آشپزی, سس‌ها

طرز تهیه سس پستو با روغن زیتون

سس پستو با روغن زیتون

یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین سس هایی که می‌توان برای انواع غذا و سالاد استفاده کرد، سس پستو است. این سس که در اصل ایتالیایی است بیشتر چاشنی پاستا پستو است. اما می‌توانید از آن برای انواع کباب، سالاد و ساندویچ استفاده کنید. در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه سس پستو با روغن زیتون فرابکر را آموزش دهیم که هم خواص بسیار زیادی دارد هم خیلی سریع آماده می‌شود. با زرگون همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه سس پستو با روغن زیتون

  • نیم کیلو برگ ریحان
  • ۱۰۰ گرم مغز گردو یا یا بادام هندی
  • ۳ حبه سیر تازه
  • ۱۰۰ گرم پنیر پارمزان (اختیاری)
  • دو عدد لیمو ترش تازه
  • روغن زیتون فرابکر نصف لیوان
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

همانطور که از مواد اولیه پیداست، سس پستو با روغن زیتون، برگ های ریحان و مخلفات دیگری آماده می‌شود که آن را برای استفاده گیاهخواران نیز مناسب خواهد کرد. در تهیه این سس هیچ تخم مرغی به کار نمی رود و برای افراد وگان، می‌توان پنیر پارمزان را حذف یا از جایگزین گیاهی آن استفاده کرد.

در صورتی که امکان استفاده از مغز گردو یا بادام هندی را نداشتید، می‌توانید بادام زمینی را جایگزین کنید. البته ممکن است بادام زمینی کمی به سس طعم بدهد و یا کسی به آن حساسیت داشته باشد. در این شرایط می‌توانید از پسته هم استفاده کنید اما بهترین انتخاب بادام هندی خام یا گردو است که طعم خاصی به سس اضافه نمی کنند اما بافت خوبی به آن می‌دهند.

مراحل آماده کردن مواد سس پستو

بعد از اینکه تمام مواد اولیه را تهیه کردید، برگ های ریحان را بشویید و برای نیم ساعتی در آب قرار دهید تا نرم تر و تازه تر شوند. سپس پنیر پارمزان را رنده کرده و روی آن ها بریزید. مغز گردو یا بادام هندی که تهیه کردید را با چاقو ریز کنید و داخل مخلوط کن یا آسیاب بریزید تا پودر شود. اگر از بادام هندی خام یا بادام زمینی استفاده می‌کنید، قبل از خرد کردن، کمی روی تابه حرارت دهید تا تفت بخورد.

حال تمام مواد به غیر از روغن زیتون را داخل مخلوط کن بریزید تا حسابی مخلوط شوند. اگر دستگاهتان مواد درشت را نمی تواند خرد کند، حبه های سیر را با چاقو ریزتر کنید. بهتر است لیمو ترش تازه را در یک استکان آب بگیرید تا هسته های آن خارج شود. اگر هسته لیمو ترش را داخل مخلوط کن بریزید امکان دارد سس پستو تلخ شود.

چه زمانی روغن زیتون را اضافه کنیم؟

در بسیاری از دستورهای تهیه سس پستو با روغن زیتون تمام مواد همزمان و یکجا با هم مخلوط می‌شوند. اما توصیه ما این است که روغن زیتون را بعد از مخلوط شدن مواد و در ظرفی جداگانه با سس قاطی کنید. چون اگر داخل دستگاه بریزید حجم زیادی از آن به دیواره ها می چسبد و به هدر می رود. خصوصاً اگر از روغن زیتون فرابکر استفاده می‌کنید که خالص، درجه یک و ارزشمند است.

به همین راحتی سس پستو ما آماده شد. برای تهیه روغن فرابکر اصل می‌توانید با همکاران ما در زرگون تماس بگیرید تا راهنمایی‌تان کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.