آموزش

روغن زیتون را چگونه مصرف کنیم؟ طریقه مصرف روغن زیتون

روغن زیتون را چگونه مصرف کنیم؟

زیتون از جمله میوه‌های مدیترانه ای است که فواید فراوانی برای سلامتی و محافظت از بدن انسان دارد. علاوه مصرف دانه‌های درخت زیتون می توانید از روغن به دست آمده از آنها نیز استفاده کنید. مهمترین مزیت روغن زیتون در بین روغن‌های گیاهی دیگر، همه کاره بودن آن است. کافی است با طریقه مصرف روغن زیتون به خوبی آشنا شوید.

اکثر پزشکان طب سنتی برای درمان بیماران، همواره استفاده منظم انواع روغن های گیاهی از جمله روغن زیتون بکر و فرابکر را تجویز می‌کنند. آگاهی دقیق از طریقه مصرف روغن زیتون به تمامی افراد کمک می‌کند تا زندگی شاداب و سالم تری را برای خود بسازند. روغن زیتون بکر و فرابکر با فواید فراوان و خارق‌العاده خود به دو طریق قابل استفاده است. یکی روش مصرف خوراکی و دیگری به کارگیری موضعی روغن زیتون باعث شده که افراد در گروه‌های مختلف سنی، طرفدار همیشگی آن شوند. اگر با ادامه مطلب همراه ما باشید به شما این اطمینان را خواهیم داد که از نتایج فوق العاده مؤثر روغن زیتون فرابکر شگفت‌زده شوید.

همه چیز درباره طریقه مصرف روغن زیتون به صورت خوراکی

به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً در برنامه غذایی روزانه خود ترکیب روغن زیتون را با سایر مواد خوراکی مانند انواع سالاد و غذاهای خورشتی بگنجانید. مصرف روغن زیتون فرابکر به طور منظم باعث می‌شود که از مبتلا شدن به بیماری‌ها رهایی یابید. تحقیقات فراوانی درباره تأثیر بی‌نظیر روغن زیتون در درمان بیماری های قلبی- عروقی، دیابت، انواع سرطان، بیماری های دستگاه گوارش بویژه یبوست، اختلالات عصبی، افسردگی، آلزایمر، پوکی استخوان، فشار خون بالا و … صورت گرفته است. تمامی این بیماران تحت نظر پزشک معالج خود با طریقه مصرف روغن زیتون خوراکی در حد مطلوب و سازگار با بدن خود آشنا شده‌اند که به آنها در ادامه متن اشاره خواهیم کرد.

  • روغن زیتون : مسکن طبیعی

براساس مطالعات انجام شده در کشور آمریکا، روغن زیتون دارای خاصیت ضد التهابی برای تسکین دردهای بدن می‌باشد. این مسکن طبیعی مانند یک ایبوپروفن عمل می‌کند. اگر جزء افرادی هستید که همواره از سردرد شدید و دردهای عضلانی در رنج هستید. بهتر است به طور مرتب در وعده های غذایی خود از روغن زیتون فرابکر به میزان کافی استفاده نمایید.

  • درمان ناراحتی های دستگاه گوارش و یبوست

بسیاری از ما با توجه به شرایط زندگی و نوع تغذیه دچار مشکلات فراوانی در دستگاه گوارش می‌شویم. مواردی مانند درد معده، یبوست، انسداد روده، سرطان روده بزرگ و … جزء این ناراحتی ها به شمار می روند. یبوست رایج‌ترین بیماری گزارش شده در بین افراد در سنین کودکی تا بزرگسالی است. کودکان به خاطر عدم دفع راحت مدفوع خود با مشکل شکم درد روبرو گشته و روده آن ها بیش از حد بزرگ می‌شود. اگر والدین با طریقه مصرف روغن زیتون برای رفع یبوست آشنا شوند به راحتی می‌توانند به فرزند دلبند خود برای رهایی از این عارضه گوارشی کمک نمایند.

آنها بایستی برای درمان کامل کودک هر روز یک قاشق چای خوری روغن زیتون را در وعده غذایی او ترکیب کرده تا نوش جان کند. البته ناگفته نماند روغن زیتون فرابکر و بکر به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، ویتامین‌های E و K، اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ در بهبود عملکرد دستگاه گوارش بسیار مؤثر است.

  • روغن زیتون و درمان پوکی استخوان

زنان در سن ۴۵ سالگی به بعد بیشتر از بقیه افراد در معرض پوکی و شکستگی استخوان قرار می‌گیرند. روغن زیتون به دلیل داشتن پلی‌فنول‌ها باعث تقویت استخوان‌های بدن می‌شود. این مواد به هنگام هضم غذا در جذب کلسیم و ویتامین D نقش بسزایی دارند.

  • روغن زیتون : ضد سرطان

شناخت طریقه مصرف روغن زیتون در پیشگیری ابتلا به انواع سرطان سینه، پروستات و … نقش بسزایی دارد. ترکیبات آنتی اکسیدان و اسید چرب اولئیک موجود در روغن زیتون از ایجاد رادیکال‌های آزاد تشکیل دهنده سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

  • درمان بیماری های قلبی – عروقی با روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل داشتن اسید اولئیک، امگا ۳ و ۶ به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی کمک فراوانی می‌کند. خانواده امگا در کاهش کلسترول بد خون و افزایش میزان کلسترول مفید HDL پزشکان مؤثر هستند. پزشکان طب سنتی سعی می‌کنند در روش‌های درمانی خود، طریقه مصرف روغن زیتون را در برنامه غذایی روزانه این دسته از بیماران به خوبی آموزش دهند.

طریقه مصرف روغن زیتون

  • روغن زیتون : کنترل کننده فشار خون بالا و دیابت

بهترین جایگزین برای رژیم غذایی با اسیدچرب اشباع شده مصرف روغن زیتون فرابکر است. اسیدهای چرب غیر اشباع، فیبرها، آنتی اکسیدان، کربوهیدرات، فیتوکمیکال‌های موجود در روغن زیتون باعث تنظیم قند و فشار خون بالا در افراد بویژه دیابتی ها می‌شود.

آیا با طریقه مصرف روغن زیتون غیرخوراکی آشنا هستید؟

همان طور که قبلاً توضیح دادیم روغن زیتون به دو طریق خوراکی و غیر خوراکی قابل استفاده است. در ادامه مطلب درباره مصرف موضعی روغن زیتون به اختصار اشاره خواهیم کرد:

  • رهایی از بیماری های پوستی

افراد با توجه به شرایط آب و هوایی محل زندگی و فعالیتهای کاری خود دچار خشکی و نازکی پوست می‌شوند. این عارضه به دلیل نبود رطوبت و چربی در پوست به وجود می‌آید. روغن زیتون فرابکر به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب در آب رسانی به پوست بدن انسان بسیار مؤثر است. بهتر است از روغن زیتون برای ماساژ نواحی مختلف پوست خود به طور روزانه استفاده کنید. این روش درمانی برای پاکسازی، رفع لک و جوش‌های پوستی، سیاهی دور چشم‌ها، چین و چروک در نواحی مختلف صورت و گردن توسط پزشکان متخصص تجویز می‌شود.

  • شادابی و زیبایی مو

اگر دارای موی خشک، نازک و شکننده هستید یا از رنگ های شیمیایی برای موهایتان استفاده می‌کنید. به شما توصیه می‌کنیم طریقه مصرف روغن زیتون را فرا بگیرید. ماساژ موضعی روغن زیتون بر روی موها به طور مرتب باعث نرمی، شادابی و طراوت آن می‌شود. ماساژ روغن زیتون در کنترل ریزش مو بسیار مؤثر است. بهترین روش درمانی ترکیب روغن زیتون فرابکر با کمی عسل و کمی پودر دارچین به صورت ماسک می‌باشد. این مخلوط را یک هفته در مدت زمان ۲۰ دقیقه به شکل موضعی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.