سلیقه و مزاج شما بستگی دارد.

در مرحله بعد تهیه باید یک لیوان شیر و کره را کم کم به ترکیبات آن اضافه کنید. در لحظات پخت اولیه آب را درون ظرف بریزید. سپس شعله گاز را کمی زیاد کرده تا مواد فوق در قابلمه جوش بیاید. این نکته را همواره به یاد داشته باشید برای جلوگیری از ته گرفتن سوپ آن را با قاشق چوبی هم بزنید. به مدت ۴۵ دقیقه اجازه دهید سوپ ذرت با روغن زیتون به خوبی بپزد. درنهایت مواد پخته شده را درون ظرف موردنظر برای سرو بریزید. با سلیقه خودتان آن را با هویج و سبزی یا هر نوع ماده غذایی دلخواه تزیین کنید.

البته بعضی از افراد سوپ پوره شده را ترجیح می دهند. شما می توانید پس از کمی خنک شدن سوپ ذرت، این کار را توسط میکسر یا گوشتکوب برقی انجام دهید.

فواید ذرت و روغن زیتون

روغن زیتون به خاطر داشتن آنتی اکسیدان فراوان، ویتامین های A، ، K، D، امگا ۳ و ۶ جزء پرطرفدارترین ماده مغذی قرار گرفته است. کمک به سوخت و ساز بدن، کاهش کلسترول خون، پیشگیری از ابتلا به سرطان، تقویت حافظه، تعادل وزن، درمان بیماری‌های قلبی – عروقی، ناراحتی‌های دستگاه گوارش از جمله فواید اصلی روغن زیتون محسوب می شود. ذرت سرشار از کربوهیدرات، فیبر، انواع ویتامین و مواد معدنی می‌باشد. در نتیجه سوپ ذرت با روغن زیتون یکی از بهترین انتخاب های غذایی برای خانواده به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.