آموزش

آیا روغن زیتون برای جوش صورت مناسب است؟

روغن زیتون برای جوش صورت

اکثر افراد از دوران نوجوانی و جوانی به دلیل تغییرات هورمونی و چربی بیش از حد با مشکلات پوستی مانند جوش صورت مواجه می شوند. سلول های مرده با چربی پوست ترکیب شده و منافذ صورت را مسدود می‌کند. در نتیجه فرد در دوران بلوغ با جوش های متعدد بر روی پوست صورت، پشت بدن و سینه روبرو می شود. اما جای نگرانی نیست. در این مقاله خواهید دید که چطور می توان از روغن زیتون برای جوش صورت و ماساژ پوست بدن استفاده کرد.

روغن زیتون فرابکر یکی از پرکاربردترین روغن های گیاهی به شمار می رود. این روغن گیاهی از میوه درخت زیتون به عمل می آید که علاوه بر مصرف در انواع غذاها، سالادها و درمان بیماری های متعدد به صورت و خوراکی و غیر خوراکی برای تهیه ماسک قابل استفاده است. هرکدام از ما راه‌های زیادی را برای درمان آکنه و جای جوش امتحان کرده‌ایم. در این مطلب سعی داریم بهترین روش درمان طبیعی برای ناراحتی‌های پوستی با استفاده از روغن زیتون ماساژ زرگون را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

تأثیر روغن زیتون برای جوش صورت

امروزه داشتن پوستی صاف و سالم یکی از معیارهای زیبایی افراد محسوب می شود. رسیدگی و مراقب روزانه برای شفاف شدن صورت از اهمیت بالایی برخوردار است. آکنه، جوش و لکه های قهوه ای رنگ بر روی پوست بدن بسیار آزاردهنده هستند.

بیشتر مردم بویژه بانوان سالانه هزینه های گزافی را برای درمان ناراحتی های پوستی در کلینیک های زیبایی پوست و مو پرداخت می کنند. درحالی که می توانند با کمترین هزینه و یک برنامه ریزی منظم از ماسک های روغن زیتون برای جوش صورت و آکنه ها استفاده کرده تا به پوستی شفاف و رویایی برسند.

روغن زیتون فرابکر بسیاری از آسیب های پوستی، حساسیت ها، التهاب و تحریکات آن را به خوبی درمان می کند. این روغن طبیعی برای جوانی و پاکسازی پوست و مو بسیار کارساز است.

آموزش ۴ نوع ماسک روغن زیتون برای جوش صورت و دیگر ناراحتی های پوستی

روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی ویتامین E و آنتی اکسیدان بوده که هرنوع آلودگی، چربی، چین و چروک در صورت و دیگر نواحی بدن را از بین می برد. اگر پوستی خشک داشته باشید بهترین روش درمان طبیعی ماساژ روغن زیتون به صورت هفتگی است. برای رهایی از جوش های چرکی، سرسیاه و آکنه های پوستی می توانید از روغن زیتون ماساژ برای تهیه انواع ماسک استفاده کنید. بسیاری از مواد آرایشی شیمیایی عوارض جانبی دارند اما روغن زیتون فرابکر برای پاک کردن آرایش و همچنین نرم و مرطوب کردن پوست صورت بسیار مناسب می باشد.

  • ماسک عسل و روغن زیتون برای جوش صورت

روغن زیتون ماساژ زرگون به خاطر خاصیت آنتی باکتریال و ترکیب هیدروکسی تریزسول تأثیر فوق العاده ای بر روی پوست انسان دارد. برای تهیه ماسک روغن زیتون برای جوش صورت کافی است یک قاشق چای خوری از آن را با کمی عسل مخلوط کنید. سپس در تمامی نواحی پوست که جای جوش و آکنه باقی مانده به آرامی ماساژ دهید.

حرکات دایره وار نوک انگشتان شما بر روی صورت در درمان آن تأثیر بسزایی خواهد داشت. فقط به این نکته توجه کنید که فشار وارده بر روی صورت عمیق بوده و به مدت ۵ الی ۷ دقیقه ادامه یابد. وقتی منافذ پوستی با روغن زیتون ماساژ به طور کامل پوشش یافت. با یک دستمال تمیز که از قبل گرم شده، روغن های اضافی را به آرامی از صورتتان پاک نمایید.

این روش درمانی را بایستی به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. بهترین زمان استفاده از ماسک روغن زیتون برای جوش صورت قبل از خواب می باشد. در این ساعات لکه های جوش با نرم تر شدن سلول های مرده پوست به راحتی از بین می روند. صبح روز بعد هم اگر بتوانید صورت خود را بخور دهید جای جوش ها محو می شود. البته حواستان باشد که فاصله مناسبی با بخار آب داشته باشید. چراکه نزدیک بودن بیش از حد باعث سوختگی و التهاب پوست می شود.

  • ماسک آب لیمو و روغن زیتون برای جوش صورت و آکنه

نصف قاشق چای خوری آب لیموی تازه را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون فرابکر در ظرفی کوچک مخلوط کنید. سپس با پنبه گلوله شده در این محلول زده و به پوست صورت خود بمالید. حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه زمان لازم است که مواد فوق روی جوش و آکنه ها باقی بماند. در پایان کار صورتتان را به آرامی با آب ولرم شستشو دهید.

بهتر است محلول آب لیمو و روغن زیتون برای جوش صورت را ۲ مرتبه در روز بر روی پوست خود بمالید. بنابراین توصیه می کنیم یک ظرف شیشه ای تمیز برای نگهداری آن در یخچال انتخاب کنید. لازم به ذکر است که اسید کریتیک موجود در آب لیموی تازه مانند یک لایه بردار عمل کرده و سلول های مرده پوست را از بین می برد.

  • ماسک روغن زیتون همراه با روغن گل سرخ

خاصیت ضد باکتری، تورم و از بین برنده سموم روغن زیتون برای جوش صورت، آکنه، اگزما، سوختگی و خشکی پوست بسیار مفید است. از طرفی اسیدهای چرب و اسید ترانس رتینوئیک موجود در روغن گل سرخ از زخم شدن و التهاب صورت جلوگیری کرده و باعث لطافت، نرمی و کاهش اندازه منفذهای پوستی می شود. حال اگر این روغن های طبیعی را باهم مخلوط کنید، بهترین ماسک گیاهی را برای درمان خواهید داشت.

یک قاشق چای خوری روغن گل سرخ و روغن زیتون را با حرکات دورانی دست هایتان بر روی پوست خود ماساژ دهید. بعد از ۵ دقیقه با آب ولرم صورت خود را بشویید. اگر می خواهید درمان مؤثرتری داشته باشید از این محلول به طور منظم سه بار در روز استفاده کنید.

  • ماسک گلاب و روغن زیتون ماساژ

وقتی مجرای پوست دچار التهاب می شود پوست صورت شروع به جوش زدن می کند. در این مواقع ترکیب گلاب با روغن زیتون برای جوش صورت معجزه خواهد کرد. گلاب خاصیت نرم کنندگی و شفافیت دارد. ابتدا یک قاشق چای خوری از گلاب را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب نمایید. سپس با پنبه تمیز بر روی صورت خود مالش دهید. بعد از چندین بار استفاده از این ماسک برای همیشه از جوش های صورت خود خداحافظی کنید.

برای خرید روغن زیتون ماساژ و روغن زیتون فرابکر زرگون، می‌توانید با همکاران ما در بخش فروش در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.