آشپزی, سس‌ها

انواع سس کباب کوبیده بعد از پخت با روغن زیتون

کباب‌ها یکی از پرطرفدارترین غذاهای سنتی ایرانی است. خوراکی لذیذ و مقوی که بیشتر برای پذیرایی از مهمان‌ها و دورهم جمع شدن خانواده‌ها آماده می‌شود. این نوع از غذاها با چاشنی طعم متفاوتی پیدا می‌کنند. با تهیه سس کباب کوبیده بعد از پخت لذتی دوچندان از میل کردن این غذای خوشمزه را در کنار اعضای خانواده و دوستان تجربه کنید. با زرگون همراه باشید.

کباب کوبیده را در بیشتر مواقع همراه با برنج می‌خورند. ماده اصلی این غذای ایرانی، گوشت چرخ‌کرده است. سس‌ها خاص‌ترین چاشنی‌ها در کنار غذاهای سنتی و فست فودی هستند. در این مطلب با نحوه آماده سازی سس کباب کوبیده بعد از پخت آشنا می‌شوید. مقدار ترکیبات هر کدام از سس‌ها را با توجه به تعداد نفرات در نظر بگیرید.

۱- سس تند با ادویه و روغن زیتون

مواد لازم برای این نوع از سس کباب کوبیده بعد از پخت شامل پیاز خردکرده، روغن زیتون، گوجه فرنگی، سس پستو (سیر، گردو، نمک، فلفل)، شکر و سس بالزامیک است. ابتدا پیاز را به همراه یک قاشق روغن زیتون در ماهی تابه تفت بدهید. بعد بقیه مخلفات سس را به آن اضافه کنید. به مدت ده دقیقه هم بزنید تا آماده مصرف شوند.

۲- سس چیلی با عسل

برای تهیه این سس به روغن زیتون، سیر له شده، عسل، آب لیمو، سس فلفل، زنجفیل رنده شده و آب نیاز دارید. زنجفیل، فلفل چیلی و سیر را به روغن زیتون داغ شده در ماهی تابه اضافه کنید. سپس بقیه مواد سس را ترکیب کرده و به مدت ۸ دقیقه تفت دهید. این نوع سس کباب کوبیده بعد از پخت را حتماً قبل از مصرف صاف کنید.

۳- سس قارچ و سیر با روغن زیتون

قارچ ورقه ای، تره ریز شده، خامه، آب مرغ، روغن زیتون، پوست لیمو و سیر له شده را برای تهیه این سس آماده کنید. سیر و قارچ را به روغن زیتون اضافه کرده و بر روی حرارت تفت دهید. آب مرغ، پوست لیمو و تره را بیفزایید. سپس تمامی ‌ترکیبات فوق را برای غلیظ شدن سس کباب کوبیده بعد از پخت به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید.

۴- سس کاری و نارگیل

شیر نارگیل، روغن زیتون، گشنیز خرد شده، پیازچه و پودر کادری را برای آماده سازی این سس در نظر بگیرید. ابتدا در ماهی تابه روغن زیتون را داغ کرده و پیازچه را در آن تفت دهید. پودر کاری را برای تفت دادن به مواد قبلی اضافه کنید تا عطر و بوی آن بلند شود. در مرحله بعد شیر نارگیل و گشنیز را در ظرف بریزید. مخلفات را به مدت ۵ دقیقه جوشانده تا برای مصرف سس کباب کوبیده بعد از پخت کمی‌ غلیظ شود.

۵- سس خردل با روغن زیتون

پیاز و سیر خرد شده را با روغن زیتون سرخ کنید. آب گوشت، خردل، رب گوجه فرنگی را با آن‌ها مخلوط کنید. سپس مواد این نوع از سس کباب کوبیده بعد از پخت را تا موقع غلیظ شدن به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.