آشپزی, غذاها

پخت برنج با روغن زیتون فرابکر اعلا

پخت برنج با روغن زیتون

ایرانی ها از گذشته تاکنون علاقه فراوانی به استفاده از روغن در غذاها دارند. حتی معتقدند غذاهای برنجی بدون روغن بی مزه و خشک می شوند. خانم های خانه‌دار در بیشتر مواقع با مشکل انتخاب روغن خوب مواجه هستند. ناگفته نماند که بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باورند که روغن های گیاهی برای پخت و پز یا سرخ کردن مواد غذایی سالم و مفیدتر هستند. شما می‌توانید روش پخت برنج با روغن زیتون را برای بسیاری از غذاهای سنتی ایرانی مثل لوبیا پلو، عدس پلو، نخود پلو، استانبولی یا گوجه پلو، آلبالو پلو و … در نظر بگیرید.

چرا روغن زیتون؟

زیتون یک میوه مدیترانه ای مقوی و خوشمزه است که در اکثر کشورهای جهان طرفداران زیادی دارد. دانه‌های درخت زیتون را می توانید به طور خام در کنار غذاها یا به عنوانی یکی از ترکیبات سالاد میل کنید. روغن زیتون از به هم فشردن میوه‌های زیتون به روش های سنتی و صنعتی تولید می‌شود. انواع روغن زیتون به فرابکر، بکر، لامپانت، تصفیه شده بی بو و تفاله زیتون تقسیم‌بندی شده است. روغن زیتون فرابکر اعلا بهترین نوع آن محسوب می‌شود. بسیاری از آشپزهای توانمند در رستوران‌ها، آماده سازی انواع خورشت و پخت برنج با روغن زیتون فرابکر را در دستور کار خود قرار می‌دهند. این روش تهیه غذا باعث جذب مشتری برای سفارش غذایی سالم و بدون ترکیبات روغن های جامد مضر خواهد شد.

فواید روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از انواع ویتامین A،  E، D، K، آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب تک غیر اشباع، مواد معدنی، امگا ۳ و ۶ می باشد. خواص فوق العاده این روغن طبیعی مورد توجه بسیاری از پزشکان و تولیدکنندگان محصولات بهداشتی و آرایشی قرار گرفته است. انواع بیماری های قلبی – عروقی، ناراحتی های دستگاه گوارش، دردهای عضلانی، سرطان ها، افسردگی، آلزایمر، افزایش یا کاهش وزن، بیماری ها و التهابات پوست و مو، پوکی استخوان، کم خونی، دیابت، فشار خون و … با مصرف روغن زیتون درمان می‌شود. البته توصیه می‌کنیم استفاده از این روغن ارگانیک برای بهبود بیماران باید تحت نظر پزشک متخصص صورت گیرد.

برای پخت برنج با روغن زیتون فرابکر به چه مواردی توجه کنیم؟

مقاومت حرارتی روغن زیتون بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد است. به هنگام پخت برنج با روغن زیتون فرابکر یادتان باشد که شعله گاز را زیاد نکنید. حرارت بیش از اندازه باعث از بین رفتن مواد مغذی موجود در روغن زیتون می شود. محل نگهداری بطری روغن زیتون در ماندگاری بیشتر آن مؤثر است. جاهای خشک و خنک بهترین فضا برای گذاشتن ظروف نگهدارنده روغن زیتون می‌باشد. این روغن گیاهی نباید در کنار اجاق گاز قرار بگیرد. بعد از هربار استفاده درب ظرف را حتماً محکم ببندید. چراکه نفوذ اکسیژن باعث فاسد شدن روغن زیتون می‌شود.

مقدار استفاده روغن‌های گیاهی در مصارف آشپزی نباید بیش از اندازه باشد. اکثر آشپزها در دستورهای تهیه غذا برای پخت برنج با روغن زیتون مقدار نصف پیمانه یا حدود ۸۰ گرم را در نظر گرفته‌اند. روغن زیتون عطر و طعم مدهوش کننده‌ای دارد که کیفیت و لذت خوردن غذاها را برای اعضای خانواده دوچندان می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.