آشپزی, دسرها

دستور تهیه تیرامیسو با روغن زیتون و پتی بور

تیرامیسو-با-روغن-زیتون

دسرها خوراکی‌هایی هستند که هرچند هم ساده باشند، می‌توانند سفره ما را رنگین و زیبا کنند. تهیه دسر باعث می‌شود کودکان انگیزه بیشتری برای غذا خوردن پیدا کنند؛ به علاوه هضم غذا نیز آسان‌تر می‌شود. تیرامیسو، یکی خوشمزه‌ترین دسرهایی است که می‌توانید تهیه کنید. این دسر لذیذ به آسانی قابل تهیه است و مواد لازم برای تهیه آن نیز ساده هستند. با ما همراه باشید تا طرز تهیه تیرامیسو با روغن زیتون را به شما آموزش دهیم.

تیرامیسو، یک دسر ایتالیایی خوشمزه و لذیذ

همانطور که گفتیم، تیرامیسو یک دسر خوشمزه است که درست کردن آن چندان هم سخت نیست. فرقی نمی‌کند بخواهید برای خودتان دسر تهیه کنید و یا قصد پذیرایی از تعداد زیادی مهمان را داشته باشید. در هر صورت، تیرامیسو یکی از بهترین دسرها محسوب می‌شود. این دسر ایتالیایی، محبوبیت زیادی در سراسر دنیا دارد و این محبوبیت را مدیون بافت نرم و طعم لذیذش است. پس اگر به دنبال طرز تهیه دسر ایتالیایی خوشمزه هستید، دستور تهیه تیرامیسو با روغن زیتون را از دست ندهید.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو با روغن زیتون

  • زرده تخم مرغ: ۶ عدد
  • شکر: یک و نیم پیمانه
  • بیسکوییت پتی بور: ۲ بسته
  • پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای: یک و نیم پیمانه

مواد لازم برای تهیه خامه زده شده برای تیرامیسو

  • شکر: ۳۰۰ گرم
  • خامه: ۱۰۰ گرم

طرز تهیه دسر تیرامیسو با روغن زیتون

مرحله اول: مخلوط کردن زرده تخم مرغ و شکر

یک شیرجوش بردارید و داخل آن آب بریزید. سپس روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن آب، یک پیاله پیرکس را روی شیرجوش قرار دهید. به این ترتیب، آب و بخار آن، حرارت غیر مستقیم برای ظرف ایجاد می‌کنند. زرده‌های تخم مرغ را داخل پیرکس بریزید و هم بزنید. بعد از آن، نوبت اضافه کردن شکر است. پس از اینکه شکر را اضافه کردید، محتویات داخل ظرف پیرکس را به مدت ۱۰ دقیقه روی شعله ملایم هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم: مخلوط کردن ترکیب قبلی با پنیر ماسکارپونه

مواد قبلی یعنی مخلوط تخم مرغ و شکر را به یک کاسه بزرگ‌تر منتقل کنید و با همزن، به خوبی مخلوط کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که ترکیب شما غلیظ و لیمویی رنگ شود. حالا باید پنیر ماسکارپونه یا خامه‌ای را اضافه کنید و دوباره با همزن بزنید تا مواد شما یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه خامه زده شده

خامه زده شده را، هم می‌توانید به صورت آماده از بیرون تهیه کنید و هم خودتان آن را در خانه درست کنید. برای این کار، خامه و شکر را در ظرفی ریخته و با همزن مخلوط کنید. سپس ظرف را در فریزر قرار دهید تا خامه کمی خنک شود. پس از چند دقیقه، خامه را از فریزر بیرون آورده و هم بزنید و بعد دوباره در فریزر بگذارید. این روند را تا جایی تکرار کنید که خامه، بافت و حجم مناسبی به خود بگیرد.

مرحله چهارم: ترکیب کردن خامه زده شده با مواد قبلی

حالا نوبت آن است که خامه زده شده را با خمیر مایه تیرامیسو مخلوط کنید. منظور از خمیرمایه تیرامیسو، همان ترکیبی است که از زده تخم مرغ، شکر و پنیر به دست آمده است. خامه و خمیرمایه را هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. حاصل این کار، ماده‌ای یکدست و به رنگ زرد کم‌رنگ است.

مرحله پنجم: آماده کردن تیرامیسو در ظرف سرو

اکنون نوبت انتقال تیرامیسو به ظرف سرو است. بهترین ظرف برای سرو تیرامیسو، یک ظرف چهارگوش با عمق زیاد است. تعدادی از بیسکویت‌های پتی بور را در کف ظرف بچینید. سپس روی آن‌ها خمیرمایه بریزید. تیرامیسو یک دسر لایه‌لایه است؛ برای همین باید این کار را تکرار کنید. یعنی دوباره یک لایه بیسکویت و بعد یک لایه خمیر مایه.

مرحله ششم: انتقال ظرف تیرامیسو به یخچال

پس از این که ظرف مورد نظر شما آماده شد، باید آن را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. بهتر است مدت زمان قرار دادن تیرامیسو در یخچال را یک شب در نظر بگیرید. اگر هم زمان کافی برای این کار ندارید، حداقل آن را چند ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله هفتم: تزئین تیرامیسو و سرو دسر

اکنون فرآیند تهیه تیرامیسو تمام شده است. بهتر است پیش از سرو، دسر خود را تزئین کنید تا جذاب‌تر و شکیل‌تر شود. برای این کار می‌توانید از پودر دارچین و یا شکلات رنده شده استفاده کنید.

طرز تهیه بیسکوییت پتی بور در خانه

شاید بخواهید بیسکوییت پتی بور را خودتان در خانه تهیه کنید. این کار کمک می‌کند بیسکوییت تازه و سالمی در اختیار داشته باشید. برای همین طرز تهیه بیسکویت پتی بور را هم برایتان آماده کرده‌ایم.

مواد لازم برای تهیه پتی بور

  • نمک: ۳ گرم
  • تخم مرغ: یک عدد
  • آرد بادام: ۱۰۰ گرم
  • پودر دارچین: ۲ گرم
  • شکر سفید: ۱۵۰ گرم
  • کره یا روغن زیتون: ۲۰۰ گرم
  • آرد شیرینی: ۳۰۰ گرم (آرد خیلی سفید نباشد)

طرز تهیه بیسکویت پتی بور

مرحله اول: ترکیب کردن مواد خشک

آرد سفید، آرد بادام و پودر دارچین را به صورت جدا الک کرده و با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن روغن، شمر، نمک و تخم مرغ

روغن زیتون، شکر و نمک را در یک کاسه بریزید و با همزن به مدت ۲ دقیقه با هم مخلوط کنید. سپس تخم مرغ را به آن‌ها اضافه کرده و دوباره با همزن بزنید تا به خوبی ترکیب شوند.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد و تهیه خمیر بیسکویت پتی بور

ترکیب آردها و پودر دارچین را به موادی که در مرحله قبل آماده کردیم، اضافه کنید. در این مرحله نیازی به هم زدن زیاد نیست؛ بلکه همین که مواد با هم ترکیب شوند کافی است.

مرحله چهارم: انتقال خمیر پتی بور به یخچال

حالا باید مواد به دست آمده را داخل یک پلاستیک ریخته و به مدت یک شب در یخچال قرار دهید. به این ترتیب، خمیز بیسکویت پتی بور استراحت می‌کند و برای پخت آماده می‌شود..

مرحله پنجم: آماده‌سازی فر و سینی فر

حالا نوبت آماده‌سازی برای پختن بیسکویت پتی بور است. فر را روشن کنید و روی حرارت ۳۲۰ درجه فارنهایت (۱۶۰ درجه سانتیگراد) تنظیم کنید. در مدت زمانی که فر گرم می‌شود، خمیر را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای اتاق برسد. برای این کار، یک ربع زمان کافی است. کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و مقداری آرد روی آن بپاشید.

مرحله ششم: قلب زدن بیسکویت پتی بور

خمیر را بیرون از سینی با وردنه پهن کنید. قطر خمیر باید چیزی حدود نیم سانتی‌متر باشد. حالا با قالب بیسکویت، خمیر را قالب بزنید و به سینی منتقل کنید.

مرحله هفتم: پختن بیسکویت پتی بودر

سینی را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید تا بیسکویت‌ّا پخته شوند. رنگ قهوه‌ای روشن بیسکویت‌ها به معنی آن است که آماده شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.