آشپزی, غذاها

پاستای ریگاتونی با روغن زیتون یک غذای سالم و لذیذ

پاستای ریگاتونی با روغن زیتون

سابقه پخت انواع پاستا به کشور ایتالیا می‌رسد. ریگاتونی یکی از خوشمزه‌ترین پاستاها محسوب می‌شود که در جنوب ایتالیا به ویژه سیسیل بسیار محبوب است. بیشتر افراد در همه گروه‌های سنی این نوع پاستا را دوست دارند. شکل ریگاتونی با انواع دیگر پاستا متفاوت است. شما می‌توانید پاستای ریگاتونی با روغن زیتون را شبیه کیک درست کنید. برویم به سراغ طرز تهیه این پاستای خوشمزه!

مواد لازم پاستا ریگاتونی با روغن زیتون

  • پاستا ریگاتونی           یک بسته
  • روغن زیتون              به مقدار کافی
  • پیاز                       یک عدد
  • گوشت چرخ کرده      ۳۵۰ گرم
  • نمک                      نصف قاشق غذاخوری
  • زردچوبه و فلفل         به میزان لازم
  • قارچ                          ۳ عدد
  • رب یا گوجه فرنگی رنده شده      ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه                   یک عدد
  • پنیر پیتزا                 یک پیمانه

مراحل آماده سازی

پاستا ریگاتونی با روغن زیتون خیلی خوش طعم می‌شود. شکل لوله‌ای مانند این نوع از پاستا به شما کمک می‌کند تا پنیر پیتزا و دیگر محتویات را داخل آن بریزید. یک قابلمه متوسط را انتخاب کنید. آن را تا نیمه پر از آب کرده و نمک را اضافه نمایید. ظرف را روی شعله گاز قرار دهید تا آب با حرارت زیاد، جوش بیاید. سپس یک بسته پاستا ریگاتونی را به همراه کمی روغن زیتون داخل آب بریزید. بعد از نرم شدن پاستاها، آن را آبکش کنید.

در مرحله بعد، مواد پاستای ریگاتونی با روغن زیتون را آماده کنید. ابتدا پیاز را پوست کنده و نگینی خرد شود. یک قاشق روغن زیتون را درون ماهی تابه ریخته و روی حرارت بگذارید. پیازها را در آن تفت دهید. نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید. زمانی که پیازها به رنگ طلایی درآمد. گوشت چرخ کرده را برای سرخ شدن به آن بیافزایید. فلفل دلمه‌ای ریز شده را با محتویات قبلی مخلوط کرده و با قاشق چوبی هم بزنید.

بعد از اضافه کردن رب گوجه فرنگی، یک پیمانه آب داخل ماهی تابه بریزید. از گوجه رنده شده هم می توان برای خوشرنگی بیشتر استفاده کرد. قارچ ها را حلقه حلقه کوچک کرده و به مواد پاستای ریگاتونی اضافه کنید. درب ظرف را گذاشته تا با شعله کم گاز بخارپز شود.

فراموش نکنید:

ظاهر پاستا در لذت‌بخش بودن آن تأثیر می‌گذارد. یک قالب متوسط را انتخاب کنید. دیواره‌ها و کف آن را با روغن زیتون چرب نمایید. پاستا ریگاتونی را به شکل عمودی در دست خود نگه دارید. سپس با محتویات پخته شده داخل حفره‌های آن را پر کنید. در بین مواد پاستای ریگاتونی با روغن زیتون، مقدار زیادی پنیر پیتزا بریزید. این کار باعث خوشمزه‌تر شدن و چسبندگی ترکیبات پاستا می‌شود. پاستاها را به شکل عمودی داخل قالب بچینید. روی آن را فویل آلومینیومی بکشید.

دستگاه فر را از قبل روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گذاشته تا محیط داخلی آن گرم شود. پاستای ریگاتونیبرای پخت نیاز به ۳۰ دقیقه زمان دارد. بعد از این مدت، قالب را بیرون آورده و روی آن مقداری پنیر پیتزا بریزید. مجدداً ظرف فوق را به مدت ۳ دقیقه درون فر قرار دهید. بعد از طلایی شدن می‌توانید قالب را خارج کنید. با کاردک مخصوص به اندازه و تعداد دلخواه برش بزنید. پاستای ریگاتونی با روغن زیتون آماده است. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.