آموزش

مزایای مصرف روغن زیتون در بارداری و تأثیر روغن زیتون در زایمان طبیعی

میوه درخت زیتون بویژه روغن آن در سلامت افراد و درمان بیماری‌ها بسیار مؤثر است. یکی از نتایج شگفت انگیز مصرف روغن زیتون در بارداری را با رشد جنین تجربه خواهید کرد. توصیه می‌کنیم مادران باردار برای روغن مصرفی خود در این دوران طلایی از روغن زیتون فرابکر استفاده کنند. چراکه برای داشتن یک فرزند سالم و زیبا مواد غذایی خوب و مقوی از جمله روغن زیتون تأثیر بسزایی در رشد قد، وزن و سلامت وی خواهد داشت. اگر دوست دارید فرزندی شاداب و نیرومند به دنیا بیاورید با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری درباره مصرف روغن زیتون در بارداری کسب کنید.

مصرف روغن زیتون در بارداری چه مزایایی دارد؟

همان طور که می دانید درخت زیتون میوه ای گوشتی، هسته دار و تلخ مزه با رنگ سبز دارد. ارزش غذایی بالای زیتون باعث شده که استفاده آن در تغذیه روزمره انسان ها قدمتی طولانی پیدا کند. روغن زیتون فرابکر نیز یکی از باکیفیت ترین روغن های ارگانیک است که بدون دخالت انسان، مستقیماً با استفاده از ابزارهای مکانیکی به دست می آید.

برای خرید روغن زیتون فرابکر زرگون روی تصویر کلیک کنید

براساس تحقیقات انجام شده درباره تأثیر روغن زیتون در بارداری، محققین به مزیت های فراوان مصرف این روغن طبیعی پی برده اند که به طور مفصل آن ها را معرفی خواهیم کرد. البته بعضی از افراد مانند کودکان، بیماران با فشار خون بالا یا مبتلا به دیابت ممکن است به مصرف روغن زیتون حساسیت داشته باشند. بنابراین این عزیزان بهتر است قبل از مصرف روغن زیتون در وعده های غذایی خود با پزشک مشورت کنند.

  • سلامت و رشد جنین

مصرف زیتون و روغن زیتون در باردار یکی از عوامل مؤثر در رشد جنین محسوب می شوند. انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین E جزء لاینفک نیازهای اولیه رشد فرزند شما در دوران بارداری است. ویتامین E باعث می شود نوزاد به هنگام تولد به راحتی نفس کشیده و اکسیژن کافی به ریه های او وارد گردد. اگرچه میزان ویتامین در روغن زیتون کم است اما به دلیل مقاومت آن در برابر اکسیداسیون از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

اگر مادر باردار در تغذیه روزانه خود از روغن زیتون استفاده کند کمک فراوانی به رشد وزن، قد، یادگیری بهتر و واکنش های رفتاری نرمال فرزند دلبندش خواهد کرد. از طرفی روغن زیتون فرابکر سرشار از امگا ۳، فیبر، آهن و روغن های اشباع نشده است که باعث بهبود عملکرد مغز و قلب جنین می شود. آهن موجود در این روغن در تشکیل هموگلوبین گلبول‌های قرمز خون کمک می کند. گلبول قرمز در بدن، وظیفه اکسیژن رسانی به بافت های مختلف بدن انسان را به عهده دارد.

در نتیجه کمبود آهن باعث به وجود آمدن ناراحتی های تنفسی از جمله آسم در بدو تولد و بعد از آن خواهد شد. با این اوصاف مصرف مواد مغذی بویژه روغن زیتون فرابکر در دوران بارداری برای سلامت جنین بسیار مؤثر است.

  • ضد التهاب و عفونت

روغن زیتون فرابکر سرشار از آنتی اکسیدان و اولئوکانتال است که خاصیت ضد التهابی دارد. مهمترین مزیت استفاده از روغن زیتون این است که از عوارض خطرناک التهاب مزمن و استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند. با مصرف روغن زیتون در بارداری سیستم ایمنی بدن شما و کودک‌تان تقویت شده و در برابر هرگونه عفونتی مصون خواهید ماند.

روغن زیتون به ایبوپروفن ارگانیک معروف است. در زمان بارداری به دلیل حمل جنین و مراحل رشد آن ممکن است مادر درد و التهاب را تجربه کند. استفاده از داروهای مسکن در این دوران به شدت زیان آور بوده و در شرایط خاص توسط پزشک زنان تجویز می شود. در واقع می توان گفت که با مصرف ۵۰ گرم روغن زیتون فرابکر حدود ۱۰ دوز ایبوپروفن طبیعی را به خود تزریق کرده اید. همچنین ویتامین A موجود در روغن زیتون نقش بسزایی در تکامل بینایی جنین دارد. مادران باردار اگر آرزوی فرزندی با چشمان سالم و زیبا را دارند، حتماً در برنامه غذایی خود روغن زیتون فرابکر را با مشورت متخصص تغذیه بگنجانند.

  • رفع چروک و ترک پوستی شکم

شکم مادر با رشد جنین در دوران بارداری بویژه در ماه های آخر بزرگ‌تر شده و چین و چروک های زیادی در سطح آن ایجاد می گردد. ترک های شکمی یک سری خطوط فشرده هستند که به خاطر رشد ماهیچه ها در این ناحیه از بدن مادر شکل می گیرد.

روغن زیتون در بارداری

در دوران بارداری توجه داشته باشید که رنگ پوست شکم مادر به قهوه ای مایل به قرمز، صورتی، بنفش یا قهوه ای تغییر پیدا می کند. با مصرف روغن زیتون در بارداری تمامی ترک ها و تغییر رنگ پوست به راحتی برطرف خواهند شد. برای رهایی از خارش و مرطوب نگه داشتن پوست شکم می توانید روغن زیتون فرابکر را در فواصل زمانی مشخص بر روی آن ماساژ دهید. با این روش خشکی پوست بدن به مرور رفع شده و شادابی و زیبایی آن دوچندان می شود. مدت زمان استفاده از روغن زیتون برای ماساژ بایستی چند هفته ادامه یابد تا تأثیرات آن را به خوبی مشاهده کنید.

  • رفع یبوست و مشکلات گوارشی

در زمان بارداری به خاطر تغییرات هورمونی در بدن مادر و گاهاً عدم تحرک کافی، حرکت طبیعی روده ها کاهش می یابد. در نتیجه فرد با ناراحتی دستگاه گوارش از جمله یبوست روبرو می شود. با مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون از مشکلات ناشی از یبوست برای همیشه رهایی خواهید یافت. روغن زیتون فرابکر با تحریک دستگاه گوارش به دفع بهتر غذا کمک فراوانی می کند.

از آن جا که این زمان از اهمیت فراوانی برای مادران عزیز برخوردار است توصیه ما به شما مصرف بهینه مواد غذایی مفید می‌باشد. توصیه اکید تمامی متخصصین تغذیه به شما عدم خوردن چربی‌های مضر و اشباع شده است. چرا که می‌تواند سلامت مادر و کودک را همزمان به خطر بیاندازد. با مصرف روغن زیتون در دوران بارداری لطف بزرگی به خود و جنینتان خواهید کرد.

ویتامین‌های سرشار موجود در اسیدهای چرب این روغن می‌تواند خواص و فواید فراوانی را برای شما به ارمغان بیاورد.

تأثیر روغن زیتون در زایمان طبیعی

یکی از مهمترین مزیت های روغن زیتون فرابکر کاهش درد زایمان طبیعی است. پیشنهاد می کنیم روزانه به مدت ۱۰ دقیقه با ماساژ دادن روغن زیتون در بارداری به رفع استرس های ناشی از زایمان خود کمک کنید. در این دوران، مادر با مشکلاتی از قبیل کاهش گردش خون، متورم شدن مفاصل، احساس درد و ایجاد فشار در رگ های خونی رحم مواجه می‌شود.

ماساژ روغن زیتون باعث تحریک بافت های نرم بدن مادر و حرکت آسان نوزاد به هنگام زایمان طبیعی خواهد شد. بدین صورت که مایعات انباشته شده در مفصل های متورم از طریق سیستم لنفاوی مایعات به راحتی از بدن خارج و احساس درد به طرز باور نکردنی کاهش می یابد.

چگونه از روغن زیتون در دوران بارداری استفاده کنیم؟

همانطور که قبلا هم گفتیم این ماده خوراکی اعجاب‌آور دارای ویتامین‌های E و A و همچنین اسیدهای چربی چون امگا 3 است. هر کدام از این‌ها می‌توانند به تنهایی فوایدی بی‌نظیر را به بدن شما هدیه دهند و از به وجود آمدن مشکلات و اختلالات بسیاری جلوگیری نمایند. طبیعتاً با چنین توضیحاتی شما مایل به دانستن نحوه صحیح مصرف روغن زیتون در دوران بارداری خواهید بود. در این زمان شما می‌توانید از این روغن هم به شکل موضعی و هم به صورت خوراکی استفاده نمایید.

مصرف خوراکی

برای بهره‌مندی از خواص روغن زیتون دربارداری می‌توانید روزانه مقداری از آن را به همراه سالاد، غذا یا حتی روی برنج ریخته و میل کنید. مقدار مصرفی آن کاملاً باید مطابق با نظر پزشک شما باشد. این روغن کالری بالایی دارد و وزن شما باید در دوران بارداری کنترل شده و زیر نظر پزشک متخصص‌تان قرار داشته باشد.

برای بهره‌گیری هرچه بیشتر بهتر است روغن را در روش‌های طبخ با حرارت بالا مثل سرخ کردنی‌ها مورد استفاده قرار ندهید. طبیعتاً بهترین شیوه مصرفی روغن زیتون در پخت و پز، اضافه کردن آن به ترکیبات انواع سالاد و سس‌ها و همچنین ترکیبات انواع دیپ است. حتی اگر به دنبال یک میان وعده سالم یا وعده شام سبک و کم کالری هستید می‌توانید به سراغ ترکیب سیر و ریحون به همراه روغن زیتون بروید و با مالیدن مقداری از آن بر روی انواع نان تست، خوراکی بی‌نهایت خوشمزه و مفید داشته باشید. یادتان باشد که اگر سیر را در فر یا مایکرو ویو بپزید نتیجه کار صدها برابر لذیذتر خواهد بود.

بعضی از عزیزان ممکن است به دلیل نفاخ بودن سالاد یا طبع سرد آن تمایلی به استفاده روزانه این ماده خوارکی نداشته باشند. یا مثلاً علی رغم تمایل به مصرف آن به همراه انواع ماست یا پنیر، نگران طبع سرد لبنیات باشند؛ جای هیچگون نگرانی نیست. شما می‌توانید به راحتی با کمک گرفتن از مصلح مواد خوراکی سرد مثل سبزی‌های معطر تازه یا خشک و ادویه‌هایی مثل زعتر، سیاه دانه، تخم گشنیز و زیره روغن زیتون را در سبد روزانه غذایی خود قرار دهید.

مصرف موضعی

مصرف این روغن به صورت موضعی بر روی پوست و موی شما تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت. در ابتدا باید دمای روغن را کمی بالا ببرید تا حدی که داغ نشود و تنها گرم باشد. بهتر است برای این کار از حرارت مستقیم شعله آتش استفاده نکنید. می‌توانید مقداری از روغن را در کاسه‌ای ریخته و آن را درون قابلمه حاوی آب قرار دهید و ظرف را روی حرارت بگذارید. یا کاسه حاوی روغن زیتون را روی بخار آب جوش بگذارید تا حرارت آن کمی بالاتر برود.

سپس مقداری از روغن را کف دست ریخته دو دست خود را به هم بمالید تا سطح پوست کف دستتان به خوبی به این روغن آغشته شود. سپس به آرامی پوست شکم و پهلوهای خود و هر نقطه‌ای را که می‌خواهید با حرکت دورانی مداوم و در یک جهت، برای حدود 3 تا 5 دقیقه ماساژ دهید. بهتر است تا چندین ساعت بعد از این کار دوش نگیرید تا روغن به خوبی جذب پوست شما شود.

برای تهیه روغن زیتون فرابکر اصل می توانید از فروشگاه محصولات زرگون دیدن کنید. همچنین برای تهیه روغن زیتون مناسب برای ماساژ با انواع رایحه های دلپذیر، می توانید با همکاران ما در زرگون تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.