آموزش

با طرز تهیه سس روغن زیتون و سرکه آشنا شوید.

سس روغن زیتون و سرکه

سس ها یکی از افزودنی های پرمصرف در کنار انواع غذاها هستند. از این مایع غلیظ برای طعم دادن به مواد غذایی استفاده می شود. سس ها با رنگ های قهوه ای و سفید طرفدار بیشتری دارند. سس بادام، قارچ، ماست، لطیف، رابرت، بردلیز، آفریقایی، برنیز، بور بلان، سالسا، سمبال، کاری، سویا، صدف، ماهی، آلو و … جزء فهرست چاشنی های خوشمزه در کشورهای مختلف به شمار می روند. برای مثال سس گوشت در کشور انگلستان، محبوب ترین سس سنتی محسوب می شود. این سس را با ترکیبات سیب زمینی، سبزیجات و گوشت پخته در کنار گوشت کباب شده سرو می کنند. روغن زیتون و سرکه دارای خواص فراوانی بوده که برای انواع سالادها به عنوان یک چاشنی لذیذ استفاده می شود. زرگون در این مطلب به آموزش طرز تهیه سس روغن زیتون و سرکه می پردازد.

مواد لازم

برای تهیه سس روغن زیتون و سرکه می توانید از مواد دلخواه موردنظرتان استفاده کنید. اما به طور کلی ترکیبات زیر را برای آماده سازی این سس شگفت انگیز نیاز دارید.

  • نصف فنجان روغن زیتون
  • ۲ قاشق غذاخوری سرکه
  • یک قاشق غذاخوری سبزیجات خرد یا خشک شده
  • نمک، فلفل و ادویه جات     به مقدار لازم
  • سیر ریز شده      یک حبه متوسط

روش تهیه سس روغن زیتون و سرکه

مصرف روغن های گیاهی برای انواع سس ها بسیار مفید و سالم است. روغن زیتون نیز با خواص آنتی اکسیدانی، املاح معدنی، اسیدهای چرب تک غیر اشباع و ویتامین های E، A، D و K بهترین گزینه محسوب می شود. ابتدا برای آماده سازی سس روغن زیتون و سرکه یک ظرف بزرگ در نظر بگیرید. با توجه طبع خود یا اعضای خانواده، سرکه ای را انتخاب کنید که با ذائقه تان سازگار باشد. از انواع سرکه می توان به بالزامیک، خرما، مالت، برنج، نیشکر، کشمش، عسل، سرکه های میوه ای مانند تمشک، سیب انگور، به، نارگیل، کیوی و گوجه فرنگی اشاره کرد. سرکه مورد علاقه خود را با نصف فنجان روغن زیتون درون کاسه بریزید. سبزی های تازه و خرد شده طعم و مزه دلپذیری به سس ها می بخشند. البته سبزیجات خشک شده به خاطر عطر و بوی زیاد خود با مقدار کمتری به عنوان ترکیبات اصلی سس روغن زیتون و سرکه مصرف می شوند. ریحان، آویشن، نعنا و جعفری از جمله محبوب ترین سبزی های معطر به شمار می روند. یک قاشق غذاخوری از سبزیجات را با مایع سرکه و روغن زیتون مخلوط کنید.

در مرحله بعد، یک حبه سیر رنده شده را به همراه نمک و فلفل به بقیه مواد سس اضافه نمایید. یک نکته مهم را درباره سس روغن زیتون و سرکه به یاد داشته باشید. اگر سالاد را بخواهید همان لحظه با سس نوش جان کنید مقداری از آن را در ظرف بریزید. مابقی سس را درون ظرفی شیشه ‌ای ریخته و با محکم کردن درب آن در یخچال نگه دارید. برای مثال در محیط کار، قبل از استفاده، ظرف را به شدت تکان دهید. این کار باعث می شود مواد سس روغن زیتون و سرکه به خوبی با یکدیگر مخلوط گشته و برای مصرف در سالاد از هم جدا نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.