آشپزی, غذاها

دستور تهیه کوکو سبزی رژیمی با روغن زیتون

آیا به دلیل مشغله کاری، زمان کافی برای درست کردن غذاهای سنتی ندارید؟ اگر به دنبال غذاهای رژیمی خوشمزه هستید. حتماً کوکو سبزی رژیمی با روغن زیتون را امتحان کنید. با زرگون، غذایی لذیذ و باب میل تمام اعضای خانواده را یاد بگیرید.

مواد لازم برای چهار نفر

  • تخم مرغ       ۴ عدد
  • سبزی کوکو   نیم کیلو
  • روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
  • زرشک به مقدار دلخواه
  • پیاز داغ ۳ قاشق غذاخوری
  • سبوس گندم ۵۰ گرم
  • لیمو ترش یک عدد
  • گردو رنده شده ۲ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به مقدار مورد نیاز

مراحل تهیه کوکو سبزی رژیمی با روغن زیتون

ابتدا سبزی کوکو را کاملاً خرد کنید. این نوع سبزی ترکیبی از جعفری، شوید، گشنیز، تره و در برخی موارد کاهو است. درون ماهی تابه یک قاشق روغن زیتون بریزید. سبزی را کم کم به آن اضافه کرده و تا تمام شدن آب آن روی حرارت تفت دهید. یک کاسه بزرگ را انتخاب کنید. سپس گردو، نمک، زرشک، زردچوبه، تخم مرغ‌ها، سبوس گندم و آب لیموی تازه را داخل آن ریخته و با چنگال به خوبی هم بزنید. ترکیب کامل مواد کوکو سبزی رژیمی با روغن زیتون در پخت کامل آن تأثیر مستقیم دارد. اگر احساس کردید که مخلفات کوکو سبزی کمی خشک است در صورت تمایل یک عدد تخم مرغ به آن ها اضافه شود.

سه قاشق غذاخوری از روغن زیتون را در ماهی تابه بزرگتر ریخته و روی شعله متوسط گاز بگذارید. بعد از داغ شدن روغن، مواد کوکو را با کاردک در ظرف پخش کنید. یادتان باشد که سطح کوکو سبزی با روغن زیتون به صورت یک دست در بیاید. قطر یک سانتی متری برای حجم کوکوها مناسب است. بعد از ۵ دقیقه حرارت گاز را روی شعله ملایم قرار دهید. دمای پایین در حفظ مواد مغذی موجود در کوکو مؤثر می‌باشد.

هنگام سرخ شدن یک طرف غذا، آن را به قسمت‌های دلخواه برش بزنید. سپس با قاشق همه آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر کوکو سبزی بپزد. بهتر است قبل از برگرداندن تکه‌های کوکو سبزی با روغن زیتون کف ماهی تابه را مجدداً چرب کنید. این کار از سوختن سمت خام کوکوها جلوگیری می‌کند. برای تزیین ظرف حاوی کوکوها می‌توانید از گوجه‌های کوچک، سبزی ریحان، زیتون و لیمو ترش استفاده کنید. نان سنگک تازه فراموش نشود. نوش جان.

سبزی کوکو با روغن زیتون چه خاصیتی دارد؟

بیشتر مواد این غذای خوشمزه برای سلامتی انسان مفید هستند. روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین‌های K، E، D و A، اسیدهای چرب تک غیر اشباع و املاح معدنی است. سبزیجات، گردو، زرشک، تخم مرغ، سبوس گندم و آب لیموی به کار رفته در سبزی کوکو با روغن زیتون در تقویت سیستم ایمنی افراد نقش بسزایی دارد. با میل کردن این غذای خوشمزه از پوکی استخوان، یبوست، نفخ معده، فقر آهن و کم خونی تا حد زیادی رهایی می‌یابید. همچنین این غذا حاوی انواع ویتامین، اسید فولیک فیبر فراوان، پروتئین، کلسیم و منیزیم بوده که در تقویت استخوان‌ها، پاکسازی عروق، کنترل قند و فشار خون بسیار مؤثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.