آشپزی, غذاها

خوراک لوبیا سبز با روغن زیتون یک غذای کامل و خوشمزه!

خوراک-لوبیا-سبز-با-روغن-زیتون

اگر طرفدار غذاهای سنتی کشورهای مختلف از جمله ایران هستید؛ اگر با مواد غذایی سبز مانند لوبیا، نخود فرنگی، باقالی و … میانه خوبی دارید، برای یک بار هم که شده خوراک لوبیا سبز با روغن زیتون را امتحان کنید!

ترکیبات این خوراک بسیار مقوی است. ارزش غذایی لوبیا سبز در هر ۱۰۰ گرم شامل ۳۰ کیلو کالری انرژی، ۶ گرم سدیم، ۲۰۹ میلی‌گرم پتاسیم، ۸/۱ گرم پروتئین، ۳/۴ گرم فیبر خوراکی، ویتامین دی، ث، ب ۶ و ۱۲، کلسیم و منیزیم می‌باشد. متخصصان تغذیه برای تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از عفونت بدن، سلامت پوست و مو، مصرف لوبیا سبز را به صورت آب‌پز یا به شکل خوراک توصیه می‌کنند. خوراک لوبیا سبز با گوشت قرمز یا مرغ آماده می‌شود. غذایی متفاوت که می‌توان همراه با برنج یا نان میل کرد. برای یادگیری دستور خوراک لوبیا سبز با روغن زیتون با زرگون همراه باشید.

مواد لازم

  • لوبیا سبز تازه نیم کیلو
  • گوشت گوسفندی یا مرغ ۵۰۰ گرم
  • پیاز یک عدد
  • سیر ۲ حبه
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • آب‌لیموی تازه به مقدار دلخواه
  • رب گوجه فرنگی  ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار مورد نیاز
  • زردچوبه  به مقدار دلخواه

مراحل تهیه خوراک لوبیا سبز با روغن زیتون

ابتدای کار باید لوبیاهای سبز را به خوبی بشویید. سپس آنها را به شکل قطعات ریز خرد کنید. سیب زمینی، پیاز و سیر را پوست بکنید. برای خوراک لوبیا سبز با روغن زیتون حتماً نگینی خرد شود. یک ظرف بزرگ مانند قابلمه در نظر بگیرید. یک قاشق غذاخوری از روغن زیتون زرگون را درون آن بریزید. حرارت اجاق گاز را روی درجه ملایم قرار دهید. پس از داغ شدن کم کم سیر، پیاز و سیب زمینی‌ها را برای تفت دادن به آن اضافه کنید.

بعد از اینکه پیاز و سیر نرم و طلایی شدند، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک با آن‌ها به خوبی مخلوط شوند. مجدداً تمامی مواد را با یکدیگر سرخ کنید.

در مرحله بعدی، گوشت قرمز یا مرغ را که از قبل آماده شده را کاملاً شستشو دهید. روی تخته آشپزخانه با چاقوی تیز به شکل قطعات نسبتاً درشت برش بزنید. سپس آن‌ها را داخل قابلمه بریزید. گوشت‌ها را با استفاده از یک قاشق بزرگ در روغن زیتون به آرامی سرخ کنید. زمانی که رنگ گوشت تغییر کرد. به خوراک لوبیا سبز با روغن زیتون ۴ لیوان آب اضافه شود.

شعله گاز را روی حرارت ملایم بگذارید. به مدت ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا گوشت کمی نرم شود. رب گوجه فرنگی را در آب قابلمه حل کنید. آب‌لیموی تازه را به آن بیافزایید. درب ظرف را بگذارید تا گوشت‌ها روی شعله کم اجاق گاز به آرامی بپزند.

لوبیاهای سبز را پس از شستشو و خشک شدن با چاقو به صورت قطعات ریز ۲ سانتی‌متری درآورید. یک قاشق غذاخوری از روغن زیتون را در ماهی‌تابه برای سرخ کردن لوبیا بریزید. رب، نمک و ادویه را اضافه کنید. سپس با مواد در حال پخت درون قابلمه مخلوط شود. بعد از ۱۵ دقیقه لوبیاها می‌پزند. خوراک لوبیا سبز با روغن زیتون را برای سرو داخل یک کاسه بریزید. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.