آموزش

استفاده از روغن زیتون برای ماساژ | خواص شگفت انگیز روغن زیتون

این روزها لوسیون‌ها و روغن‌های زیادی در بازار وجود دارند. اما استفاده از روغن‌های طبیعی و گیاهی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی بدن می‌گذارند. این روغن‌ها کم چرب بوده و برای درمان بسیاری از بیمار‌ی‌ها مؤثر است.حال این سؤال پیش می‌آید که کدام روغن طبیعی بیشتر برایتان مفید می‌باشد؟ در این مطلب به طور مفصل با خواص درمانی روغن زیتون آشنا می‌شوید. شما می‌توانید به طور مرتب از روغن زیتون برای ماساژ دادن پوست خود و رهایی از بیماری‌هایتان استفاده کنید.

آیا می‌توان از روغن زیتون برای ماساژ و درمان بیمار‌ی‌ها استفاده کرد؟

زیتون یک گیاه خاص است که توسط مردم بومی در مناطق مدیترانه‌ای کاشته می‌شود. از این میوه طبیعی می‌توانید در سالادها، تزئین پیتزاها یا به عنوان میان وعده استفاده کنید. جالب است بدانید با فشردن زیتون روغنی خالص و طبیعی به دست می‌آید. روغن زیتون در پخت و پز کاربرد فراوانی دارد و باعث خوش طعم شدن غذاها و انواع سالاد می‌شود.

امروزه خواص شگفت‌آور روغن زیتون مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. اگر به فکر سلامت قلب، پوست، مو و رگ‌های بدن خود هستید مصرف روزانه روغن زیتون را فراموش نکنید. البته یادتان باشد که از روغن زیتون برای ماساژ درمانی هم استفاده می‌شود.

فایده مهم روغن زیتون برای ماساژ درمانی

خاصیت درمانی روغن زیتون قدمت زیادی در زندگی بشر دارد. تا جایی که در بسیاری از کشورها از جمله هند، مصر، ایران، یونان و اروپا برای درمان بیماران مورد استفاده بوده است. رنگ روغن زیتون طلایی بوده و هر روزه خواص طبی و ارزش غذایی جدیدی از آن کشف می‌شود.

  • مسکن درد

یکی از مؤثرترین تسکین دهنده‌های درد استفاده از روغن زیتون برای ماساژ است. این روغن گیاهی یک مسکن ماندگار و قوی است که می‌توانید از طریق آن بدن خود را با حرکات دست به آرامی ماساژ دهید. مطمئن باشید بعد از چند بار استفاده از روغن زیتون فرابکر با دردهای عضلانی، رگ به رگ شدن، اسپاسم‌های دردناک خداحافظی می‌کنید. آن دسته از عزیزانی که از التهاب مفاصل رنج می‌برند با ماساژ دادن روغن زیتون در محل اتصال مفصل‌ها برای همیشه از آن رهایی می‌یابند. اگر به نقرس یا ورم مفصل دچار هستید، استفاده مکرر از روغن زیتون را به خاطر بسپارید.

  • رهایی از استرس و تنش‌های عصبی

بسیاری از ما به دنبال یک روش درمانی طبیعی برای از بین بردن اضطراب و استرس‌های زندگی روزمره هستیم. بهترین راهکار استفاده از روغن زیتون برای ماساژ دادن آرام بدن است. در این روش روغن زیتون فرابکر باعث می‌شود گردش خون در بدن انسان بهبود یابد. از طرفی ذهن و اعصاب شما به آرامش خاصی می‌رسد. در نتیجه خلق و خو و انرژی شما در طول روز افزایش می‌یابد. اگر در خانواده‌تان فردی مبتلا به بیماری افسردگی است به او مصرف روزانه روغن زیتون را پیشنهاد بدهید. اگر دقت کنید اکثر داروهای ضد افسردگی نقش تولید سروتونین در بدن بیمار را به عهده دارند. میزان سروتونین یا همان هورمون شادی با استفاده از روغن زیتون در مواد غذایی افزایش می‌یابد.

  • جلوگیری از بیماری‌های قلبی

در نظر داشته باشید در وعده‌های غذایی خود از روغن زیتون فرابکر استفاده کنید. این روغن گیاهی برای سلامت قلب شما بسیار مؤثر است. اسیدهای چرب تک اشباع نشده باعث کاهش کلسترول‌های بد مثل LDL در بدن شده و از سکته قلبی و مغزی رهایی می‌یابید.

  • رفع دردهای ناحیه شکم و مشکلات گوارشی

از مهمترین فایده‌های روغن زیتون از بین بردن التهابات و ناراحتی‌های معده و روده است. تغذیه نامناسب این روزها باعث بروز مشکلات گوارشی برای افراد می‌شود. روغن زیتون فرابکر باعث تحریک سیستم هضم شده و غذا به راحتی در روده حرکت می‌کند. بسیاری از کودکان یا بزرگسالان از دردهای ناحیه شکمی رنج می‌برند. در این موارد بهتر است از روغن زیتون برای ماساژ شکم و اطراف آن استفاده کنید.

  • کمک به آب‌رسانی و رهایی از بیماری‌های پوست

ممکن است به مرور زمان رطوبت و چربی پوست بدنتان را از دست بدهید. از طرفی بسیاری از افراد پوستی خشک و نازک دارند. روغن زیتون فرابکر سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب بوده و بهترین شیوه درمانی برای بیماری‌های پوستی محسوب می‌شود. کافی است از روغن زیتون برای ماساژ پوست خود در نواحی مختلف بدن استفاده کنید. بعد از مدتی متوجه رطوبت پوست و شادابی آن خواهید شد.

روغن زیتون دارای خاصیت ارتجاعی است و از روند پیری بدن جلوگیری می‌کند. با ماساژ روغن زیتون بر روی بدن خود باعث پاکسازی آن می‌شوید. در این روش، تمام چربی‌های اضافه، سلول‌های مرده، هرگونه آلودگی و کثیفی در منافذ پوست به راحتی خارج می‌شوند. افرادی که جوش‌های سرسیاه و سرسفید در بدن خود دارند باید بدانند این موضوع بخاطر خارج نشدن آلودگی‌ها و بسته شدن منافذ پوست است. درواقع روغن زیتون فرابکر به علت داشتن اسیدهای چرب هرگونه پوست سفت و خشک را نرم، صاف و منعطف می‌سازد.

  • درمان سوختگی پوست

اگر ساکن مناطق گرمسیری هستید یا به خاطر شغل خود مجبورید در زیر آفتاب سوزان کار کنید. بسیاری از ورزشکاران از جمله شناگران، کوهنوردان و … با این معضل پوستی در حین ورزش دست و پنجه نرم می‌کنند. بهترین روش درمان برای نجات از آفتاب سوختگی استفاده از روغن زیتون است.

استفاده از روغن زیتون برای ماساژ

شما می‌توانید به آرامی روغن زیتون فرابکر را روی قسمت‌های ملتهب پوست خود ماساژ دهید. بعد از چند نوبت به طرز باورنکردنی اثرات درمانی آن را مشاهده می‌کنید. کافی است ابتدا صورت یا دیگر نواحی سوختگی خود را با آب خنک شسته و ۲ یا ۳ قطره روغن زیتون بر روی آن‌ها بمالید. مطمئن باشید که از عوارض پوسته پوسته شدن ناشی از سوختگی پوست راحت می‌شوید.

  • تازگی پوست صورت و نواحی دور چشم

همه ما رفته رفته با گذشت زمان دچار خشکی، تیرگی و چروک شدن پوست بدن بویژه در نواحی مختلف صورت خود می‌شویم. پوست دور چشم از بقیه نواحی نازک و حساس‌تر است. توجه کنید که رادیکال‌های آزاد باعث از بین رفتن اکسیژن سلول‌های سالم پوست و خشکی آن می‌شوند. درواقع این رادیکال‌ها به کلاژن و الاستین پوست آسیب می‌رسانند. بنابراین بهتر است از روغن زیتون برای ماساژ آن به طور مرتب استفاده کنید. روغن زیتون بخاطر داشتن چربی‌های مفید و خاصیت آب‌رسانی باعث نرمی، یکنواختی و صافی پوست شما می‌گردد.

برای تهیه روغن زیتون مناسب برای ماساژ می توانید از بخش ارتباط با ما سایت زرگون اقدام فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.