آشپزی, سس‌ها

سس ریحان ایتالیایی با روغن زیتون یک چاشنی خوشمزه!

سس ریحان ایتالیایی با روغن زیتون

سس ریحان ایتالیایی با روغن زیتون یک سس سبز سالم و خوشمزه است که بعضاً به نام سس پستو هم می شناسیم. این سس را هم می توانید برای پاستا استفاده کنید هم برای انواع سالادهای سبزیجات. از آنجایی که ترکیبات این سس کاملاً سالم و سبک هستند، برای افرادی که رژیم غذایی دارند هم توصیه می شود. برای تهیه این سس سالم خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سس ریحان را بهتر است از بهترین کیفیت و تازه ترین آنها انتخاب کنید. خوشمزه شدن سس شما به تازگی مواد اولیه بر می گردد.

مواد لازم سس ریحان ایتالیایی با روغن زیتون

  • دو پیمانه برگ‌های تازه ریحان
  • نصف پیمانه پنیر رومانو یا پارمسان رنده شده
  • نصف پیمانه روغن زیتون خالص
  • ۱/۳ پیمانه دانه کاج از آنجایی که این مورد کمتر در دسترس است از گردو استفاده می کنیم
  • ۳ حبه سیر رنده شده
  • نمک و فلفل سیاه

طرز تهیه

ابتدا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. اگر از فر استفاده کنید بهتر است ولی اگر فر ندارید بهتر است با وسیله ای این کار را انجام دهید تا بتواند میوه کاج یا گردو را کمی تست کند. هر چه ترد تر و تست تر باشد بهتر است. در فر با دمای ۱۸۰ درجه ۲ الی ۳ دقیقه کافی است. حالا بگذارید کمی خنک شوند. برگ‌های ریحان را با دقت شسته و اجازه دهید تا خشک شوند.

میوه کاج یا همان گردو را با ریحان و سیر و نمک و فلفل و پنیری که از قبل رنده کرده اید را در یک غذاساز بریزید و خوب مخلوط کنید تا حسابی خرد شوند، بهتر است از سرعت بالای غذاساز استفاده کنید تا خیلی در این مرحله آب نیندازد. وقتی بصورت یک دست خورد شد، روغن زیتون را به مرور داخل غذاساز بریزید تا حسابی ورز بخورد و سس شما یکنواخت شود. تبریک میگویم به همین سادگی سس ریحان ایتالیایی با روغن زیتون شما آماده سرو است!

نکات تکمیلی

برای تهیه روغن زیتون فرابکر اعلا می توانید به فروشگاه اینترنتی زرگون بروید و از بین محصولات متنوع آن، هرکدام را خواستید انتخاب کنید و سفارش دهید. سفارش های شما در اسرع وقت پردازش می شوند و با بسته بندی مناسب، برای شما ارسال خواهند شد.

حتماً برای تهیه این سس، از روغن زیتون استفاده کنید که ضمن خوشمزگی، سس شما اصطلاحاً نبُرَّد. وقتی از روغن های متفرقه استفاده کنید، این سس که قرار است حس و نشاط و سر و حال بودن به شما بدهد، ممکن است سنگین شود و برای افراد چاق یا دارای ناراحتی های قلبی و عروقی مضر باشد. پس مراقب سلامتی خود و خانواده تان باشید. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.