آشپزی, غذاها

پیراشکی مرغ با روغن زیتون، میان وعده ای خوش طعم و مغذی

یکی از لذیذترین خوراکی‌های دنیا، پیراشکی‌ها هستند. انواع آن مانند پیراشکی گوشت، کالباس، سویا، پنیری، سیب زمینی با سبزی، مرغ و قارچ، سوسیس و … به عنوان پیش غذا یا فینگرفود در رستوران، فروشگاه یا مغازه‌ها به فروش می‌رسند. پیراشکی مرغ با روغن زیتون هم از محبوبیت خاصی در بین مردم برخوردار است. این غذای مقوی و خوشمزه را می‌توان برای مهمان‌‌ها در جشن‌ها یا دورهمی‌های خانوادگی با صرف کمترین زمان سرو کرد. با ادامه مطلب همراه زرگون باشید تا با طرز تهیه آن آشنا شوید.

مواد لازم

  • سینه مرغ تازه             یک عدد
  • روغن زیتون                دو قاشق غذاخوری
  • نمک                         به مقدار لازم
  • پیاز اندازه متوسط         یک عدد
  • فلفل سیاه                  در صورت تمایل
  • زردچوبه                    نصف قاشق مرباخوری
  • فلفل دلمه ای             یک عدد متوسط
  • رب یا گوجه فرنگی رنده شده    به میزان دلخواه
  • سیر                        یک حبه
  • قارچ                       ۲۰۰ گرم

روش تهیه پیراشکی مرغ با روغن زیتون خیلی ساده است. یک نکته را قبل از آموزش در نظر داشته باشید که خمیر پیراشکی را به صورت آماده در فروشگاه‌های مواد غذایی می‌فروشند. اگر هم با طرز درست کردن آن آشنا هستید که چه بهتر، نوع خانگی آن سالم‌تر است.

مراحل تهیه پیراشکی مرغ با روغن زیتون

سینه مرغ را می‌توانید از قبل در آبلیمو بخوابانید تا طعم لذیذتری به خود گرفته و بوی زُخم آن از بین برود. سپس با نمک، فلفل سیاه و دو لیوان آب به مدت نیم ساعت بپزید. وقتی مرغ به طور کامل پخت. آن را به صورت ریش ریش یا تکه تکه تقسیم کنید. دو قاشق روغن زیتون را درون ماهی تابه بریزید. بعد سینه مرغ ریز شده را با فلفل دلمه‌ای و پیاز نگینی تفت دهید. قارچ را هم در ظرف جداگانه بپزید. بعد به همراه یک قاشق رب یا گوجه فرنکی رنده شده به مواد قبلی اضافه کرده تا به خوبی تفت بخورد.

سیر له شده را به همراه ادویه‌های مورد علاقه‌تان با محتویات پیراشکی مرغ با روغن زیتون سرخ کنید. بعد از پنج دقیقه حرارت دادن، شعله گاز را خاموش کرده تا مواد فوق کمی خنک شوند. برخی افراد سوسیس،کالباس یا ذرت را برای مخلفات پیراشکی انتخاب می‌کنند. این مورد به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

بسته خمیر پیراشکی آماده را باز کرده و خمیرها را یکی یکی از مواد پُر کنید. بهترین کار، پخش کردن مخلفات بر روی یک طرف خمیر است. طرف دیگر خمیر را روی محتویات پیراشکی مرغ با روغن زیتون برگردانید. میزان خوراکی و اندازه پیراشکی‌ها به تعداد نفرات بستگی دارد.

با دو انگشت یا قاشق و چنگال به آرامی لبه های خمیر را به هم بچسبانید. این کار باعث می‌شود که مواد داخل آن بیرون نریزد. داخل سینی فر یک ورق کاغذ روغنی قرار دهید. پیراشکی‌ها را داخل آن بچینید. در مرحله آخر یک رومال از زرده تخم مرغ هم زده، مقداری نمک و ماست درست کرده و با قلموی مخصوص، روی آن‌ها بکشید. به مدت نیم ساعت پیراشکی‌ها را با درجه ۱۸۰ درون فر بگذارید. پس از خنک شدن  پیراشکی مرغ با روغن زیتون را به همراه سس نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.