آموزش

فواید خوردن روغن زیتون بعد از غذا

فواید خوردن روغن زیتون بعد از غذا

روغن زیتون یکی از انواع روغن های گیاهی است که مزایای زیادی برای بدن دارد. مصرف روغن زیتون اگر به شکل صحیح و به میزان متعادل باشد، می‌تواند به سلامت اعضای مختلف بدن کمک کند. روغن زیتون را به روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد که یکی از آن ها، مصرف آن بعد از غذا است. در این مطلب با هم خواهیم دید که فواید خوردن روغن زیتون بعد از غذا چیست و چرا باید به آن اهمیت دهیم. با این مقاله از وبلاگ سایت زرگون همراه باشید.

فواید خوردن روغن زیتون بعد از غذا چیست؟

روغن زیتون را می‌توان یکی از بهترین و سالم‌ ترین روغن های خوراکی دانست. این ماده غذایی در انواع مختلف در بازار وجود دارد که اگر به بهداشت و شیوه صحیح استخراج آن توجه شده باشد، می‌توان از فواید آن بهره گرفت. همانطور که گفتیم، روغن زیتون را به شیوه های گوناگونی می‌توان استفاده کرد.

شما می‌توانید از روغن زیتون در سالاد استفاده کنید و یا آن را به خورش خود اضافه کنید. تفت دادن غذا نیز یکی دیگر از روش های مصرف روغن زیتون است که البته باید به دمای ظرف توجه داشته باشیم. مصرف روغن زیتون بعد از غذا، از شیوه‌هایی است که می‌تواند به حفظ سلامت ارگان‌های مختلف بدن کمک شایانی بکند. از همین رو، در ادامه این مطلب به فویاد خوردن روغن زیتون بعد از غذا می‌پردازیم.

فواید خوردن روغن زیتون بعد از غذا

کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش

یکی از فواید خوردن روغن زیتون بعد از غذا، پاکسازی دستگاه گوارش است. روغن زیتون مخاط دیواره‌های معده را تقویت می‌کند و از این طریق، هضم غذا را بهبود می‌بخشد. از طرف دیگر، مصرف روغن زیتون تاثیر زیادی بر عملکرد روده‌ها و بهبود فرآیند دفع دارد. با خوردن روغن زیتون، دیواره روده بزرگ چرب می‌شود و این اندام حیاتی، تحرک بیشتری پیدا می‌کند. در نتیجه، مدفوع راحت‌تر در روده حرکت می‌کند و دفع آن نیز آسان‌تر می‌شود.

کمک به درمان کبد چرب

همانطور که می‌دانید، مهم‌ترین علت ابتلا به کبد چرب، مصرف غذای ناسالم است. رژیم‌های غذایی فست فودی و چرب، احتمال بروز بیماری کبد چرب را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهند و اصلاح این شیوه‌ها می‌تواند در جلوگیری از این بیماری موثر باشد. جایگزین کردن روغن زیتون با دیگر روغن‌ها، باعث سلامت وعده‌های غذایی می‌شود. از طرف دیگر، مصرف متعادل روغن زیتون، از طریق کاهش وزن نیز به بهبود سلامت کبد کمک می‌کند.

تامین چربی سالم مورد نیاز بدن

اکثر ما در طول روز چربی‌های ناسالمی را از طریق مواد غذایی دریافت می‌کنیم. بر اساس یافته‌های پزشکی، بهترین نوع چربی‌ها، چربی‌های غیر اشباع و چربی‌های تک غیر اشباع هستند. روغن زیتون سرشار از همین چربی‌های سالم است که بدن ما برای عملکرد صحیح به آن‌ها نیاز دارد. با کاهش مصرف چربی‌های ناسالم و بهره‌گیری از فواید خوردن روغن زیتون بعد از غذا، بخش‌های مختلف بدن می‌توانند از چربی‌های سالم استفاده کنند.

سم زدایی بدن

سم زدایی بدن، یکی دیگر از فواید خوردن روغن زیتون بعد از غذا است. مصرف روغن زیتون با این روش، کمک می‌کند پوست شفاف‌تر و سالم‌تری داشته باشید. علاوه بر این، از تشکیل رادیکال‌های آزاد نیز جلوگیری می‌شود. پزشکان توصیه می‌کنند مصرف منظم روغن زیتون برای سم زدایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید که یکی از روش‌های آن، خوردن روغن زیتون بعد از غذا است.

کاهش ریسک ابتلا به سرطان

روغن زیتون یک منبع غنی از آنتی اکسیدان های مختلف است. همانطور که احتمالا می‌دانید، آنتی اکسیدان‌ها به عنوان سلاحی در برابر رادیکال‌های آزاد عمل می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها با خنثی کردن اثر رادیکال‌های آزاد بر سلول‌های بدن، از تخریب و مرگ سلول‌ها جلوگیری می‌کنند. از آنجایی که تخریب بافت سلولی یکی از عوامل مهم در پیدایش انواع سرطان است، آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون، احتمال ابتلا به طیف وسیعی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد. بنا به مطالب گفته شده، می‌توان گفت که یکی از فواید خوردن روغن زیتون بعد از غذا، جلوگیری از سرطان است.

کمک به سلامت پوست، مو و ناخن

یکی دیگر از فواید خوردن روغن زیتون بعد از غذا، کمک به بهبود سلامت پوست، مو و ناخن است. روغن زیتون ویتامین‌های لازم برای شادابی و طراوت پوست را تامین می‌کند و چروک شدن آن را به تعویق می‌اندازد. کمک به آبرسانی موها و همچنین بهبود استحکام ناخن‌ها، از دیگر مزایایی است که می‌توانید با مصرف روغن زیتون از آن‌ها بهره‌مند شوید.

در مصرف روغن زیتون این نکات را فراموش نکنید

گرچه موارد مختلفی از فواید خوردن روغن زیتون بعد از غذا ذکر گردیم، اما نباید یک سری نکات را در مصرف روغن زیتون فراموش کنید.

  • در مصرف روغن زیتون افراط نکنید. روغن زیتون انرژی و کالری بالایی دارد؛ برای همین اگر زیاد مصرف شود، می‌تواند به افزایش وزن بینجامد.
  • اگر مبتلا به چربی خون هستید، بهتر است در مصرف روغن زیتون احتیاط کنید. مصرف زیاد روغن زیتون با وجود فواید زیادی که دارد، می‌تواند باعث افزایش سطح چربی خون شده و سلامت شما را به خطر بیندازد.
  • فراموش نکنید که در کنار خوردن روغن زیتون بعد از غذا، باید تحرک کافی نیز داشته باشید. عدم تحرک نه تنها می‌تواند اثر فواید خوردن روغن زیتون بعد از غذا را کاهش دهد، بلکه ممکن است باعث بروز بیماری نیز بشود.

نکاتی در مورد خرید روغن زیتون

  • روغن زیتونی که استفاده می‌کنید باید بهداشتی، طبیعی و بدون مواد نگهدارنده باشد. عدم توجه به این پارامترها می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در سلامتی شود.
  • برای بهره‌مندی از فواید خوردن روغن زیتون بعد از غذا، بهتر است از روغن زیتون تصفیه نشده استفاده کنید. اگر با طعم و بوی روغن زیتون مشکلی ندارید، توصیه ما خرید روغن زیتون فرابکر است. در غیر این صورت، خرید روغن زیتون بکر، گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.
  • خرید آنلاین روغن زیتون، راهکار خوبی برای دسترسی به روغن زیتون باکیفیت است. با مراجعه به بخش فروشگاه سایت زرگون می‌توانید انواع روغن زیتون را در حجم‌های مختلف خریداری کنید.

جمع‌بندی

روغن زیتون یک روغن طبیعی است که فواید زیادی برای بدن دارد. یکی از روش‌های مصرف این ماده غذایی ارزشمند، مصرف آن بعد از غذا است. از همین رو، در این مطلب به چند مورد از فواید خوردن روغن زیتون بعد از غذا اشاره کردیم. در کنار بهره‌مندی از مزایای روغن زیتون، توجه به برخی نکات در مورد مصرف و خرید روغن زیتون نیز ضروری است که مطالعه آن‌ها را به شما توصیه می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.