آشپزی, سس‌ها

دستور تهیه سس روغن زیتون برای سالاد

سس روغن زیتون برای سالاد

اگر از سس روغن زیتون برای سالاد استفاده می‌کنید یکی از خوش سلیقه‌ترین افراد هستید. در کنار ذائقه تحسین‌بر انگیزتان، موفق به بهره‌برداری از بی‌نهایت فایده و خاصیت این میوه بهشتی خواهید شد.

جالب‌ترین نکته در مورد طعم روغن زیتون این است که با هر چاشنی دیگری قابلیت ترکیب شدن را دارد. در عین حال مزه آن تغییر نمی‌کند. ترکیبات فوق العاده خوشمزه به دست آمده از آن می‌تواند نظر انواع سلیقه‌ها را جلب کند.

همانطور که می‌دانید روغن زیتون از خواص فراوانی برخوردار است. هم به شکل استعمال خارجی برای پوست و مو و حتی ماساژ به کار می‌رود، هم به صورت خوراکی در انواع غذا و سالاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ما در این مقاله نمونه‌ای از ساده‌ترین دستور تهیه سس روغن زیتون برای سالاد را در اختیارتان می‌گذاریم. شما می‌توانید با در نظر گرفتن سلیقه خوراکی‌تان آن را در انواع سالادهای گرم و سرد به کار ببرید.

از آن جایی که روغن زیتون ارزش غذایی بالایی دارد وقتی در پوشش سالادهای پروتئینی به کار می‌رود تبدیل به غذایی کامل می‌شود. اگر از زمره کسانی هستید که یا در رژیم غذایی به سر می‌برید و یا عادت سالم‌خوری دارید حتماً از دستور تهیه زیر استفاده کنید. وقتی سالاد پروتئین‌بار شما به همراه لوبیا چیتی یا تخم مرغ پخته و یا سینه مرغ گریل شده به این سس آغشته می‌شود شام کم کالری شما آماده میل شدن است.

سس روغن زیتون برای سالاد به همراه سرکه بالزامیک

این مقدار مناسب برای یک ظرف سالاد 4 نفره است:

  • روغن زیتون:  نصف استکان
  • سرکه بالزامیک:  یک سوم استکان
  • پودر سیر: نصف قاشق چایخوری
  • سبزی خشک معطر کف‌مال: یک قاشق غذاخوری (می‌توانید از سبزی تازه هم استفاده کنید)
  • نمک و فلفل: به میزان دلخواه

به ترتیب نوشته شده مواد بالا را در یک کاسه جا دار بریزید و با همزن دستی به خوبی مخلوط کنید. اگر از سبزی تازه به جای خشک استفاده نمودید دیگر نیازی به مخلوط کردن آن در محلول سس نیست. سبزی‌ها را خرد کنید و روی مواد سالاد در بادیه بریزید. یادتان باشد سبزی نباید خیلی ریز شود وگرنه آب می‌اندازد.

سس را روی محتویات کاسه بریزید و خوب زیر و رو کنید. توجه داشته باشید بادیه شما باید بزرگ و جادار باشد تا کار مخلوط کردن به راحتی انجام شود و مواد له نشوند. برای حصول نتیجه بهتر اجازه دهید یک‌ربع تا بیست دقیقه سس به خوبی به خورد مواد برود. پس از آن سالاد را به ظرف سرو منتقل کنید و سر سفره ببرید. مطمئن باشید از خوردن این ترکیب معجزه‌گر لذت خواهید برد.

نکته: شما می‌توانید این سس را برای 5 روز در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. از آن جا که روغن زیتون در معرض هوای سرد می‌بندد قبل از مصرف مجدد ظرف را برای دقایقی در معرض دمای اتاق قرار دهید.

کلام پایانی

ترکیب ارائه شده در بالا از ساده‌ترین دستورات تهیه سس روغن زیتون برای سالاد است. به این سس می‌توانید مواد و چاشنی‌های دیگری هم اضافه کنید. حتی می‌توانید اجزای آن را جایگزین انتخاب‌های دیگر بنمایید تا با ذائقه‌های متفاوت جور در آید. مثلاً می‌توانید از آب نارنج تازه به جای سرکه بالزامیک استفاده کنید. یا کمی سس سویا به همین مواد اضافه نمایید. آب لیموی تازه طرفداران بسیاری دارد. یا پیازچه خرد شده به سالاد شما طعمی خاص می‌بخشد. خیلی‌ها علاقه بسیاری به طعم و عطر سیر دارند، به جای پودر سیر یک حبه سیر را در مواد سس رنده یا ریز نمایید. توصیه ما به شما امتحان تک تک این ترکیبات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.