آموزش

فواید روغن زیتون برای موهای خشک

فواید-روغن-زیتون-برای-موهای-خشک

اگر به دلیل شرایط آب و هوایی محل زندگی خود با مشکلاتی از قبیل پوست و موی خشک روبرو شده‌اید؛ اگر علاقه فراوانی به رنگ کردن موهای خود دارید اما از خشک و شکننده شدن آنها ناراضی هستید؛ به شما پیشنهاد می کنیم یکی از بهترین روغن‌های گیاهی را امتحان کنید… روغن زیتون!

طبق تحقیقات انجام شده موخوره، شاخه شاخه شدن نوک موها و به خوبی حالت نگرفتن و گره خوردن موهای خشک جزء مواردی هستند که افراد به هنگام مراجعه برای درمان مطرح کرده اند. استفاده از روغن زیتون با کیفیت در بهبود بیماری های پوست و مو بسیار مؤثر است. با ادامه مطلب همراه ما باشید تا با فایده‌های شگفت انگیز روغن زیتون برای موهای خشک آشنا شوید.

 

۵ فایده مهم روغن زیتون برای موهای خشک

روغن زیتون از بهترین روغن های گیاهی مورد استفاده در خانه به شمار می رود که با وجود آن، دیگر نیازی به پرداخت هزینه های اضافی در کلینیک های زیبایی پوست و مو ندارید. در بعضی مواقع آنچنان موها دچار آسیب می‌شوند که کنترل کردن و مراقبت را با مشکلات فراوانی روبرو می‌کند. مصرف روغن زیتون برای موهای خشک دارای چندین فایده است که در ذیل به شرح آن ها می‌پردازیم.

  • رطوبت دهی

روغن زیتون در آب رسانی به موها بسیار مؤثر بوده و از شکنندگی و خشکی آن ها به طرز قابل توجهی جلوگیری می‌کند. این روغن طبیعی با خاصیت مرطوب کنندگی برای انواع مو طرفداران زیادی پیدا کرده است. به طوری که تولیدکنندگان از روغن زیتون در ترکیبات شامپوهای گیاهی و ارگانیک خود استفاده می کنند. رقابت چشمگیر در زمینه تولید این نوع شامپوها نشانگر خواص فوق العاده و تأثیرگذار روغن زیتون برای موهای خشک است.

  • تقویت و تغذیه

روغن زیتون فرابکر یک منبع غنی سرشار از ویتامین A و E، آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب غیر اشباع می باشد. هر کدام از منابع ذکر شده موجود در روغن زیتون به تقویت پیاز مو کمک کرده و برای رهایی از چربی های اضافی پوست سر، نقش بسزایی دارد.

  • نرم کننده

همه ما دوست داریم که موهایی نرم داشته و به راحتی آن ها را بدون ریزش زیاد شانه بزنیم. افرادی که موهای خشک و شکننده دارند بیشتر از بقیه با معضل ریزش و آسیب دیدگی روبرو هستند. استفاده زیاد از سشوار برای خشک کردن موها، اتو کردن، مصرف شامپوهای غیر استاندارد و حالت دهنده ها، آلوده بودن هوا، در معرض نور مستقیم خورشید بودن در شکنندگی و خشکی موها مؤثرند.

روغن زیتون برای موهای خشک خاصیت نرم کنندگی دارد. کافی است با ماساژ منظم بر روی موهایتان از نتایج شگفت انگیز آن لذت ببرید.

  • درمان موخوره و شوره سر

اگر به خشکی موها و پوست سر اهمیت ندهید با عوارضی همچون موخوره و شوره سر مواجه خواهید شد. در صورتی که این ناراحتی شایع برای پوست و مو ادامه پیدا کند، متأسفانه صدمات جبران ناپذیری را تجربه می‌کنید. بنابراین استفاده از روغن زیتون فرابکر به صورت ماساژ مستقیم بر روی موها یا شامپوهای حاوی این روغن گیاهی در درمان بسیار مؤثرند.

  • جلوگیری از ریزش مو

ترکیبات موجود در رنگ‌های شیمیایی و برخی از شامپوهای مصرفی باعث نازک شدن و عدم مقاومت کافی ریشه مو در افراد می شوند. البته ناگفته نماند که بعضی از هورمون ها مانند دی هیدروتستوسترون (نابودی ریشه موهای ضعیف و آسیب دیده)، شستشوی نامناسب و استفاده از حوله‌های زبر و خشن در ریزش مو بی تأثیر نیستند.

روغن زیتون از جمله درمان‌های طبیعی برای از بین بردن موخوره و شوره سر به شمار می رود که می توانید هفته‌ ای یک بار آن را بر روی موهایتان به آرامی ماساژ دهید.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین خواص روغن زیتون برای مو که شگفت زده‌تان می کند!

آموزش استفاده از روغن زیتون برای موهای خشک

اگر دوست دارید موهایی نرم، بلند و قوی داشته باشید از روغن زیتون فرابکر استفاده کنید. کافی است با ترکیب روغن زیتون با دیگر مواد طبیعی بهترین ماسک ها را تهیه کنید و روی موهای آسیب دیده و خشک خود ماساژ دهید.

  • ماسک روغن زیتون و ژل آووکادو

ابتدا ژل آووکادو را از گیاه آن خارج و همراه با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل میکسر بریزید. از مخلوط شدن کامل مواد و نبودن هرگونه توده در آن مطمئن شوید. محلول به دست آمده را در ظرفی ریخته و کمی آب اضافه کنید. سپس به آرامی آن را بر روی کف سر و موهای خود ماساژ دهید. توجه کنید که استفاده از این ماسک با مقدار زیاد به دلیل چرب بودن آن باعث دردسر در شستشوی سر و موها می‌شود.

  • ماسک روغن زیتون و تخم مرغ

برای رهایی از موخوره و ریزش مو کافی است روغن زیتون را با زرده تخم مرغ مخلوط کنید. شاید چسبندگی این ماسک کمی کار شما را سخت کند اما مواد مغذی موجود در آن برای رشد و تقویت موهایتان بی نهایت مؤثر است. ترکیب نصف فنجان روغن زیتون و دو عدد تخم مرغ به شما کمک می‌کند تا برای همیشه با موهای خشک و شکننده خداحافظی کنید.

  • ماسک روغن زیتون گرم و عسل

یکی از آسان‌ترین روش های درمان خانگی، گرم کردن روغن زیتون برای موهای وز و خشک است. ابتدا سه قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر را در ظرفی گرم کنید. سپس ۲ قاشق غذاخوری عسل را کم کم به آن اضافه نمایید. صبح قبل از رفتن به حمام ترکیب فوق را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی موها و کف سر خود ماساژ دهید. تنها ۲۰ دقیقه زمان لازم دارید تا ماسک روغن زیتون و عسل اثرات مفید خود را بر زیبایی و مقاوم شدن موهایتان بگذارد. در آخرین مرحله، سرتان را با آب ولرم آبکشی نمایید.

  • ماسک روغن زیتون با مایونز

برای رهایی از وزی موی خود می توانید چند قطره روغن زیتون را با مایونز مخلوط کنید. ممکن است بوی مایونز برایتان کمی ناخوشایند باشد. کافی است به مخلوط فوق یک قطره روغن اسطوخودوس اضافه شود. ماسک تهیه شده را مانند یک لایه محافظ بر روی موها قرار داده و با حوله گرم آن را بپوشانید. بعد از ۳۰ دقیقه سر خود را بشویید. بعد از چند بار استفاده از این مخلوط، نظاره‌گر تأثیر روغن زیتون در مرطوب شدن و درخشانی موهایتان خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.