آشپزی, سس‌ها

طرز تهیه سس مدیترانه با روغن زیتون

یکی از خوشمزه ترین سس ها، سس مدیترانه ای است که بیشتر سس سیر آن در غذاها استفاده می‌شود. این سس که مواد تشکیل دهنده ساده ای هم دارد می‌تواند در کمتر از پنج دقیقه آماده شود. یکی از اصلی ترین مواد مورد استفاده در این سس، روغن زیتون است. پس می‌توانید حدس بزنید که چه سس خوشمزه و همینطور سالمی خواهد شد. با زرگون همراه باشید تا طرز تهیه سس مدیترانه با روغن زیتون را به شما آموزش دهیم.

مواد مورد نیاز

همانطور که گفتیم برای تهیه این سس نیاز به مواد و ادویه جات خاص و کمیاب نیست. با ۴ ماده اصلی می‌توانید این سس خوشمزه را تهیه کنید. مقادیری که در این دستور آورده ایم برای تهیه یک شیشه سس بزرگ کافی است.

  • ۴۰۰ گرم سیر تازه
  • ۱ لیوان آبلیموی تازه
  • ۱ شیشه کوچک روغن زیتون فرابکر
  • به میزان لازم نمک

دقت کنید که استفاده از روغن زیتون فرابکر در این سس تضمین می‌کند که استفاده زیاد از آن ضرری برای شما به همراه نداشته باشد. انواع روغن زیتون های تصفیه شده و ناخالص می‌توانند در دراز مدت سلامتی شما را تحت تاثیر قرار دهند. اگر برای تهیه روغن زیتون فرابکر خالص و با کیفیت نیاز به راهنمایی داشتید، می‌توانید از همکاران ما در زرگون کمک بگیرید.

مراحل تهیه سس مدیترانه با روغن زیتون

ویژگی خوب این سس این است که نیاز به پخت و پز یا مراحل سخت و دشوار ندارد. تنها چیزی که نیاز دارید یک میکسر قوی و همین مواد اولیه است. سس مدیترانه با روغن زیتون که به سس سیر مدیترانه ای نیز معروف است، می‌بایست کاملاً یکدست و نرم باشد تا در هنگام مصرف کنار غذا، حس خوشایندی را به افراد منتقل کند.

اولین مرحله این است که سیرهای تازه و پوست کنده شده را داخل مخلوط کن بریزید. اگر درب مخلوط کن شما به طور مجزا باز می‌شود، بهتر است ابتدا درب اصلی را بگذارید، دستگاه را روشن کنید و بعد به تدریج سیرها را بریزید. با اینکار جلوی درجا زدن دستگاه یا احیاناً گیر کردن حبه های سیر زیر تیغه های خورد کن را خواهید گرفت. در همین حین میزان نمک دلخواه خود را اضافه کنید.

بهتر است برای ریختن نمک زیاده روی نکنید. همه ما خوب می دانیم که مصرف زیاد نمک چه طبعاتی را به همراه خواهد داشت. اگر بعد از کامل شدن مراحل سس، و چشیدن طعم آن احساس کردید که هنوز سس خوش نمک نشده، آن موقع هم می‌توانید نمک اضافه کنید. اما اگر سس شور شود دیگر امکان برگشت وجود ندارد.

اضافه کردن روغن زیتون و آبلیمو به سس

در حین خورد شدن سیرها ممکن است به دیواره های مخلوط کن بچسبند. شما باید هر از چندگاهی با یک قاشق یا کفگیر، دیوارهای ظرف را تمیز کنید. خمیر سیری که در این مرحله به دست می‌آید پایه اصلی سس مدیترانه با روغن زیتون است.

سس مدیترانه با روغن زیتون

بعد از اینکه سیرها خورد و پودر شدند به سراغ اضافه کردن مایعات می رویم. اول از همه آبلیمو را به آرامی به خمیر سیر اضافه می کنیم. اجازه می دهیم کمی در دستگاه مخلوط شود، و در آخر روغن زیتون را می ریزیم و خوب سس را هم می زنیم. به همین سادگی یک سس خوشمزه و سالم آماده می‌شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.