آشپزی, سالادها

طرز تهیه سالاد کاهو با روغن زیتون

بهترین روغن زیتون برای سالاد

طرز تهیه سالاد کاهو با روغن زیتون را که بدانید یکی از سالم‌ترین و دلخواه‌ترین گزینه‌ها را در رژیم غذایی خود خواهید داشت. سالهاست که سالاد جای خود را در بین سفره ما ایرانی‌ها باز کرده است. اگر به سده‌های گذشته نگاهی بیاندازید، خواهید دید که سبزی خوردن، ترشی و پیاز همیشه در کنار غذا در درون سفره قرار داشته است. سالاد در واقع یک پیش غذاست که سنت خوردنش از اروپا به کشور ما آمده است. اشکال مختلف آن با استقبال بسیار زیاد مردم مواجه شده است. در حال حاضر هم در منوی رستوران‌ها و هم سر سفره غذا در خانه شما انواع و اقسام آن با سس‌های مختلف به چشم می‌خورد.

از طرف دیگر مصرف روغن زیتون از فواید بی‌شماری برخوردار است. بهترین روش استفاده از آن، ریختنش روی سالاد به خصوص سالاد کاهو است. چراکه ترکیب سبزیجاتی چون کاهو به همراه روغن زیتون حکم معجزه برای دستگاه گوارش را دارد.

خواص سالاد کاهو با روغن زیتون

در طرز تهیه سالاد کاهو با روغن زیتون شما بعضاً شاهد حضور سبزیجاتی دیگر چون هویج، خیار، گوجه و پیاز هستید. این ترکیب شگفت‌انگیز به شما بمبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری را  می‌دهد. به علاوه فیبر بالای آن‌ها برای تقویت دستگاه گوارش عالی عمل می‌کند. در کاهش یبوست کارساز است. سیستم ایمنی را هم افزایش می‌دهد. باز کننده گرفتگی‌های قلبی – عروقی است.

روغن موجود در طرز تهیه سالاد کاهو با روغن زیتون تضمین کننده سلامت شما و سایر اعضای خانواده‌تان می‌باشد. بنابراین سعی کنید حتماً آن را حداقل یک وعده در روز میل کنید. ریز مغذی‌های فراوان آن در حفظ سلامت شما نقش مهمی ایفا می‌کنند.

در زیر به آموزش تهیه یک سالاد خوشمزه می‌پردازیم:

طرز تهیه سالاد کاهو با روغن زیتون و سرکه بالزامیک برای یک نفر

مواد اصلی سالاد

  • کاهو: یک و نیم لیوان خرد شده
  • گوجه گیلاسی: 5 عدد
  • خیار حلقه شده: 1 عدد متوسط
  • هویج: 1 عدد متوسط
  • پنیر پارمسان: 1 قاشق غذاخوری

مواد سس

  • روغن زیتون: نصف قاشق غذاخوری
  • سرکه بالزامیک: 1 قاشق غذاخوری
  • عسل: 1 قاشق مرباخوری
  • نمک و فلفل: به میزان دلخواه
  • سبزی‌های معطر: 1 قاشق چایخوری کف مال شده

در ابتدا کاهو را خرد کنید. بهتر است خیلی ریز نباشد تا آب نیاندازد. بعد گوجه‌های گیلاسی را از وسط قاچ داده و روی کاهو‌ها بگذارید. خیار را حلقه حلقه کنید. هویج یا باید نگینی خرد شود یا آن را رنده کرده و روی سایر مواد بریزید.

حالا در ظرفی جداگانه تمامی اجزای سس سالاد را ریخته و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. تمامی سس آماده شده را روی اجزای سالاد ریخته و همه را زیر و رو کنید.

اگر می‌خواهید طعمی بهتر داشته باشید نیم ساعت قبل از سرو سالاد، سس آن را بزنید. اینکار باعث می‌شود سس به خورد تمامی اجزا برود و نتیجه کار چندین برابر بهتر باشد. یادتان باشد طولانی‌تر از این زمان نشود. اگر زمان زیادی از سس خوردن اجزای سالاد بگذرد اصطلاحاً پیر می‌شوند و دیگر زنده و سرحال به نظر نمی‌آیند.

نکته: بعضی‌ها اعتقاد دارند بهتر است کاهو با دست خرد شود. برای اینکار از چاقو استفاده نمی‌کنند. هدف از این کار زنده نگه داشتن کاهو و سیاه نشدن آن است.

در طرز تهیه سالاد کاهو با روغن زیتون می‌توانید از حداقل مواد استفاده کنید. کافی است سس آماده شده را روی کاهو خرد شده به علاوه پنیر بریزید و هم بزنید و پس از نیم ساعت میل بفرمایید.

این طرز تهیه سالاد کاهو با روغن زیتون در نهایت امر ظرفی به شما می‌دهد که مجموعاً شامل 180 کالری است. همینطور که می‌بینید یک شام کامل و عالی و کم کالری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.