آشپزی, سالادها

طرز تهیه سالاد آووکادو با روغن زیتون با ترکیبات خوشمزه!

سالاد-آووکادو-با-روغن-زیتون

استفاده از سبزیجات مغذی در سالادها را فراموش نکنید. آووکادو، یک سبزی پرفایده با بافت و طعم خاص است. این گیاه سرشار از انواع ویتامین، چربی های سالم و املاح مورد نیاز بدن می‌باشد. در سبد غذایی ایرانیان، طمع آووکادو ناشناخته و متفاوت به نظر می‌رسد. اما اگر سالاد آووکادو با روغن زیتون ترکیب شود به طور یقین، باب طبع اکثر افراد خواهد شد. زرگون در این مطلب به آموزش مرحله به مرحله این سالاد لذیذ و مقوی می‌پردازد.

مواد لازم برای چهار نفر

  • آووکادو ۲ عدد
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • فلفل یک عدد
  • آب لیموی تازه یک قاشق غذاخوری
  • آویشن یا گشنیز خرد شده یک قاشق مرباخوری
  • نمک به مقدار لازم
  • پیاز  یک عدد متوسط
  • گوجه ریز ۵ عدد
  • ذرت نصف پیمانه
  • مرغ یا تن ماهی به میزان دلخواه

مراحل تهیه سالاد آووکادو با روغن زیتون

ابتدا یک ظرف بزرگ و تمیز را انتخاب کنید. گوجه‌ها و آووکادو را به صورت قسمت های کوچک برش بزنید. پیاز را پوست کنده و با اندازه ریز رنده کنید. ذرت بخارپز را بعد از خنک شدن به همراه گوجه، آووکادو و پیاز داخل کاسه بریزید. سپس آن ها را با قاشق چوبی هم بزنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا له نشوند. آویشن، گشنیز و فلفل را به مواد قبلی اضافه نمایید.

یک قاشق روغن زیتون باکیفیت را با آب لیموی تازه مخلوط نمایید. در مرحله بعد، آن ها را کم کم درون ظرف ریخته تا همه محتویات سالاد آووکادو با روغن زیتون، خوش طعم شود. نمک را به اندازه‌ای بریزید که ارزش غذایی دیگر ترکیبات از بین نرود. مرغ را از قبل بپزید. پس از سرد شدن آن را ریش ریش کنید. برخی از افراد با توجه به ذائقه خود، تن ماهی را برای سالادها می‌پسندند. در آخرین مرحله، بهتر است تمامی مواد سالاد را با یکدیگر ترکیب کنید. روی ظرف را با سلفون بپوشانید. بعد به مدت ۶۰ دقیقه درون یخچال بگذارید تا خنک شود. سالاد آووکادو را می‌توانید با نان تست و سس تند در کنار وعده‌های ناهار یا شام میل کنید. نوش جان.

خواص سالاد آووکادو با روغن زیتون

آووکادو یک میوه لذیذ شبیه گلابی با رنگ سبزی تیره یا سیاه است. این میوه یا سبزی چنانچه در معرض هوا قرار بگیرد به زودی اکسیده شده و رنگ آن قهوه‌ای می‌شود. تنها راهکار جلوگیری از این اتفاق و تازه نگه داشتن آووکاو استفاده از یک ظرف آب است. آووکادو را به دو نیمه تقسیم کرده و از قسمت بیرونی با پوست درون آب قرار داده تا روی آن را بپوشاند. مدت زمان نگهداری آووکادو در یخچال یک شبانه روز است.

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آووکادو برای کنترل فشار خون، بازسازی سلول‌ها، تقویت چشم‌ها، جلوگیری از پیری زودرس، تصفیه خون و کاهش خطر سکته قلبی مفید است. آووکادو مانند روغن زیتون حاوی اسید اولئیک، آنتی اکسیدان و چربی تک غیر اشباع می‌باشد. مصرف آووکادو و روغن زیتون در پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات و پستان نقش بسزایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.