آشپزی, غذاها

طرز تهیه پاستای جامبوشلز با روغن زیتون

پاستای-جامبوشلز-با-روغن-زیتون

پاستاها از جمله غذاهای ساده و خوشمزه‌ای هستند که خیلی زود آماده می‌شوند. انواع مختلف آن برای طرفداران غذاهای فست فودی در بیشتر کشورهای جهان، محبوب و لذت‌بخش است. مردم ایتالیا علاقه خاصی به آشپزی و غذا دارند. پاستا با سابقه چند صد ساله به عنوان غذای ملی در فرهنگ این کشور شناخته می‌شود. ایتالیایی‌ها سعی می‌کنند با تغییر خاص در ترکیبات و پخت غذاهاشون، هر سلیقه‌ای را از خودشون راضی نگه دارند. پاستای جامبوشلز با روغن زیتون هم در فهرست غذاهای لذیذ ایتالیایی قرار گرفته است. با زرگون همراه باشید تا با طرز تهیه آن آشنا شوید.

مواد لازم برای چهار نفر

  • پاستا جامبو شلز یک بسته
  • پیاز یک عدد
  • جعفری تازه ۱۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه‌ای متوسط ۲ عدد
  • پنیر پیتزا به میزان دلخواه
  • روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل، ادویه جات به مقدار لازم
  • آویشن و زنجبیل در صورت تمایل به عنوان چاشنی

پاستای جامبوشلز با روغن زیتون را می‌توان به روش‌های مختلف در فر یا ماهی‌تابه تهیه کرد. این غذای خوشمزه ارزش غذایی زیادی داشته و حاوی فیبر پروتئین است. همچنین برای میان وعده عصرانه یا جشن‌های تولد و دورهمی انتخابی شیک و مقرون به صرفه به حساب می آید.

نحوه آماده سازی پاستای جامبوشلز با روغن زیتون

ابتدا یک قابلمه متوسط را از آب پر کنید. سپس بر روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا جوش بیاید. کمی نمک و روغن زیتون به همراه پاستا را داخل آن بریزید. این کار باعث می‌شود که پاستاها به هم نچسبد. باید ۲۰ دقیقه از جوشیدن بگذرد تا به خوبی نرم شوند. در مرحله بعد قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و پاستا را آبکش نمایید. مانند ماکارونی برای جدا شدن از یکدیگر، روی آنها کمی آب سرد بریزید.

حالا نوبت به تهیه محتویات پاستای جامبو شلز با روغن زیتون است. پیاز را نگینی کرده و داخل ماهی تابه با روغن زیتون کمی تفت دهید. بعد از طلایی شدن، گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه کنید. مرتباً با قاشق چوبی آن‌ها را هم زده تا به یکدیگر نچسبیده و از حالت خامی دربیایند. ادویه‌جات، زنجبیل و آویشن را به محتویات پاستای جامبوشلز با روغن زیتون ترکیب کنید. یک قاشق رب گوجه فرنگی را درون ظرف تفت دهید تا رنگ انداخته و مواد قبلی مزه دار بشود. جعفری و فلفل دلمه ای خرده شده را روی بقیه ترکیبات ریخته تا روی حرارت به آرامی سرخ شوند. برای پختن مواد آب به آن ها اضافه کنید تا برای مدت ۱۰ دقیقه بپزد.

سس جامبو را با ترکیب آب، رب گوجه فرنگی، روغن زیتون و ادویه‌جات در ظرفی جداگانه تفت دهید تا رنگ بندازد. مایه گوشت آماده شده را با قاشق داخل جامبوها قرار دهید. پنیر پیتزا و سس را به اندازه دلخواه‌تان روی آن بریزید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه قالب پیتزا جامبو شلز با روغن زیتون را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. بعد از برشته شدن می‌توانید آن را خارج کرده و روی پاستا را با سلیقه خودتان تزیین کنید. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.