آموزش

آیا روغن زیتون برای لاغری مؤثر است؟

آیا روغن زیتون برای لاغری مؤثر است؟

درخت زیتون یکی از گیاهان گلدار مدیترانه ای با عمر طولانی به شمار می رود که در اکثر فصل های سال سبز است. از فشردن و له کردن میوه این درخت پرفایده روغنی سالم به دست می آید. از روغن زیتون برای لاغری، درمان بیماری ها (قلبی – عروقی، دیابت، چاقی شکمی، دستگاه گوارش، سرطان ها)، پخت و پز، ترکیب در انواع سالاد به صورت خوراکی استفاده می شود. البته تأثیر شگفت انگیز مصرف موضعی روغن زیتون برای لطافت و شادابی پوست و مو، از بین بردن چین و چروک، سوختگی و درمان بیماری های پوستی و ماساژ بدن را فراموش نکنید. خواص فوق العاده میوه درخت زیتون در سلامت انسان باعث شده که امروزه به یکی از پرطرفدارترین روغن های طبیعی در جهان تبدیل شود.

امروزه افراد به دلیل تغذیه نامناسب و شرایط زندگی شهرنشینی با مشکلات فراوانی از جمله اضافه وزن روبرو می شوند. استفاده از غذاهای فست فودی و چرب، عدم تحرک کافی، پایین بودن کیفیت مواد غذایی مصرفی این معضل را دوچندان کرده است. آیا به دنبال راه کاری مناسب برای کاهش وزن خود هستید؟ آیا به خاطر اضافه وزن خجالت می کشید در دورهمی های دوستانه یا جشن های خانوادگی شرکت کنید؟ با ادامه مطلب همراه ما باشید تا با ۴ خاصیت مهم روغن زیتون برای لاغری آشنا شوید.

خواص روغن زیتون برای لاغری

  • چربی سوزی

متأسفانه بیشتر مردم ایران و برخی کشورهای دیگر از چربی های شکمی رنج می برند. این موضوع حتی در رفتار فردی، نوع لباس پوشیدن، معاشرت های خانوادگی و اجتماعی آن ها تأثیر منفی می گذارد. روغن زیتون سرشار از انواع ویتامین ها و اسیدهای چرب تک غیر اشباع است. به همین دلیل شاید تصور کنید که این روغن طبیعی در نگاه اول به دلیل چرب بودن آن بیشتر برای کاهش وزن افراد مضر باشد تا مفید.

اما باید به شما این خبر خوش را بدهیم که اسیدهای چرب روغن زیتون فرابکر باعث افزایش سوخت و ساز چربی های انباشته شده در بدن انسان می شود. از طرفی این چربی های غیر اشباع در پایین آمدن میزان انسولین نقش بسزایی دارند. وظیفه اصلی هورمون انسولین این است که قند اضافه خون را به چربی شکم تبدیل می کند. پس دیگر نگران دست کشیدن از غذاهای محبوب خود نباشید. چراکه این روش درمانی برای افراد کم حوصله یا شکمو بسیار کارساز است.

بسیاری از ما فکر می کنیم هر اندازه روغن زیتون یا هر روغن طبیعی که در سالاد و غذاها بریزیم بهتر از انواع سس چرب و پرکالری می باشد. در صورتی که مصرف افراطی هر روغنی حتی گیاهی برای بدن مضر خواهد بود. با استفاده درست از روغن زیتون برای لاغری به کاهش وزن خود کمک کنید. به شما پیشنهاد می کنیم روزانه ۳ قاشق سوپ خوری از روغن زیتون را در برنامه غذایی بگنجانید. با این روش به میزان ۳۰ درصد در چربی سوزی بدنتان موفق خواهید شد.

  • احساس سیری و کم اشتهایی

مواد مغذی موجود در روغن زیتون به کاهش جذب گلوکز کمک خواهد کرد. حتی مانع از دریافت آن در بدن می شود. اسید اولئیک یکی از این پرخاصیت ترین مواد در روغن زیتون شناخته شده است. با این حساب، فرد دیگر تمایلی به غذا خوردن نداشته و احساس سیری کامل را تجربه می کند. حتی با مصرف این روغن طبیعی می توانید مدت بیشتری در طی روز بدون غذا طاقت بیاورید. تا جایی که برای فعالیت های روزانه کمتر احساس ضعف و گشنگی خواهید داشت.

در نتیجه استفاده از روغن زیتون برای لاغری و کالری سوزی در بدنتان به عنوان روش درمانی ماندگار محسوب می شود. شما می توانید برای پایین آوردن وزنتان، مصرف سالاد را در وعده های غذایی روزانه خود در نظر بگیرید. برای مثال چند حبه سیر، کلم بروکلی، سبزیجات، کمی سرکه و روغن زیتون به محتویات سالاد اضافه کنید.

  • حاوی ترکیبات و ویتامین های مفید

بسیاری از رژیم های کاهش وزن بطور موقت نتیجه بخش بوده و متأسفانه بعد از مدتی به حالت اولیه برخواهید گشت. اما یادتان باشد که مصرف به اندازه روغن زیتون فرابکر در غذا و سالاد به طور یقین سلامت و زیبایی اندام شما را تضمین می کند. تا جایی که دیگر نگران از دست دادن املاح مورد نیازتان نخواهید بود. کاروتینوئید، پلی فنل و ویتامین E موجود در روغن زیتون برای لاغری و جذب مواد ضروری بدن انسان بسیار مفیدند.

  • رایحه خوشبو

براساس مطالعات انجام شده محققین بر روی اشخاص با اضافه وزن بالا به این نتیجه رسیده‌اند که روغن زیتون برای لاغری بسیار کاربردی است. در این تحقیقات مشخص گردید که با استشمام روغن زیتون میزان قابل توجهی از سروتونین در بدن افراد افزایش پیدا می کند. به هنگام بوییدن رایحه روغن زیتون فرابکر، سروتونین پیام سیر شدن را به مغز ارسال کرده و از طرفی خلق و خوی فرد را بهبود می بخشد. تا جایی که میل به غذا خوردن به نحو باورنکردنی کمتر می شود.

چگونه در وعده های غذایی خود از روغن زیتون برای لاغری استفاده کنیم؟

به طور یقین داشتن اطلاعات کافی درباره نحوه مصرف صحیح روغن زیتون، در لاغری مؤثر خواهد بود. به شما پیشنهاد می کنیم در وعده های روزانه خود مواد غذایی ذیل را همراه این روغن گیاهی خوشمزه میل نمایید.

  • وعده صبحانه : اسفناج سرخ شده با یک قاشق چای خوری روغن زیتون، سبزی و لیموی تازه به همراه خاگینه تخم مرغ یا لوبیا سبز تفت داده شده با روغن زیتون و مارچوبه
  • وعده ناهار: یک قاشق چای خوری روغن زیتون و سرکه، کلم بروکلی به همراه حدود ۱۰۰ گرم مرغ بریان شده بدون پوست یا گوشت بوقلمون سرخ شده با روغن زیتون و کدوی پخته به همراه ریحان و آویشن

  • وعده شام: دو عدد سیب زمینی متوسط، یک عدد هویج پخته شده با ۲ قاشق چای خوری روغن زیتون فرابکر یا فلفل دلمه سرخ کرده با روغن زیتون و سینه مرغ آب پز همراه ماست ساده
  • میان وعده ها: تهیه سالاد با ترکیب سبزیجات تازه و معطر به همراه سرکه بالزامیک و روغن زیتون برای لاغری یا اضافه کردن یک قاشق چای خوی روغن زیتون در سوپ سبزی با نمک و ادویه به مقدار کم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.