آشپزی, سالادها

آموزش طرز تهیه سالاد سزار خوشمزه با روغن زیتون

سالاد سزار با روغن زیتون

یکی از پای ثابت های میز غذا، سالاد است. گاهی اوقات سالادها آنقدر خوشمزه و مقوی هستند که به تنهایی می‌توانند به عنوان یک وعده غذایی استفاده شوند. مثل سالاد سزار که هم به تنهایی و هم در کنار غذا سرو می‌شود. این سالاد دستور تهیه های متفاوتی دارد و شما هم می‌توانید بسته به سلیقه غذایی خود، محتویات آن را تغییر دهید. ما در زرگون، طرز تهیه سالاد سزار با روغن زیتون را آموزش می دهیم که هم طعم خیلی خوبی دارد و هم به عنوان یک وعده کم کالری و سبک می‌تواند استفاده شود. با زرگون همراه باشید.

طرز تهیه سالاد سزار با روغن زیتون

مواد اولیه ای که برای تهیه این سالاد نیاز دارید، بخشی برای مواد اصلی سالاد و بخشی دیگر برای سس سالاد سزار استفاده می‌شود. گیاهخواران عزیز می‌توانند در این دستور غذایی، به جای استفاده از سینه مرغ، به سراغ قارچ یا لوبیای پخته بروند. مواد مورد نیاز برای این سالاد:

  • نان تست یا نان باگت ( افرادی که در رژیم به سر می برند، بهتر است از نان جو دوسر استفاده کنند)
  • یک عدد سینه مرغ (یا یک لیوان لوبیای پخته که می‌تواند با نصف لیوان قارچ پخته همراه باشد)
  • یک بوته کاهو سبز
  • روغن زیتون فرابکر: ۳ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ۳ قاشق غذا خوری ( یا یک عدد لیمو ترش تازه که آب آن را بگیرید)

مواد لازم برای تهیه سس سالاد سزار

برای تهیه سس سالاد سزار نیاز به حدود ۱۰ دقیقه زمان دارید. می‌توانید قبل از شروع آماده کردن سالاد، سس را تهیه کنید تا در این فاصله سس را در یخچال بگذارید تا جا بیفتد.

  • ۲ عدد تخم مرغ (می‌بایست به مدت ۲-۳ دقیقه تخم مرغ ها را آب‌پز کنید، نباید اجازه دهید که تخم مرغ ها ببندند)
  • یک فنجان پنیر پارمزان
  • ۲ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک
  • دو حبه سیر خام
  • نمک و فلفل به میزان لازم

برای آماده کردن سالاد سزار کافیست در یک ظرف مناسب، زرده تخم مرغ ها را به همراه پنیر پارمزان، سیر له شده و روغن زیتون هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. اگر بتوانید از همزن برقی یا میکسر استفاده کنید بهتر است. حدود ۴-۵ دقیقه به هم زدن ادامه دهید تا رنگ مواد به سفید تغییر کند. سپس سرکه بالزامیک را به همراه نمک و فلفل به مخلوط اضافه کنید و چند دقیقه دیگر نیز به هم زدن ادامه دهید. به همین راحتی سس سالاد آماده شد و کافیست آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد.

مراحل آماده کردن سالاد سزار

سالاد سزار با روغن زیتون

در مرحله اول باید نان های تست را به قطعات کوچک مربعی تقسیم کنید و روی آنها را با کمی روغن زیتون چرب نمایید. نان ها را در فر بگذارید تا سوخاری شوند. سپس سینه مرغ ریش ریش شده یا مخلوط قارچ و لوبیا را داخل ظرف با کاهوهای خرد شده مخلوط کنید. در نهایت نان های سوخاری را اضافه کنید و روی آن را با سس بپوشانید. می‌توانید از سبزیجات معطر و گوجه گیلاسی برای تزئین و سرو این سالاد خوشمزه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.