آشپزی, غذاها

آموزش تهیه کرپ گوشت با روغن زیتون

کرپ گوشت با روغن زیتون

کرپ گوشت یک خوراکی خوشمزه و مقوی است که می‌توانید در خانه درست کنید. مواد لازم برای تهیه کرپ گوشت با روغن زیتون، چیزهایی هستند که احتمالا همین الان هم در یخچال خود دارید. برای همین می‌توانید این خوراکی مقوی را به راحتی آماده کنید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه کرپ گوشت با روغن زیتون را آموزش دهیم.

کرپ گوشت با روغن زیتون، یک خوراکی خوشمزه و آسان

کرپ گوشت با روغن زیتون، یک خوراکی فوق‌العاده خوشمزه است که برخی آن را به عنوان پیش‌غذا و برخی هم به عنوان غذای اصلی مصرف می‌کنند. غذای محبوب کرپ گوشت را می‌توان با مواد مختلفی تهیه کرد؛ اما در این آموزش قصد داریم بهترین روش تهیه کرپ گوشت با روغن زیتون را برایتان توضیح دهیم. در ادامه، مواد لازم برای تهیه کرپ گوش با روغن زیتون برای چهار نفر را ذکر می‌کنیم و بعد به روش تهیه آن می‌پردازیم. شما با پیروی از دستور تهیه کرپ گوشت با روغن زیتون می‌توانید در مدتی کوتاه، این غذای عالی را آماده کرده و نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه کرپ گوشت

  • آرد: ۱ لیوان
  • شیر: ۱ لیوان
  • تخم مرغ: ۲ عدد

مواد لازم برای تهیه مواد داخل کرپ گوشت

  • پیاز: ۱ عدد
  • قارچ ورقه شده: ۱۰ عدد
  • گوشت چرخی: ۴۰۰ گرم
  • روغن زیتون: به میزان دلخواه
  • نمک، فلفل و پودر سیر: به میزان دلخواه

طرز تهیه کرپ گوشت با روغن زیتون

در این بخش، دستور تهیه کرپ گوشت با روغن زیتون را به صورت مرحله به مرحله در اختیارتان قرار می‌دهیم. همانطور که در قسمت مواد لازم برای کرپ گوشت دیدیم، این غذا شامل نان کرپ و مواد داخل آن می‌شود. در ادامه، طرز تهیه هردوی این‌ها را خواهید خواند.

مرحله اول: تفت دادن پیاز

برای شروع، پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید؛ سپس آن را داخل ماهیتابه بریزد، کمی نمک اضافه کنید و با مقداری روغن زیتون تفت دهید. پس از اینکه پیازها طلایی شدند، ادویه‌ها یعنی فلفل و پودر سیر را به آن اضافه کنید و برای چند دقیقه روی حرارت ملایم هم بزنید تا ادویه به خرد پیاز برود.

مرحله دوم: اضافه کردن گوشت و قارچ

حالا گوشت چرخ شده و قارچ را به پیازها اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید و تا زمانی که رنگ گوشت کاملاً تغییر کند، روی حرارت نگه دارید. پس از اینکه آب قارچ خشک شد و مواد داخل تابه بوی خوبی گرفتند، شعله را خاموش کنید و اجازه بدهید مواد خنک شوند.

مرحله سوم: تهیه کردن مایع نان کرپ

حالا نوبت پختن کرپ یا همان نان کرپ است. یک کاسه بزرگ انتخاب کنید. تخم مرغ‌ها را درون آن بشکنید و پس از اضافه کردن شیر، هم بزنید. هم زدن را تا مخلوط شدن شیر و تخم مرغ ادامه دهید. حالا آرد را کم‌کم به مواد اضافه کنید. همزمان با افزودن آرد، مواد را به صورت مداوم هم بزنید تا در نهایت یک مایع یک دست درست شود.

مرحله چهارم: پخت کرپ گوشت

یک تابه پهن با دیواره کوتاه انتخاب کنید و روی حرارت قرار دهید. کف تابه را با کمی روغن زیتون چرب کنید؛ سپس یک ملاقه از مواد آماده شده برای کرپ را در وسط تابه بریزید. تابه را به صورت چرخشی حرکت دهید تا مواد کرپ به خوبی پخش شوند. وقتی یک طرف نان کرپ پخته شد، آن را برگردانید تا سمت دیگر آن هم بپزد.

مرحله پنجم: پیچیدن کرپ گوشت با استفاده از نان و مواد داخل کرپ

حالا نوبت پیچیدن کرپ گوشت رسیده است. یکی از نان های کرپ را برداشته و مقداری از  موادی که از قبل آماده کرده‌اید را در مرکز آن قرار دهید. بعد نان را مانند یک بقچه جمع کنید و با استفاده از یک ساقه تره، آن را جمع کرده و گره بزنید. این کار را برای بقیه کرپ ها و مواد آن انجام دهید. پس از این مرحله، کرپ گوشت با روغن زیتون شما آماده است و می‌توانید با تزیین دلخواه خود آن را سرو کنید.

چند نکته در مورد پخت کرپ گوشت با روغن زیتون

  • نان‌های کرپ بسیار نازک هستند؛ برای همین زود خشک می‌شوند. برای جلوگیری از خشک شدن ورقه های کرپ، آن‌ها را پس از پخت روی هم بچینید.
  • اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید از گوشت استفاده کنید، می‌توانید سویا را جایگزین آن کنید. به این ترتیب افراد گیاهخوار و کسانی که منع مصرف گوشت دارند نیز می‌توانند از این غذا لذت ببرند.
  • اگر گره زدن ساقه تره به سختی انجام می‌شود، می‌توانید آن‌ها را پیش از استفاده، چند دقیقه در آب جوش قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.