آشپزی, غذاها

دستور پخت دمی بادمجان با روغن زیتون فرابکر

دمی بادمجان با روغن زیتون

بادمجان یکی از محبوب‌ترین صیفی‌جات‌های مورد علاقه ایرانیان با خواص دارویی فراوان است. این گیاه خوشمزه در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری پرورش می‌یابد. بیشتر غذاهای سنتی مثل خورشت قیمه، کشک بادمجان، میرزا قاسمی، شامی، کوکو، خورشت ترشه واش، گزلمه و کال کباب با بادمجان درست می‌شوند. علاوه بر این‌ها، دمی بادمجان با روغن زیتون فرابکر یک غذای لذیذ و فوق العاده مقوی است که پخت آن را برای عزیزان‌تان پیشنهاد می‌کنیم. اگر زمان کمی برای آماده‌سازی وعده ناهار، شام یا دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه دارید، با ادامه مطلب همراه زرگون باشید.

مواد لازم

  • بادمجان ۴ عدد
  • سیب زمینی بزرگ ۳ عدد
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • روغن زیتون فرابکر ۱۰۰ گرم
  • فلفل دلمه‌ای ۲ عدد
  • گوجه فرنگی متوسط ۵ عدد
  • برنج ۵۰۰ گرم
  • گوشت چرخ‌کرده مخلوط ۴۰۰ گرم
  • ادویه جات به میزان دلخواه
  • نمک یک قاشق غذاخوری
  • آب ۲ لیوان بزرگ

مراحل تهیه دمی بادمجان با روغن زیتون

ابتدا سیب زمینی‌ها و بادمجان‌ها را پوست بکنید. آنها را پس از خرد کردن در ماهی‌تابه ریخته و با روغن زیتون فرابکر به صورت جداگانه تفت دهید. گوجه فرنگی‌ها و پیازها را نگینی برش داده و به بقیه مواد سرخ شده با کمی فاصله زمانی اضافه نمایید. البته می‌توانید گوجه ها را بعد از گرفتن پوست آن با اندازه ریز رنده کنید. سپس نمک و ادویه‌های مورد علاقه‌تان را بریزید. حالا نوبت به فلفل دلمه‌ای می‌رسد. بعد از خرد شدن با بقیه ترکیبات دمی بادمجان با روغن زیتون فرابکر سرخ کنید. سپس برنج آبکش شده همراه گوشت چرخ‌کرده مخلوط تفت داده را به صورت مرحله‌ای با آنها مخلوط نمایید. یادتان باشد که از قبل، برنج به مدت ۲ ساعت با آب و نمک خیس شده باشد.

محتویات این غذای لذیذ را همراه با دو لیوان آب درون ظرف بزرگتری مانند قابلمه بریزید. حرارت گاز را زیاد کرده تا جوش بیاید. به هنگام غل زدن مواد ترکیب شده در غذای دمی بادمجان با روغن زیتون فرابکر با قاشق چوبی، آن را به آرامی هم بزنید. این کار کمک می‌کند تا آنها به یکدیگر نچسبیده و با کم شدن آب، در کف ظرف، ته نشین نشوند. بعد از گرفته شدن آب غذا، شعله اجاق گاز را کم کنید. دم کنی پارچه ای را روی قابلمه بگذارید تا به مدت ۳۰ دقیقه دم بکشد. غذای خوشمزه و پرخاصیت مناسب با ذائقه ایرانی آماده است. نوش جان.

چرا این غذا را پیشنهاد دادیم؟

مهمترین دلیل ما برای آموزش پخت دمی بادمجان با روغن زیتون فرابکر، سالم و مقوی بودن آن برای همه است. بیشتر افراد این نوع از روغن زیتون را برای مقاصد آشپزی و درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند. در هنگام تهیه روغن زیتون فرابکر، تمامی مواد مغذی موجود در میوه‌های درخت زیتون بدون افزودن مواد شیمیایی و دخالت مستقیم انسان به هنگام روغن‌گیری حفظ می‌شود. کیفیت روغن زیتون فرابکر بسیار بالا بوده و سرشار از انواع ویتامین، آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب غیر اشباع و .. است. از طرفی هم بادمجان پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر خوراکی، آهن، ویتامین‌های دی، ث، ب ۶ و ۱۲، منیزم و کلسیم دارد. ترکیب این دو ماده غذایی در ترکیبات غذاهای سنتی به بدن انسان انرژی دوچندان می‌‌بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.