آموزش

آیا روغن زیتون چاق می کند؟ رابطه روغن زیتون و چاقی

روغن زیتون و چاقی

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا بین مصرف روغن زیتون و چاقی رابطه ای وجود دارد؟ آیا روغن زیتون باعث چاقی و اضافه وزن می شود؟ ممکن است بیشتر افراد از خواص فوق العاده روغن زیتون آگاهی کافی نداشته باشند. یکی از مهمترین مزایای استفاده از روغن زیتون فرابکر تأثیر شگفت انگیز آن در کاهش وزن انسان است. اگر دوست دارید درباره رابطه روغن زیتون و چاقی اطلاعات کامل تری به دست آورید با ادامه مطلب همراه ما باشید.

آیا روغن زیتون چاق می کند؟

روغن زیتون فرابکر یکی از روغن‌های طبیعی است که بیشتر مردم می‌توانند در وعده های غذایی خود مصرف کنند. براساس رژیم مدیترانه‌ای MD روغن زیتون فرابکر با اثرات مثبت بر فاکتورهای اصلی در بهبود بیماری‌های قلبی و عروقی (CVD)، سندرم متابولیک، دیابت بتا و فشار خون بالا بسیار مفید می باشد. بسیاری از پزشکان طب سنتی در رژیم های تغذیه ای که برای درمان چاقی بیماران به کار می برند، مصرف روزانه روغن زیتون طبیعی را توصیه می کنند.

آنها بر این باورند که جایگزینی روغن زیتون فرابکر به روغن های نباتی و حیوانی جزء موثرترین راهکارهای کاهش اضافه وزن افراد است. طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته رژیم غذایی غنی از روغن زیتون بیشتر از رژیم های غذایی کم چرب به کاهش وزن کمک می‌کند. از طرف دیگر روغن زیتون فرابکر به دلیل داشتن اسیدهای چرب، امگا ۶ و امگا ۹، اسیدهای چرب غیر اشباع باعث کاهش کلسترول بد خون می گردد. در واقع نوع چربی مصرفی در بروز چاقی بیماران تأثیرگذار است نه مقدار چربی موجود در غذاها.

روغن زیتون چگونه می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد؟

خبر خوش در رابطه با روغن زیتون و چاقی این است که با مصرف آن کشش ماهیچه‌های حلقوی در پایین معده کاهش می‌یابد. حرکت توده‌های غذایی به سمت روده با سرعت کمتر و تأخیر انجام می‌شود. بنابراین محتویات معده به آرامی وارد روده شده و فرد در مدت زمان بیشتری احساس سیری می‌کند. درنهایت روغن زیتون فرابکر باعث کاهش وزن افراد چاق می‌گردد.

محققین طبق مطالعات انجام شده بر روی بیش از ۳۰۰۰ بزرگسال بدون بیماری‌ CVD (بیماری قلبی و عروقی) به نتایج متفاوتی رسیده‌اند. این افراد با تبعیت از رژیم غذایی مدیترانه‌ای با ۳۹ تا ۵۰ درصد کاهش ابتلا به بیماری چاقی و اضافه وزن مواجه شدند. همچنین آنها با مصرف روغن زیتون فرابکر تا ۵۹% از خطر ابتلا به چاقی شکم در امان ماندند.

استفاده از روغن زیتون در سالاد در کاهش وزن موثر است؟

در رابطه روغن زیتون و چاقی بایستی به این نکته توجه کافی داشته باشید که مصرف بیش از اندازه آن باعث بوجود آمدن مشکلاتی در سیستم بدن می شود. برخی از افراد اعتقاد دارند که با اضافه کردن روغن زیتون به سالاد از دردسرهای یبوست رهایی می یابند. درست است که مصرف سبزی ها در برنامه غذایی افراد باعث سلامتی و نشاط می شود اما ترکیب آن با سیب زمینی، روغن زیتون فراوان و انواع سس‌ها اثری معکوس خواهد داشت. چراکه روغن زیتون به تنهایی خاصیت لینت دهنده نداشته و درواقع با ترکیب انواع سبزی در سالادها باعث از بین رفتن یبوست فرد می گردد.

مصرف روزانه سبزی‌ها در سلامتی انسان بسیار مؤثر است. سبزی‌ها حاوی ویتامین‌های محلول در آب، املاح و فیبر هستند که باعث احساس سیری در فرد و اثرات مثبت بر متابولیسم کلی بدن از جمله قند و چربی خون می شود. میزان کالری انواع سبزی باهم متفاوت است. برای مثال هویج در فهرست گیاهان ساقه‌ای قرار می‌گیرد که شامل نشاسته و قند می‌باشد. با پخت هویج سرعت رهایش قند در خون انسان زیاد شده و جذب آن از طریق روده‌ها بهتر و سریعتر صورت می‌گیرد. البته مصرف زیاد هویج برای بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود. این افراد بایستی طبق رژیم غذایی تعیین شده توسط متخصص تغذیه خود، سهم مشخصی از هویج را مصرف نمایند.

در تهیه سالاد رژیمی به این نکته توجه داشته باشید که از اضافه نمودن ذرت، لوبیا و سیب زمینی بیش از اندازه خودداری کنید. چراکه این نوع مواد ارزش غذایی را از لحاظ کالری بالا برده و جزء گروه سبزی‌ها نیستند. لوبیا در فهرست حبوبات و ذرت و سیب زمینی در گروه نان و غلات قرار دارند. مصرف همزمان تمامی این مواد با روغن زیتون و چاقی فرد ارتباط زیادی دارد.

روغن زیتون برای پوست چه خواصی به دنبال دارد؟

با ماساژ روغن زیتون فرابکر بر روی پوست از پیری زودرس خلاص می‌شوید. شاید به خاطر موقعیت شغلی یا مکان جغرافیایی محل زندگی خود در معرض آفتاب مستقیم باشید. روغن زیتون خاصیت آنتی اکسیدان دارد. این ماده باعث توقف فرآیند اکسیداسیون در تولید رادیکال‌های آزاد، آسیب به سلولها و گسترش سرطان می‌شود. بنابراین با ماساژ روغن زیتون بر روی پوست صورت و بدن خود می‌توانید با سلولهای عامل سرطان مقابله کنید.

ویتامین‌های محلول در چربی روغن زیتون شامل E، A، K و D است که برای درمان انواع بیماری‌های پوستی از جمله اگزما و آکنه مؤثر می‌باشد. خاصیت آنتی باکتریال جزء مهمترین مزیتهای مصرف روغن زیتون فرابکر بر روی پوست محسوب می‌شود. این ویژگی باعث می‌گردد که باکتری‌های پوستی فرد از بین برود. از طرفی می‌توانید از روغن زیتون فرابکر به عنوان یک مرطوب کننده مؤثر و طبیعی بر روی پوست استفاده کنید.

ارتباط مصرف روغن زیتون و چاقی صورت

آیا می‌دانید روغن زیتون فرابکر علاوه بر مصرف خوراکی چه مزایای دیگری دارد؟ آیا رابطه‌ای مؤثری‌ بین روغن زیتون و چاقی وجود دارد؟ تحقیقات فراوانی در زمینه مصرف غیرخوراکی روغن زیتون انجام شده است. طبق تجربیات به دست آمده یکی از مزایای آن تأثیر شگفت‌انگیز روغن زیتون و چاقی صورت است.

با ماساژ روزانه به این نتیجه می‌رسید که رابطه مهمی بین روغن زیتون و چاقی صورت وجود دارد. علاقمندان به ماساژ می‌توانند با مالیدن روغن زیتون فرابکر به صورت مستقیم بر روی پوست خود از آن به عنوان لوسیون چاق کننده صورت استفاده نمایند. اثرات این محلول طبیعی به مرور زمان انجام می‌پذیرد تا جایی که در کمتر از چند هفته به نتایج قابل توجهی خواهید رسید. بهتر است قبل از مصرف برای جلوگیری از احساس چربی کمی پوستتان را مرطوب نمایید.

ماسک زیتون یکی از راهکارهای پیشنهادی ما برای رسیدن به نتیجه مؤثر روغن زیتون و چاقی است. با استفاده از ترکیب روغن زیتون فرابکر و نمک دریا می‌توانید ماسکی تهیه کنید که در لایه برداری پوست و درمان قسمت‌های خشک و پوسته پوسته شده کمک نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.