آشپزی, غذاها

سس سالاد با سرکه بالزامیک و روغن زیتون

سس سالاد با سرکه بالزامیک و روغن زیتون

به طبع هر وقت کاسه زیبای سالاد بر سر سفره گذاشته می‌شود، معجونی به شکل سس یا در کنار آن نشسته است یا اجزای سالاد آغشته در آن در حال خوش‌طعم‌تر شدن هستند. وقتی نام سس به میان می‌آید غیر ممکن است سس سالاد با سرکه بالزامیک و روغن زیتون یکی از محبوب‌ترین‌ها نباشد.

سالاد از نظر تاریخی یک خوردنی اروپایی است. در دوران جنگ جهانی مواد خوراکی کم بود و مادران خانواده متوجه شدند که با خوردن سبزیجات و صیفی‌جاتی که خود در باغچه خانه‌هاشان می‌کاشتند هم مواد مغذی لازم به بدن اعضای خانواده می‌رسد و هم مدت زمان بیشتری را سیر می‌مانند. این اتفاق به دلیل فیبر موجود در مواد تشکیل‌دهنده سالاد به وجود می‌آمد.

امروزه که محققین از فواید و بهره‌های فراوان سالاد با استناد به تجربیات موجود مطلع شده‌اند با وجود پایان یافتن جنگ جهانی و اصلاح ساختار اقتصادی، این پیش غذای مغذی در لیست غذای روزانه افراد باقی ماند. تا جایی که با تحقیقات صورت گرفته امروز متخصصین تغذیه از سالاد حتی به عنوان یک وعده غذایی اصلی استفاده می‌کنند چرا که کالری آن پایین و فیبر و ویتامین‌های آن بالاست.

چرا سس سالاد با سرکه بالزامیک و روغن زیتون را انتخاب کنیم؟

سالاد در عین حال که می‌تواند به عنوان یک پیش غذا یا وعده غذایی کامل و رژیمی به حساب آید. به همین دلیل کم کم سالاد جای خودش را در میان سفره ما ایرانی‌ها باز کرده است. تا جایی که حتی در مراسم‌های تشریفاتی نیز پای ثابت سفره غذاست. اما برای حفظ سلامت آن سس‌های متنوع کم کالری شاهکار خلق دستان آشپزهای ماهر دنیا شد.

سس سالاد با سرکه بالزامیک و روغن زیتون یکی از خوش‌طعم‌ترین و مناسب‌ترین سس‌های رژیمی به حساب می‌آید. وقتی صحبت از رژیم هست همه می‌گویند خوردن هر آنچه خوشمزه است ممنوع. ما به شما می‌گوییم خوشحال باشید که اینطور نیست. با درست کردن این معجون بی‌نظیر و کم کالری شما می‌توانید بی‌طعم‌ترین صیفی‌جات را هم بسیار خوشمزه کنید.

چه بصورت سالادهای گرم و چه برای ریختن روی سالاد‌های سرد. در زیر به دستور تهیه یک سالاد جذاب مدیترانه‌ای می‌پردازیم. رژیم‌های مدیترانه‌ای امروزه رونق فراوانی گرفته و بدلیل کم کالری بودن و داشتن مواد مغذی لازم برای بدن به عنوان یک مکمل ویتامینی و منبع خوب مواد معدنی عمل می‌کند و رول یک آنتی اکسیدان طبیعی را به خوبی بازی می‌کند.

سس سالاد با سرکه بالزامیک و روغن زیتون برای 4 نفر

730 کالری (هر نفر معادل 180 کالری)

  • روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
  • سرکه بالزامیک: 3 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به میزان دلخواه
  • کاهو: 4/1 پیمانه
  • گوجه گیلاسی:10 عدد
  • خیار:2 عدد
  • پیاز قرمز:1 عدد
  • کینوا: 5 قاشق غذاخوری
  • سینه مرغ گریل شده: 1 عدد
  • ریحان یا جعفری تازه: نصف لیوان
  • سبزی خشک معطر: 1 قاشق غذاخوری

مواد سس را باهم ترکیب کرده و اجازه دهید سبزی‌ها کمی خیس بخورد. مواد سالاد را در کاسه‌ای ریخته و نیم ساعت قبل از سرو سس را بروی آن ریخته و هم بزنید تا سس به همه جای مواد مالیده شود و به خوبی طعم‌دار شود. نوش جان. شما یک غذای سالم رژیمی زیر 200 کالری دارد که به عنوان وعده شام بسیار مقوی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.