آموزش

بهترین خواص روغن زیتون برای مو که شگفت زده تان می کند

روغن-زیتون-برای-مو

زیتون یکی از پرخاصیت ترین میوه های مدیترانه ای است که از فشردن آن، روغن زیتون به دست می آید. خالص ترین و مرغوب ترین نوع این روغن هم، روغن زیتون فرابکر است. علاوه بر خواص خوراکی روغن زیتون فرابکر در غذاها و انواع سالاد، می توان به خواص درمانی و بهداشتی بی نظیر آن هم اشاره کرد. در این مطلب سعی داریم به ارائه اطلاعاتی مفصل و مفید درباره فواید روغن زیتون برای مو بپردازیم. اگر شما و اطرافیانتان به مشکلات پوست و مو دچار شده اید به هیچ عنوان نگران نباشید چراکه استفاده از روغن زیتون می تواند بخشی از نگرانی های شما را برطرف کند.

خاصیت روغن زیتون برای مو

به شما پیشنهاد می کنیم همین حالا قبل از اینکه دیر شود، یک شیشه روغن زیتون فرابکر را خریداری کنید. حتماً می پرسید چرا؟ با ادامه مطلب همراه ما باشید تا با بهترین خواص روغن زیتون برای مو آشنا شوید.

  • کنترل ریزش مو

شاید یکی از اعضای خانواده یا خود شما با مشکل ریزش مو مواجه شده باشید. دیدن حجم زیادی از تارهای مو بر روی شانه یا برس و حتی لباس برای هر فردی ناراحت کننده است. عوامل مختلفی باعث ایجاد این موضوع می شوند. قبل از هر کاری بهتر است ابتدا با یک پزشک متخصص مشورت کنید. اما یکی از راه های درمان طبیعی، استفاده موضعی از روغن زیتون برای مو است. آنتی اکسیدانی که در روغن زیتون وجود دارد باعث تقویت هرچه بیشتر موی افراد در تمام سنین می شود. کافی است دو قاشق چای خوری روغن زیتون فرابکر را با کمی عسل در ظرفی بزرگ مخلوط کنید. سپس یک قاشق چای خوری پودر دارچین را به آن اضافه نمایید. آنها را کاملاً هم زده تا به صورت خمیر بر روی موهایتان قابل استفاده باشد. بهتر است این خمیر را فقط یک هفته به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه به طور موضعی مصرف کنید. بعد از دو ماه به نتیجه ای مطلوب برای جلوگیری از ریزش موهای خود خواهید رسید.

  • کمک به رشد موها

اگر از دیر بلند شدن موها یا رشد کم آن کلافه هستید. کافی است ماساژ روغن زیتون برای مو را امتحان کنید. روغن زیتون سرشار از مواد مغذی مفید برای پوست و مو می باشد. منافذ کف سر با ماساژ روغن زیتون به راحتی باز شده و به عمق فولیکول ها می رود. در نتیجه گردش خون در پوست سر بهبود یافته و منجر به تقویت، بازسازی و نرم شوندگی آن می شود. البته این موضوع در تقویت پیاز مو، رشد فوق العاده و درخشندگی موها نیز بسیار مؤثر می باشد.

بهترین روش برای رساندن ریز مغذی های روغن زیتون به پوست سر، درست کردن یک ماسک خانگی است. در این روش درمانی ابتدا دو عدد زرده تخم مرغ را در کاسه ای بزرگ با روغن زیتون گرم به خوبی مخلوط کنید. سپس این محلول را به آرامی روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کف سر خود را آهسته با آب سرد و شامپو بشویید. مطمئن باشید در مدت زمانی کوتاه با رشد چشمگیر موهایتان روبرو خواهید شد.

[button title=”خرید روغن زیتون فرابکر” link=”https://zargoonoil.com/product/extra-virgin-olive-oil-500/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=”” onclick=””]

  • درمان شوره سر

همه برای یک بار هم که شده با مشکل شوره سر درگیر بوده ایم. هنگامی که پوست سر خشک می شود، در معرض شوره قرار می گیرد. دلیل اصلی این ناراحتی، کاهش رطوبت پوست کف است. از جمله نشانه های آن خارش و جدا شدن قسمت های خشک و ضعیف سطح پوست بوده که به شکل دانه های سفید و ریز دیده می شود.

بهترین کار برای رهایی از شوره سر این است که مقداری روغن زیتون فرابکر یا روغن زیتون مخصوص ماساژ را بر روی حرارت ملایم گرم کنید. سپس آن را به آرامی روی پوست سرتان ماساژ دهید. توصیه می کنیم با یک حوله گرم تمام سر خود را به مدت ۵۰ دقیقه بپوشانید. کافی است درمان روغن زیتون برای مو را به مدت ۲ تا ۳ بار در هفته ادامه دهید. بعد از هربار استفاده موضعی این روغن طبیعی حتماً به موهایتان شامپو و نرم کننده بزنید. بعد از مدتی با استفاده روغن زیتون تمام آلودگی ها و سموم از موها و سطح پوست سرتان از بین می رود.

  • رهایی از موخوره

موخوره یا همان دو پاره شدن موها یکی از ناراحتی های گزارش شده از سوی افراد در سنین مختلف است. خشکی هوا و دیگر عوامل در ایجاد موخوره سر نقش بسزایی دارند. روغن زیتون برای موخوره بسیار مؤثر بوده و هر گونه نگرانی درباره ظاهر نامناسب موهایتان را از بین می برد. برای درمان این ناراحتی، انگشتان خود را به چند قطره روغن زیتون آغشته کرده و با آن انتهای موهای خود را به آرامی ماساژ دهید. با این روش موخوره به مرور زمان از بین رفته و مشکل افزایش رشد طولی موهایتان را نخواهید داشت.

  • نرمی و رطوبت موها

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که موهای خشک دارند یا به دلیل موقعیت آب و هوایی رطوبت موهایشان از بین می رود، به شما توصیه می کنیم از روغن زیتون برای مو و پوست سر خود استفاده کنید. بهتر است آن را تا اندازه ای حرارت دهید که بیش از اندازه گرم نشود. ابتدا روغن زیتون را روی سر خود قرار دهید. با یک کلاه یا حوله نرم به مدت ۶۰ دقیقه آن را به طور کامل بپوشانید. در پایان موها و سر خود را به آرامی بشویید.

  • تقویت موهای آسیب دیده

اکثر افراد به ویژه بانوان به خاطر استفاده مکرر از رنگ موهای شیمیایی، لوازم حالت دهنده یا بستن طولانی مدت موها، با مشکل شکنندگی و ضعیف شدن مواجه می شوند. استفاده موضعی از روغن زیتون برای مو جزء بی دردسر ترین راه های درمانی در ترمیم و تقویت موهای آسیب دیده به شمار می آید. ابتدا کمی ژل آووکادو و روغن زیتون فرابکر را با هم میکس کنید. بهتر است برای داشتن مخلوطی نرم و بدون توده کمی آب به آن اضافه نمایید. دقت کنید که این محلول را بیش از اندازه به موهایتان نزنید. چراکه ترکیب ژل و روغن زیتون بسیار چرب بوده و شستن موهایتان دشوار خواهد شد. حواستان باشد که میزان مخلوط موردنظر را با حجم موی خود تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.