آشپزی, سس‌ها

طرز تهیه سس پیتزا ساده با روغن زیتون

خیلی از افراد دوست دارند برای یک بار هم که شده پیتزای خانگی درست کنند. به همین خاطر با ذوق و شوق مواد لازم برای آماده سازی پیتزا را از مغازه یا فروشگاه می‌خرند. غذایی سبک و خوشمزه که بیشتر اعضای خانواده طرفدار آن هستند. از طرفی طرز تهیه سس پیتزا ساده با روغن زیتون به عنوان چاشنی، طعم متفاوتی به آن می‌بخشد. برای چشیدن پیتزایی لذیذ و خاص با ادامه مطلب همراه زرگون باشید.

مواد لازم

  • رب گوجه فرنگی ۳۰۰ گرم
  • پونه خشک شده نصف قاشق چای خوری
  • سیر خرده کرده  ۲ حبه متوسط
  • ریحان خشک نصف قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل سیاه      به مقدار دلخواه
  • روغن زیتون فرابکر یک سوم لیوان
  • آب به اندازه کافی

طرز تهیه سس پیتزا ساده با روغن زیتون

سابقه پخت پیتزاها به مردم کشور ایتالیا بر می‌گردد. ایتالیایی‌ها علاقه فراوانی به غذاهای فست فودی دارند. با گذر زمان خوشمزه بودن و پخت خاص چنین غذاهایی به کشورهای دیگر انتقال یافت. تا جایی که رستوران‌های مخصوصی در جهان با این نوع از آشپزی آشنا شده و شروع به فعالیت کردند. از طرفی پیتزای خانگی در زندگی شهری امروزی نیز رواج یافت. شما هم می‌توانید با مطالعه این مطلب، طرز تهیه سس پیتزا ساده را آموزش ببینید و آن را به راحتی با حداقل ترکیبات درست کنید.

سس پیتزا معمولاً روی خمیر پیتزا با قلمو یا قاشق غذاخوری پهن شده و مواد دیگر را مرحله به مرحله اضافه می‌کنند. روش‌های تهیه سس پیتزا با یکدیگر فرق دارد. هر کدام از ما با توجه به سلیقه غذایی و ذائقه‌مان می‌توانیم مواد تشکیل دهنده آن را تغییر دهیم. استفاده درست از ادویه‌ها و سبزیجات عطردار، لذت میل کردن پیتزاها را دوچندان می‌کند.

یک ظرف گرد کوچک و در عین حال عمیق را برای درست کردن سس پیتزا بردارید. آب، روغن زیتون، رب گوجه فرنگی را در ظرف فوق بریزید. در مرحله بعد آرام آرام سیر، ریحان و پونه خشک، نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و با قاشق هم بزنید. ظرف را درون یخچال بگذارید. ۶۰ دقیقه زمان لازم است که مزه این مواد با هم ترکیب شوند. به خاطر داشته باشید که ترکیب آب در مواد لازم مربوط به طرز تهیه سس پیتزا با روغن زیتون برای رقیق‌تر شدن است. سس پیتزا یک چاشنی محبوب به شمار می‌رود که باعث خوش طعمی و نرم شدن غذاهای فست فودی به هنگام خوردن آن می‌شود.

خواص سس پیتزا و روغن زیتون

روغن زیتون و سبزیجات به کار رفته در سس پیتزا سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان، انواع ویتامین‌ها، اسیدهای چرب تک غیراشباع و املاح معدنی است. مصرف روغن‌های گیاهی در غذاها، سلامت انسان را تضمین می‌کند. فرابکر بهترین نوع روغن زیتون زرگون است که در مراحل تولید آن از افزودن نگهدارنده‌های شیمیایی پرهیز می‌کنند.

همچنین روغن‌گیری از دانه‌های درشت و سالم زیتون بدون عمل تصفیه شدن و گرمادهی انجام می‌پذیرد. این روش در حفظ خواص روغن زیتون خالص بسیار مؤثر است. کارشناسان به صورت غیرمستقیم به کیفیت روغن زیتون و نحوه آماده‌سازی آن نظارت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.