آشپزی, غذاها

پیشنهاد املت یک صبحانه سالم؛ املت با روغن زیتون

املت-با-روغن-زیتون

یکی از خوشمزه‌ترین وعده‌های روزانه، املت است. غذایی لذیذ و پرطرفدار که معمولاً با ترکیبی از تخم مرغ، گوجه، روغن یا کره و نمک درست می‌شود. املت با روغن زیتون را تابحال تست کرده‌اید؟ به شما اطمینان می‌دهیم که صبحانه‌ای معرکه در انتظارتان خواهد بود. املت یک غذای خوشمزه ایرانی در منوی رستوران‌ها شناخته شده که برخی از آشپزها آن را با پیاز یا قارچ، سیب زمینی و فلفل دلمه‌ای هم تهیه می‌کنند. اگر می‌خواهید که یک غذای ساده و زودپز برای وعده صبحانه یا ناهار و شام آماده کنید، حتماً طرز تهیه املت با روغن زیتون را یاد بگیرید. دستورهای پخت زیادی در رابطه با املت وجود دارد. راحت ترین آنها با محتویات گوجه، نمک، تخم مرغ و پیاز است. با ادامه مطلب همراه زرگون باشید تا طرز تهیه آن را یاد بگیرید.

مواد لازم

  • گوجه فرنگی متوسط ۸ عدد
  • تخم مرغ ۵ عدد
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • نمک به میزان لازم
  • پیاز رنده شده یک عدد
  • فلفل سیاه به میزان دلخواه
  • زردچوبه نصف قاشق مرباخوری

مراحل تهیه املت با روغن زیتون

با توجه به تعداد نفرات یک ماهی‌تابه نچسب را انتخاب کنید. سپس پوست پیاز را گرفته و به صورت نگینی خرد شود. کمی از روغن زیتون را داخل ظرف بریزید. پیازها را با قاشق چوبی هم زده تا تفت بخورند. این کار را تا زمانی ادامه دهید که رنگ پیازها طلایی شود.

استفاده از گوجه در املت با روغن زیتون به دو روش انجام می شود. برخی گوجه رنده شده را در نظر می گیرند. اما بعضی افراد گوجه ها را پس از پوست کندن، ریز ریز کرده داخل ماهیتابه می ریزند. مصرف رب گوجه فرنگی هم برای املت زیاد متداول نیست. ولی اگر دسترسی به تهیه گوجه نداشتید یک قاشق غذاخوری رب را تفت داده و بقیه مراحل پخت املت را انجام دهید. بعد از کمی هم زدن پیاز و گوجه، درب ماهی‌تابه را بگذارید. آب انداختن گوجه ها باعث نرم شدن آنها خواهد شد. حالا درب را برداشته و فلفل سیاه، زردچوبه و نمک را به محتویات قبلی اضافه کنید. شعله حرارت گاز را کم کرده و اجازه دهید آب گوجه‌ها بخار شود.

در این میان، تخم مرغ ها را بعد از شکستن، درون کاسه ای متوسط بریزید. با یک چنگال یا همزن آنها را باهم مخلوط کنید. ماهی تابه را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود. سپس تخم مرغ ها را به دیگر مواد اضافه نمایید. ظرف را روی شعله گاز گذاشته و به آرامی آن را هم بزنید. هر چند وقت یک بار در قسمت های مختلف با قاشق حفره های کوچکی ایجاد کنید تا محتویات املت با روغن زیتون به خوبی بپزند. ده دقیقه زمان برای آماده شدن این غذای سبک و لذیذ کافی است. وقتی املت کاملاً پخت گاز را خاموش کنید. یک بشقاب برای سرو کردن املت انتخاب کنید. تزیین روی غذا را با ریحان تازه یا زیتون انجام دهید. نان سنگک یا بربری با املت لذت میل کردن آن را همراه دیگر اعضای خانواده دوچندان می کند. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.