آموزش

فواید روغن زیتون در ناف ریختن چیست؟

فواید روغن زیتون در ناف

آیا جزء افرادی هستید که از درد ، ورم و رفلکس معده رنج می برید؟ یا بیشتر اوقات دچار یبوست می‌شوید؟ آیا برای هضم غذا و دفع آن با مشکل روبرو شده‌اید؟ در این مطلب از زرگون، بررسی می‌کنیم که آیا روغن زیتون برای ماساژ دادن دور شکم و ناف قابل استفاده است؟ با ما همراه باشید تا با فواید روغن زیتون در ناف آشنا شوید و به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.

درباره روغن زیتون بیشتر بدانید

زیتون یکی از میوه های پرطرفدار و با خاصیت است که زیستگاه اصلی آن در نواحی مدیترانه‌ای می‌باشد. درخت زیتون با دانه های خوشمزه خود برای سلامت و شادابی بدن بسیار مؤثر بوده تا جایی که در سبد غذایی خانواده ها به عنوان یک ماده مغذی گنجانده شده است.

روغن زیتون را به دو صورت خوراکی و موضعی مصرف می کنند. از جمله مهمترین کاربردهای روغن زیتون می‌توان به درمان انواع بیماری‌ها و کمک به بهبود عملکرد بدن، سرخ کردن، پخت و پز مواد غذایی، ترکیبات اصلی مواد آرایشی و بهداشتی اشاره کرد. بسیاری از ما در طول زندگی با بیماری‌های قلبی – عروقی، فشار خون بالا، دیابت، آلزایمر، ناراحتی های دستگاه گوارش، کبد چرب، کم خونی، افسردگی و اضطراب، کاهش ناگهانی وزن، دردهای عضلانی، پوکی استخوان، سرطان روده، پستان، معده و … مواجه شده‌ایم. خوشبختانه مصرف روغن‌های گیاهی از جمله روغن زیتون در این راه کمک شایانی به سلامت بشر کرده است.

در این میان می توان به فواید روغن زیتون در ناف اشاره کرد. شاید باورتان نشود که ناف یکی از مهمترین قسمت های شکم برای رفع بیماری و درد است. تحقیقات نشان داده که ناف می تواند چندین عملکرد اساسی در بدن را تحت کنترل خود درآورد. در نتیجه ماساژ روغن زیتون در این ناحیه از شکم نقش مؤثری در سلامت و زیبایی خواهد داشت.

فواید روغن زیتون در ناف

اگر از دردهای عضلانی، درد مفاصل و زانو، سرماخوردگی، آنفولانزا و آبریزش بینی در رنج هستید. اگر از لب های ترک خورده و گاهاً پوسته پوسته شده بین دوستان یا خانواده خجالت می‌کشید. اگر جزء آن دسته بانوانی هستید که از ورم معده و درد شکم در دوران قاعدگی کلافه شده‌اید. اگر داشتن پوستی شفاف و نرم را آرزو دارید. مطالعه این مطلب برایتان بسیار مفید خواهد بود. چرا که سعی بر آن داریم به اصلی‌ترین فواید روغن زیتون در ناف به صورت ماساژ دادن روزانه یا هفتگی اشاره کنیم.

  • درمان خشکی و ترک پوست

روغن زیتون به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی و اسیدهای چرب در بهبود ترک لب‌ها، چین و چروک صورت بسیار مؤثر است. پوسته پوسته شدن لب بیشتر به خطر کم آبی بدن یا سرما در فصل های پاییز و زمستان اتفاق می افتد. کافی است برای مرطوب نمودن پوست و زیبایی هرچه بیشتر آن، چند قطره روغن زیتون را در کف دست‌تان بریزید. سپس به آرامی در نواحی دور شکم به ویژه ناف ماساژ دهید. اگر به صورت روزانه یا هفتگی این عمل را مرتب انجام دهید. از نتایج شگفت انگیز فواید روغن زیتون در ناف شوکه خواهید شد. با ماساژ مستمر روغن زیتون داخل ناف، پوست ترک خورده شما بهبود یافته، در نتیجه باعث شفافیت و نرم شدن آن می شود.

  • کاهش دردهای بدن و رهایی از ناراحتی های دستگاه گوارش

انسان همواره در طول زندگی به دلیل تغذیه نامناسب و شرایط خاص آب و هوایی از دردهای سرسام آور ناشی از ورم معده و شکم، سوء هاضمه، مسمومیت و اسهال شکایت دارد. زانو درد و التهاب مفاصل هم از این قائده مستثنی نیستند. بانوان از زمانی که به بلوغ جنسی می رسند با دردهای ماهانه دوران قاعدگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

دومین مورد از فواید روغن زیتون در ناف، درمان و بهبود دردهای مزمن است. چنانچه مایل به مصرف مسکن و داروهای شیمیایی ندارید. به شما پیشنهاد می کنیم روغن زیتون را در اطراف شکم و ناف ماساژ دهید. این روش درمانی برای بانوان معجزه می کند. انقباض عضلات ناحیه شکم و اندام تناسلی در زمان پریودی خانم‌ها بسیار شایع است. این افراد پس از مصرف موضعی روغن زیتون در ناف، مطمئناً ساعات آرامبخشی را در طول دوره قائدگی تجربه خواهند کرد.

استفاده از روغن زیتون برای کودکان و سالمندان

کودکان نیز به دلیل ناتوانی در هضم خوب غذاهای مصرفی، اکثراً دچار مسمومیت و اسهال می شوند. ماساژ روغن زیتون بر روی شکم و ناف نوزاد به طور مرتب در طول هفته از یبوست، ورم معده، نفخ شکم و دیگر ناراحتی های دستگاه گوارش جلوگیری می کند. والدینی که نوزاد دلبندشان موقع تولد مبتلا به بیماری زردی شده‌اند حتماً از روش ماساژ درمانی روغن زیتون در ناف بهره بگیرند.

افراد سالمند همواره بیشتر از دیگران به پوکی استخوان، درد زانو و التهاب مفاصل دچار می شوند. شما می توانید پس از مالیدن روغن زیتون بر روی ناف و شکم، با پارچه ای تمیز و نرم آن را بپوشانید. بعد از چند مرتبه ماساژ این روغن گیاهی، متوجه اثرات درمانی مؤثر در رفع درد و نرم شدن مفاصل خواهید شد.

یبوست جزء شایع ترین بیماری های دستگاه گوارش محسوب می شود. از مهمترین علل ایجاد این عارضه در بزرگسالان و کودکان می توان به مواد غذایی نامناسب بویژه فست فود، شرایط آب و هوایی، کم تحرکی، استرس، جراحی، کمبود آب بدن، مصرف داروهای شیمیایی، افسردگی، اختلالات هورمونی، کمبود فیبر و … اشاره کرد. گرم شدن کبد و معده از بهترین فواید روغن زیتون در ناف به شمار می رود. به شما اطمینان خاطر می دهیم با مصرف موضعی روغن زیتون بر روی ناف و نواحی شکمی برای همیشه از یبوست و دیگر بیماری های ناشی از سرد مزاجی رهایی خواهید یافت.

  • از بین بردن عفونت ها

متأسفانه ناف یکی از قسمت های جذب کننده باکتری، قارچ و هر نوع کثیفی در بدن به شمار می رود. چنانچه این ناحیه بیش از حد مرطوب بماند به عفونی شدن آن کمک کرده اید. حال اگر جراحی یا زخم هم صورت بگیرد که اوضاع بدتر خواهد شد. رهایی از عفونت جزء فواید روغن زیتون در ناف محسوب می شود. با مالیدن مقدار مشخصی از روغن زیتون بر روی ناف، آن را با ملایمت تمیز کنید. خاصیت ضد التهابی روغن زیتون در رفع عفونت بدن مؤثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.