آشپزی, سس‌ها

طرز تهیه سس وگان با روغن زیتون را بیاموزید.

سس وگان با روغن زیتون

در این مطلب، زرگون طرز تهیه سس وگان با روغن زیتون را به طرفداران گیاه خواری آموزش می دهد. سسی خالص، مقوی و خوشمزه که سلامت شما را افزایش می دهد.

گیاهان به دلیل فیبر زیاد باعث احساس سیری و لاغری در انسان می‌شوند. سالیان زیادی است که بعضی از مردم برای سلامت بدن خود به گیاه‌خواری روی آورده‌اند. مصرف غذاهای غیرگوشتی در کاهش آلودگی محیط زیست و حمایت از حیوانات نقش بسزایی دارند. از طرفی به کاهش فشار خون، اوره، دیابت، چاقی و اضافه وزن کمک می‌کند. البته رژیم گیاه خواری برای بانوان باردار و شیرده، کودکان، نوجوانان و ورزشکاران توصیه نمی‌شود.

جذب مواد معدنی مورد نیاز بدن از طریق غذاهای حاوی آهن صورت می‌گیرد. عدس، لوبیا سبز، نخود فرنگی، کنجد، انجیر، بلغور، کشمش، هندوانه، ارزن، کلم، سبزیجات برگ سبز لوبیا قرمز، آب آلو و … حاوی مقادیر زیادی آهن هستند. در این میان، سس‌ها از جمله چاشنی‌های لذیذی به شمار می‌روند که در کنار غذاهای فست فودی و رژیمی با سبزیجات مصرف می‌شوند. انواع پاستا، سالادها، پیراشکی‌ها و … با سس‌ها طعم متفاوتی پیدا می‌کنند.

روغن زیتون نیز سرشار از انواع ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان و چربی های تک غیر اشباع است. البته روغن زیتون فرابکر بهترین نوع روغن زیتون خوراکی محسوب می‌شود. همراه زرگون باشید تا طرز تهیه سس وگان با روغن زیتون را بیاموزید.

مواد لازم

  • شیر سویا ۱۰۰ گرم
  • روغن زیتون ۱۵۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • آب لیمو ترش ۲۰ گرم

طرز تهیه سس وگان با روغن زیتون

طرز تهیه سس وگان با روغن زیتون بسیار آسان و ساده است. زمان زیادی برای آماده سازی سس صرف نمی‌شود. بافت سبک و ارزش غذایی این سس رژیمی در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد. استفاده از این چاشنی گیاهی به میزان قابل توجهی کلسترول بد را کاهش می‌دهد. مواد اولیه سس باید در دمای مطلوب محیط خانه قرار بگیرند. برای مثال اگر شیر سویا سرد باشد اما روغن زیتون در دمای معمولی اتاق باشد، به احتمال زیاد سس به خوبی درست نخواهد شد. شیر سویا جایگزین تخم مرغ در تهیه سس وگان با روغن زیتون است.

ابتدا ۱۵۰ گرم روغن زیتون را با ۱۰۰ گرم شیر سویا در میکسر مخلوط کنید. سپس نمک، فلفل سیاه و آب لیمو ترش کم کم به آن اضافه شود. مجدداً مواد فوق با یکدیگر ترکیب شده تا سس به یکنواختی و غلظت کافی برسد. ترکیبات سس وگان با روغن زیتون را می‌توان با توجه به ذائقه‌تان تغییر دهید. برای مثال از چغندر قند پخته، خردل، سرکه، سیر، جعفری، گشنیز و … استفاده کنید.

رنگ سس وگان با روغن زیتون را می‌توان با مواد مختلف تغییر رنگ داد. پوره گوجه فرنگی و چغندر قرمز به سس وگان، رنگ قرمز می دهد. با اضافه کردن اسفناج پخته و دیگر سبزیجات، سس وگان سبز رنگ خواهید داشت. نکته مهم بعد از یادگیری طرز تهیه سس وگان با روغن زیتون این است که حتماً آن را درون ظرف شیشه‌ا‌ی درب‌دار بریزید. یادتان باشد سس را حداکثر تا سه روز بعد از آماده سازی مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.