آشپزی

چگونه ترشی با روغن زیتون درست کنیم؟

ترشی با روغن زیتون

یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار در بین خانواده‌ها، انواع ترشی هستند. روش تهیه هر کدام از آن‌ها بسیار ساده و سریع است. انتخاب سبزیجات و میوه‌های نوبرانه در ترکیبات ترشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. در سفره ایرانی‌ها و دیگر کشورهای شرقی برای عزت گذاشتن بر سر مهمان و پذیرایی خاص از ترشی استفاده می‌کنند. مواد مختلفی برای آماده سازی ترشی با روغن زیتون می‌توان در نظر گرفت. اگر برای سلامت خود و اعضای خانواده اهمیت قائلید با ادامه مطلب همراه زرگون باشید.

ترشی‌ها را در فصل‌های مختلف سال درست می‌کنند. اما خانم‌های خانه‌دار بیشتر تمایل دارند در فصول سرد سال این کار را انجام دهند. انواع ترشی با روغن زیتون و دیگر مخلفات مانند بادمجان، قارچ، زیتون، فلفل قرمز، ذرت و … تهیه می‌شود. نحوه آماده سازی اکثر ترشی‌ها با یکدیگر مشابه است که به توضیح مختصری درباره آن‌ها می‌پردازیم.

انواع ترشی با روغن زیتون

۱- ترشی یونانی با قارچ

یکی از معروفترین ترشی‌های لذیذ و محبوب بین المللی، ترشی یونانی است. این نوع ترشی با روغن زیتون فرابکر زرگون، گل کلم، فلفل دلمه، قارچ، زیتون شور، سیر، هویج، موسیر، سیر، ذرت، سرکه، نمک، سیاه دانه، پودر کاری، گلپر و زردچوبه آماده می‌شود. مقدار مواد ترشی مدیترانه‌ای یا یونانی بستگی به میزان مصرف و تعداد نفرات دارد. بیشتر رستوران‌های بزرگ، ترشی یونانی را برای پذیرایی از مهمانان در نظر می‌گیرند.

۲- ترشی اسپانیایی با زیتون و ذرت

عدم استفاده از سرکه در این نوع از ترشی به عنوان اولین مزیت آن برای حفظ سلامت بدن می‌شناسند. البته مصرف سبزیجات تازه و مقوی دومین امتیاز محسوب می‌شود. ترشی اسپانیایی یک دسر مجلسی و خاص است. برخلاف دیگر ترشی‌های سنتی، طعم و مزه به یاد ماندنی دارد. تمامی مواد این مدل از ترشی مانند هویج، فلفل رنگی، قارچ، سیر و سبزیجات را به صورت خرد شده در ظرف می‌ریزند. تنوع رنگ این مدل از ترشی با روغن زیتون باعث جذب بیشتر افراد برای میل کردن آن می‌شود. در تهیه ترشی اسپانیایی از سیاه دانه، نمک، فلفل سیاه و پاپریکا استفاده می‌کنند.

ترشی با روغن زیتون

۳- ترشی بادمجان با روغن زیتون

از جمله ترشی‌های سالم و بسیار خوشمزه، ترشی بادمجان است. روش تهیه این ترشی بومی ایتالیا بسیار راحت است. برای طعم‌دار کردن ترشی، سرکه کمتری مصرف می‌شود. افرادی که نسبت به مزه تند و تیز سرکه حساسیت دارند این ترشی بهترین انتخاب است. بادمجان‌ها باید به صورت مکعبی خرد شوند. آنها را بعد از اضافه کردن سرکه سیب داخل قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم گاز بگذارید. به مواد فوق ۱۵ دقیقه زمان داده تا جوش بیاید. وقتی نرم و نیمه پز شد، سیرهای ریز کرده به آن اضافه شود. سبزی نعناع و جعفری خرد شده را به همراه نمک و فلفل سیاه در ظرف بریزید. درب شیشه را به خوبی محکم کرده و درون یخچال بگذارید.

اگر در تمامی این انواع ترشی با روغن زیتون، از یک روغن زیتون فرابکر اصل استفاده کنید، نه تنها کیفیت ترشی بالاتر می‌رود، بلکه طعم خوشمزه‌تری خواهد داشت. برای تهیه روغن زیتون اصل فرابکر زرگون، می‌توانید روی تصویر زیر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.