آشپزی, دسرها

دستور تهیه کیک شکلاتی وگان با روغن زیتون

کیک-شکلاتی-وگان-با-روغن-زیتون

اگر گیاه‌خوار هستید و کیک شکلاتی دوست دارید، خبر خوب این است که می‌توانید این کیک را بدون استفاده از تخم مرغ تهیه کنید. البته لازم نیست نگران بافت کیک باشید. این کیک وگان هم به اندازه کیک‌هایی که تخم مرغ دارند نرم خواهد بود. در ادامه دستور تهیه کیک شکلاتی وگان با روغن زیتون را می‌بینیم.

مواد لازم

  • آرد: دو فنجان
  • پودر کاکائو: دو سوم قاشق چایخوری
  • شیر سویا/شیر بادام/شیر نارگیل: یک و نیم فنجان
  • شکر: یک فنجان
  • سرکه سیب: یک دوم قاشق چایخوری
  • روغن زیتون: دو سوم فنجان
  • بیکینگ‌پودر: سه چهارم قاشق چایخوری
  • وانیل: 2 قاشق چایخوری
  • جوش شیرین: یک قاشق چایخوری
  • نمک: یک چهارم قاشق چایخوری

دستور پخت

در این کیک به جای شیر لبنی، از شیر طبیعی استفاده شده است. شیر گیاهی علاوه بر این که مناسب گیاه‌خواران است، حتی خواص بیشتری هم به نسبت شیر لبنی دارد. از طرفی اگر به لاکتوز حساسیت دارید هم می‌توانید این شیر را مصرف کنید.

و اما برای پخت کیک شکلاتی وگان با روغن زیتون مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول

فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید.  قالب مد نظر را با روغن زیتون چرب کرده و ترجیحاً کف آن کاغذ روغنی بیندازید.

مرحله دوم

شیر گیاهی و سرکه سیب را با هم ترکیب کنید تا به یک ماده یک‌دست برسید. اگر سرکه‌ای که دارید خیلی غلیظ است یا اگر احساس کردید که مواد به اندازه کافی نرم نیستند، کمی آب هم به ترکیب اضافه کنید. همین‌طور اگر طعم و عطر روغن زیتون را دوست دارید، می‌توانید کمی روغن هم به این ترکیب بیفزایید تا از بابت نرمی آن مطمئن شوید. اگر ترجیح می‌دهید که از روغن‌های گیاهی کاملاً طبیعی استفاده کنید، از روغن زیتون بکر یا فرابکر استفاده کنید.

مرحله سوم

اگر آردی که استفاده می‌کنید کاملاً صاف و یک‌دست نیست، آن را الک کنید. در غیر این صورت ممکن گوله‌گوله شود. سپس آرد، پودر کاکائو، شکر، بیکینگ‌پودر، جوش شیرین و نمک را هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

مرحله چهارم

مواد گروه اول (شامل شیر) را با مواد گروه دوم (شامل آرد) ترکیب کنید. آنها را خوب به هم بزنید تا به خمیر یکنواختی برسید.

مرحله پنجم

مایع را داخل قالب بریزید. مدت‌زمان نیم ‌ساعت برای پخت این کیک با همان دمای 180 درجه سانتی‌گراد زمان مناسبی است. در آخر یک ربع صبر کنید و بعد کیک را از قالب خارج کرده و میل کنید.

در آخر

تهیه کیک شکلاتی وگان با روغن زیتون به همین راحتی و سرعت است. باید اشاره کنیم که به جای روغن زیتون در آن می‌توانید از هر روغن گیاهی دیگری هم استفاده کنید. اما اگر طرفدار این روغن پرخاصیت هستید، می‌توانید سری به فروشگاه زرگون بزنید. زرگون تولیدکننده و پخش‌کننده انواع روغن زیتون بکر و فرابکر است که سال‌ها در این حوزه فعالیت داشته است. کیفیت و اصالت همواره از اولویت‌های محصولات این مجموعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.