آشپزی, سس‌ها

طرز تهیه سس فلفل با روغن زیتون در نیم ساعت!

سس فلفل با روغن زیتون

اگر طرفدار طعم های تند و آتشین هستید، این سس مناسب شماست. سس فلفل با روغن زیتون که هم طعم خیلی خوبی دارد هم می‌تواند برای غذاهای مختلفی استفاده شود. درست کردن این سس تند، زمان زیادی از شما نمی گیرد و می‌توانید به اندازه مصرف دو الی سه هفته خود، آماده کنید و در یخچال نگهداری نمایید. با زرگون همراه باشید تا مواد اولیه مورد نیاز تهیه این سس را با هم ببینیم.

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه سس فلفل با روغن زیتون

قبل از هرچیز اشاره کنیم که این میزان از مواد اولیه، برای سه وعده غذایی یعنی به اندازه یک نصف لیوان سس به شما می‌دهد. و اینکه بهتر است از روغن زیتون فرابکر برای تهیه آن استفاده کنید که هم طعم و بوی خوبی به سس می‌دهد، هم سالم ترین روغن است.

  • ۵ عدد فلفل قرمز تند
  • نصف فنجان روغن زیتون فرابکر
  • یک عدد فلفل دلمه ای قرمز
  • یک حبه سیر رنده شده
  • ۲ قاشق مربا خوری پودر موسیر
  • ۳ قاشق مربا خوری پودر فلفل قرمز (اختیاری- اگر می‌خواهید تندی سس بیشتر شود)
  • نمک، آویشن و زعفران یک قاشق چای خوری
  • ۲ قاشق مرباخوری پودر پیاز

مراحل آماده کردن سس فلفل

برای تهیه این سس ابتدا فلفل دلمه ای و فلفل قرمز ها را خوب بشویید و اجازه دهید تا خشک شوند. سپس آنها را خرد کنید (نیازی به ریز خرد کردن نیست). سپس به همراه روغن زیتون داخل دستگاه غذاساز یا میکسر بریزید و چند دقیقه ای میکس کنید تا نرم شود (بخشی از روغن زیتون را برای بعد نگه دارید). اگر از ویتامیکس استفاده می‌کنید، مدت زمان زیادی کار میکس را ادامه ندهید. چون ممکن است فلفل ها آب بیندازند.

برای تهیه روغن زیتون فرابکر، روی تصویر کلیک کنید

سپس باقیمانده روغن زیتون را داخل تایه بریزید. شعله را کم کنید. همه ادویه ها را به آرامی تفت دهید. زمانی  که عطر ادویه ها بلند شد، سیر را که از قبل رنده کرده‌اید، به آن اضافه نمایید. تفت دادن را تا جایی ادامه دهید که سیر کمی برشته شود. اگر می‌خواهید سسی که به دست می‌آید، تند آتشین باشد، در این مرحله پودر فلفل قرمز را نیز اضافه کنید. تمامی مواد را به خوبی هم بزنید تا تفت بخورد.

سپس میکس فلفل دلمه ای و فلفل قرمز را به ادویه ها اضافه کنید و شعله گاز را خاموش نمایید. اما تابه را از روی اجاق برندارید. سپس به آرامی مخلوط را هم بزنید. دقت کنید که کل این پروسه تفت دادن ادویه ها تا ریختن مخلوط فلفل نباید بیش از پنج دقیقه طول بکشد. چون ممکن است ادویه ها بسوزند. اگر دیدید که آب سس زیاد است، می‌توانید شعله را روی کم بگذارید و چند دقیقه ای صبر کنید تا آب سس تبخیر شود.

سرو کردن سس فلفل

این سس را می‌توانید داخل شیشه تا دو الی سه هفته در یخچال نگه دارید. می‌توانید کمی پنیر فتا هم به سس اضافه نمایید که البته چربی را بالا می برد. بدون پنیر فتا، این سس برای عزیزان گیاهخوار هم مناسب است. از این سس برای سرو ماکارونی، مرغ، پیتزا، پاستا و … می‌توان استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.