آشپزی, غذاها

خوراک مرغ و کاهو یک غذای رژیمی با روغن زیتون

غذای رژیمی با روغن زیتون

در این مطلب از وبلاگ زرگون قصد داریم طرز تهیه خوراک مرغ و کاهو به عنوان یک غذای رژیمی با روغن زیتون را به شما آموزش دهیم. این غذای لذیذ، کالری کمی دارد و برای افرادی که قصد لاغر شدن دارند، انتخاب خوبی است. علاوه بر این، با تهیه آن می‌توانید تنوع خوبی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. پس اگر به دنبال یک غذای رژیمی با روغن زیتون هستید، این مطلب را از دست ندهید.

دستور تهیه یک غذای رژیمی با روغن زیتون

یکی از دردسرهای افرادی که از یک رژیم غذایی برای لاغری پیروی می‌کنند، تکراری شدن غذاها است. همین مشکل به ظاهر کوچک، انگیزه فرد برای ادامه رژیم را به مرور از بین می‌برد. برای همین، حفظ تنوع و البته خوشمزگی غذاها در رژیم لاغری، اهمیت زیادی دارد. یکی از غذاهای خوشمزه‌ای که می‌توانید برای خود آماده کنید، خوراک مرغ و کاهو با روغن زیتون است. این غذای رژیمی، با طعم لذیذ و رنگ‌های جذاب، انگیزه شما برای ادامه برنامه غذایی‌تان را بیشتر می‌کند. با ما همراه باشید تا طرز تهیه خوراک مرغ با کاهو را به عنوان یک غذای رژیمی با روغن زیتون با هم یاد بگیریم.

مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ با کاهو و روغن زیتون

  • آب: ۳ پیمانه
  • کاهو تازه: ۳۵۰ گرم
  • هویج: ۳ عدد متوسط
  • ذرت: ۳ قاشق غذاخوری
  • آویشن: ۲ قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل: به میزان دلخواه
  • روغن زیتون تصفیه شده: نصف پیمانه
  • فیله مرغ بدون استخوان و پوست کنده: نیم کیلو

طرز تهیه خوراک مرغ و کاهو با روغن زیتون

مرحله اول: تفت دادن فیله مرغ

نمک و فلفل را روی فیله مرغ بریزید و خوب مالش دهید تا مزه‌دار شود. سپس فیله‌ها را با استفاده از روغن زیتون تصفیه شده داخل تابه تفت دهید. این کار را تا جایی که فیله‌ها طلایی شوند ادامه دهید.

مرحله دوم: پختن مواد گیاهی غذا

در یک کاسه گود آب بریزید و روی اجاق قرار دهید تا بجوشد. سپس هویج و ذرت را به آن اضافه کنید تا پخته شوند. چند دقیقه قبل از اینکه زیر آن را خاموش کنید، کاهوها را هم اضافه کنید. دقت داشته باشید که کاهو نباید زیاد بجوشد، زیرا همین که کمی نرم شوند کافی است. مواد را از آب بیرون بکشید و هویج را رنده کنید.

مرحله سوم: آماده کردن غذا برای سرو

حالا نوبت به چیدن غذا در ظرف می‌رسد. کاهوها را در یک دیس بچینید. سپس هویج و ذرت را روی آن بریزید. در انتها، فیله‌های مرغ را روی سبزیجات قرار دهید و آن را با کمی آویشن، فلفل و نم مزه‌دار کنید. خوراک مرغ و کاهو با روغن زیتون آماده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

مرغ-کبابی-با-کاهو

 

نکاتی درباره خرید روغن زیتون

  • محل نگهداری روغن زیتون باید خنک و تاریک باشد. خرید روغن زیتون با ظرف غیر شفاف، انتخاب خوبی برای جلوگیری از تابش نور به آن است. به این ترتیب کیفیت روغن زیتون حفظ شده و مدت زمان بیشتری سالم می‌ماند. ظرف‌های شیشه‌ای تیره و فلزی، بهترین ظرف برای نگهداری روغن زیتون هستند.
  • برای سرخ کردن و تفت دادن، نباید از روغن زیتون فربکر استفاده کنید. همانطور که می‌بینید، در دستور تهیه خوراک مرغ با کاهو و روغن زیتون، از روغن تصفیه شده استفاده کرده‌ایم. البته روغن زیتون بکر نیز می‌تواند برای تفت دادن با حرارت کم استفاده شود. اما اگر قصد خوردن روغن زیتون ناشتا یا استفاده از آن در سالاد را دارید، بهترین گزینه، روغن زیتون فرابکر است.
  • روغن زیتونی که می‌خرید، نباید هیچگونه مواد نگهدارنده یا افزودنی دیگری داشته باشد. این مساله تاثیر قابل توجهی در کیفیت روغن زیتون دارد؛ برای همین خرید روغن زیتون ار فروشگاه معتبر اهمیت زیادی دارد. برای تشخیص بهترین برند روغن زیتون هم باید به عدم استفاده از مواد افزودنی، بسته‌بندی مناسب و عدم استفاده از هرگونه مواد شیمیایی در فرآیند استخراج روغن زیتون توجه کنید.
  • خرید اینترنتی روغن زیتون، روش خوبی برای تهیه آن است، چرا که به راحتی می‌توانید انواع روغن زیتون را در بسته‌بندی‌های مختلف ببینید و انتخاب کنید. فروشگاه زرگون انواع مختلف روغن زیتون را در بهترین بسته‌بندی در اختیار شما قرار داده است. شرکت زرگون، روغن زیتون‌های خود را در بسته‌بندی‌های شیشه‌ای و فلزی و در حجم‌های مختلف عرضه کرده است. اگر هم قصد دارید نسبت به خرید هر سه نوع روغن زیتون فرابکر، بکر و تصفیه شده اقدام کنید، پک های روغن زیتون زرگون مناسب شما هستند. این پکیج‌ها هر سه نوع روغن زیتون را در خود جای داده‌اند و تهیه آن‌ها از خرید انواع روغن زیتون به صورت جداگانه، به‌صرفه‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.